Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nakkestøtter bobler

Startet av Dannils, fredag 03. april 2020, klokken 08:21

« forrige - neste »

overlay

Sitat fra: Dannils på onsdag 13. mai 2020, klokken 08:42
Tesla service i Moss satt seg på bakbena, så sendte en mail med samme problem til tesla skøyen. De satt opp ny time til service og ga beskjed "dette ser ut som noe vi dekker ja" Så da gjenstår det å se om de holder ord når jeg kommer inn med bilen. Virker som det er veldig forskjellige retningslinjer fra et service senter til et annet!

Stemmer godt med min erfaring med Moss dessverre.

ladov

Det er ikke helt uvanlig med forskjeller innen samme firma. Innen Møller-gruppen så har 'asker og bærum' mye bedre rykte enn 'romerike'.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Philip Marlowe

Sitat fra: Dannils på onsdag 13. mai 2020, klokken 08:42
Tesla service i Moss satt seg på bakbena, så sendte en mail med samme problem til tesla skøyen. De satt opp ny time til service og ga beskjed "dette ser ut som noe vi dekker ja" Så da gjenstår det å se om de holder ord når jeg kommer inn med bilen. Virker som det er veldig forskjellige retningslinjer fra et service senter til et annet!

Kanskje suspekte hårprodukter er et større problem i Østfold enn i Oslo vest?  ;)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Dannils

I dag var bilen inne til service hos Skøyen, nakkestøtte har blitt byttet, uten noe krangling. Tatt på reklamasjon, så helt uten kostnad. Topp service fra Skøyen, mens Moss scorer meget lavt (igjen?) på kundeservice. Tips om det er flere som får samme problem, om et senter er kranglete, ta kontakt med et annet, så kan du få helt annen service.

Ingeniøren

Hos de flest bilmerker skal reklamasjon godkjennes sentralt av importør, som og betaler regningen. Ser ut som Tesla er litt spesiell her, men bra for deg at det ordnet seg  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

z4rd

#35
Det er godt å høre at det ordnet seg for deg, og det er dessverre helt i tråd med egen erfaring som jeg nevnte tidligere i tråden. Det er jo greit for folk her å være oppmerksomme på dette, men det burde definitivt ikke vært slik at man får ulik service basert på lokasjon.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Nickelilltroll

#36
Ikke noe nytt at servicesentere har forskjellige meninger og praksiser. Det er bilbransjen folkens!! Dere må ikke gå rundt og tro det er en hellig eller firkanta socialistbedrift. Fruen jobber i en kjent og stor bilkonsern, er ikke veldigt pen eller ryddig praksis bakom skranken kan jeg love dere.

Dette er likt på alle bilmerker. Det får man oppleve hvis man hatt litt av hvert av merker. Møller har jeg hatt noen helt horrible opplevelser med, ene sentret nekta og kriget med meg i måneder. Reste til en annen by, nytt Møllersenter, de fikset alt på 2 dager, null kostnad el disskussjon.

Bruker selv Tesla Brumunddal og de er helt fantastiske. Har førståelse for dere som sliter med diverse. Men kan lønne seg og kjøre et stykke for og ta opp saken andre plasser.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

ohowl

Her er mitt sete, samt andre bilder jeg har funnet av folk med tilsvarende problem. Disse har i stor grad fått problemet fikset på garanti i utlandet, og jeg vet om reklamasjonsrettinger her i landet. Selv har jeg fått beskjed hos Tesla Trondheim om at dette er ukjent/nytt, og at det verken går på garanti eller er gjenstand for reklamasjon. Bil gått ~33k siden mars i fjor, aldri vasket med annet enn fuktig mikrofiber. Ingen hårprodukter, kun shampo som jo vaskes ut før man tørker håret og setter seg i bilen...
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

CorsoDante

TM3P "FSD"

ohowl

Tror og håper jeg hadde blitt ledd ut døra om jeg troppet opp hos politiet, så det blir vel å levere en klage til Forbrukerrådet og bruke masse tid og energi på det, mekling og videre opp det systemet...

Ser ut til at det er såpass mange som har fått eller begynner å få dette problemet at det kunne være hensiktsmessig å kjøre samlet tropp, egentlig.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

CorsoDante

Sitat fra: ohowl på onsdag 10. juni 2020, klokken 00:28
Tror og håper jeg hadde blitt ledd ut døra om jeg troppet opp hos politiet, så det blir vel å levere en klage til Forbrukerrådet og bruke masse tid og energi på det, mekling og videre opp det systemet...

Ser ut til at det er såpass mange som har fått eller begynner å få dette problemet at det kunne være hensiktsmessig å kjøre samlet tropp, egentlig.

Enig ang. Politiet, selvsagt.

Helt ubegripelig at Tesla ikke bare ordner opp i dette, uten nok en gang risikere å bli hengt ut i media (etter først å ha tvunget kunden(e) inn i en runddans med forbrukerrådet og evt. forbrukertvistutvalget).
TM3P "FSD"

ohowl

Ja, jeg skjønner virkelig ikke hvordan de tror det økonomiske i dette vil være positivt på lengre sikt. Jeg er i utgangspunktet med i menigheten, og står bak etterhvert ganske mange salg av bilene deres, men etter å selv ha opplevd denne tilfeldige servicen og kundefiendtlige holdningen blir det nok slutt på å anbefale dem. Det er synd at noen med biler som er så vanvittig mye bedre enn konkurrentene skal ødelegge hele opplevelsen med møkkaservice.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Klykken

dere kan trøste dere med at det har vært verre enn det er nå. Men da med tanke på tid - ventetiden har jo vært opp mot ett år på service på det verste. :) Men det blir bare bedre og bedre, og tror at hvis dere henger med et år eller to til så vil jeg tro at de er mer "on point" og unison med både reklamasjonskrav og garantisaker.

Det tar tid å omstille seg med store aktører.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

knegg

Sitat fra: Klykken på torsdag 11. juni 2020, klokken 09:22
dere kan trøste dere med at det har vært verre enn det er nå. Men da med tanke på tid - ventetiden har jo vært opp mot ett år på service på det verste. :) Men det blir bare bedre og bedre, og tror at hvis dere henger med et år eller to til så vil jeg tro at de er mer "on point" og unison med både reklamasjonskrav og garantisaker.

Det tar tid å omstille seg med store aktører.

Det er jo ingen trøst at det var verre før - vi lever jo nå? Vi må bare fortsette å klage, gå gjennom forbrukerrådet og så videre. :)

Tesla skal være den nyeste og mest fleksible aktøren som er. Vi får høre "det tar tid å lage gode biler, Tesla er så fersk at vi må gi dem litt tid før alt er på plass".

/rant
2020 Model 3

Klykken

Der det er rom for forbedringer blir det etterhvert forbedret. Så gi det litt (mer) tid. Men det er å spore av temaet i tråden her delvis.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA