Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nakkestøtter bobler

Startet av Dannils, fredag 03. april 2020, klokken 08:21

« forrige - neste »

RuneW

Overdreven bruk av hårprodukter kan gå hardt ut over det du hviler hodet på. Det viser denne dokumentaren med all tydelighet:


https://youtu.be/j6PIQ1J7H7g?t=94
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ludde

Etter å ha sett denne tråden, la jeg merke til antydninger til en reaksjon på nakkestøtten på førersiden. Ikke den markante boblingen som på bildet til trådstarter, men mer at trekket har utvidet seg og ligger litt løsere mot polstringen i stedet for helt stramt inntil slik som de andre setene.

Noen som har fått svar fra tesla angående dette?
Og hvilke kjemikalier bruker folk her for å vaske setene?

Dannils

" Hei, vi har sett på nakkestøtten din og ser at det har kommet bobler i stoffet grunnet påføring fukt/vann/kjemikalier eller lignende og dekkes ikke garantien. " Er det jeg fikk til svar av Tesla nå som den er inne for service. Så her må det nok krangles litt.

Autowinder

Tesla har bevisbyrden for en slik påstand, og i en juridisk sak som evt. kommer opp er Tesla en så stor aktør at dette er et ansvar de må regne med å måtte ta «på egen kappe» av hensyn til inntjening/profitt, uten at det skal gå utover en enkeltperson. Stå på!
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

#19
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:24
Tesla har bevisbyrden for en slik påstand, og i en juridisk sak som evt. kommer opp er Tesla en så stor aktør at dette er et ansvar de må regne med å måtte ta «på egen kappe» av hensyn til inntjening/profitt, uten at det skal gå utover en enkeltperson. Stå på!
Edit: En ting til, de nekter å ta det på garantien, så du får fremme det som en reklamasjonssak. Er du helt sikker på at du er uten ansvar i denne saken og ikke kommer noen vei, pleier det å løse seg ved å bruke en time på den lokale politistasjonen, med en anmeldelse med bakgrunn i fobrukerkjøpsloven osv.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

CorsoDante

Sitat fra: knegg på fredag 03. april 2020, klokken 08:45
Ser ut som en kjemisk reaksjon. Hvilket produkt kan forårsaka dette?

Vegansk ''skinn'' er mitt tips. Blir spennende å følge med på om det blir dekket, eller om all skyld tillegges hårpleien  :D.
TM3P "FSD"

CorsoDante

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:41
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:24
Tesla har bevisbyrden for en slik påstand, og i en juridisk sak som evt. kommer opp er Tesla en så stor aktør at dette er et ansvar de må regne med å måtte ta «på egen kappe» av hensyn til inntjening/profitt, uten at det skal gå utover en enkeltperson. Stå på!
Edit: En ting til, de nekter å ta det på garantien, så du får fremme det som en reklamasjonssak. Er du helt sikker på at du er uten ansvar i denne saken og ikke kommer noen vei, pleier det å løse seg ved å bruke en time på den lokale politistasjonen, med en anmeldelse med bakgrunn i fobrukerkjøpsloven osv.

Det var da voldsomt, jeg er sikker på at Onkel P. har bedre ting å bruke tiden på, og at dette bør løses på en måte som trekker mindre penger fra det offentlige.

Sjekk her; https://www.forbrukerradet.no/
TM3P "FSD"

Autowinder

Sitat fra: CorsoDante på fredag 08. mai 2020, klokken 15:20
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:41
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:24
Tesla har bevisbyrden for en slik påstand, og i en juridisk sak som evt. kommer opp er Tesla en så stor aktør at dette er et ansvar de må regne med å måtte ta «på egen kappe» av hensyn til inntjening/profitt, uten at det skal gå utover en enkeltperson. Stå på!
Edit: En ting til, de nekter å ta det på garantien, så du får fremme det som en reklamasjonssak. Er du helt sikker på at du er uten ansvar i denne saken og ikke kommer noen vei, pleier det å løse seg ved å bruke en time på den lokale politistasjonen, med en anmeldelse med bakgrunn i fobrukerkjøpsloven osv.

Det var da voldsomt, jeg er sikker på at Onkel P. har bedre ting å bruke tiden på, og at dette bør løses på en måte som trekker mindre penger fra det offentlige.

Sjekk her; https://www.forbrukerradet.no/
Sikkert bedre tid til annet ja, men de må ta en anmeldelse og en telefon til Tesla, og da bør leverandøren forstå alvoret bak kjøpers krav. Det er dette en som forbruker har av pressmiddel når en blir avfeid med nonsens uten å bruke tusener på advokatbistand.

Legg merke til at jeg skrev sikker i sin sak. Du mener kanskje at en skal legge seg flat og ta tapet på egen kappe? Kjøp av nytt sete koster endel penger. Fører telefonen fra det du sleivete kaller Onkel P. til at saken løses, er hensikten oppnådd og saken lukkes uten at det offentlige bruker mer enn en brøkdel av det det koster å flytte en fartsdump 40 meter eller andre presserende tiltak.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

CorsoDante

#23
Sitat fra: Autowinder på lørdag 09. mai 2020, klokken 12:21
Sitat fra: CorsoDante på fredag 08. mai 2020, klokken 15:20
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:41
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:24
Tesla har bevisbyrden for en slik påstand, og i en juridisk sak som evt. kommer opp er Tesla en så stor aktør at dette er et ansvar de må regne med å måtte ta «på egen kappe» av hensyn til inntjening/profitt, uten at det skal gå utover en enkeltperson. Stå på!
Edit: En ting til, de nekter å ta det på garantien, så du får fremme det som en reklamasjonssak. Er du helt sikker på at du er uten ansvar i denne saken og ikke kommer noen vei, pleier det å løse seg ved å bruke en time på den lokale politistasjonen, med en anmeldelse med bakgrunn i fobrukerkjøpsloven osv.

Det var da voldsomt, jeg er sikker på at Onkel P. har bedre ting å bruke tiden på, og at dette bør løses på en måte som trekker mindre penger fra det offentlige.

Sjekk her; https://www.forbrukerradet.no/
Sikkert bedre tid til annet ja, men de må ta en anmeldelse og en telefon til Tesla, og da bør leverandøren forstå alvoret bak kjøpers krav. Det er dette en som forbruker har av pressmiddel når en blir avfeid med nonsens uten å bruke tusener på advokatbistand.

Legg merke til at jeg skrev sikker i sin sak. Du mener kanskje at en skal legge seg flat og ta tapet på egen kappe? Kjøp av nytt sete koster endel penger. Fører telefonen fra det du sleivete kaller Onkel P. til at saken løses, er hensikten oppnådd og saken lukkes uten at det offentlige bruker mer enn en brøkdel av det det koster å flytte en fartsdump 40 meter eller andre presserende tiltak.

Det var da voldsomt, igjen...

Du bør lese deg opp på Forbrukerrådet og dets mandat.

Mener slett ikke at TS skal akseptere den skuffende innstillingen til Tesla (ubegripelig at du kan lefle med den konklusjonen), men at det er formålstjenlig å ta dette på sedvanlig vis; Forbrukerrådet.
TM3P "FSD"

Autowinder

Sitat fra: CorsoDante på lørdag 09. mai 2020, klokken 14:54
Sitat fra: Autowinder på lørdag 09. mai 2020, klokken 12:21
Sitat fra: CorsoDante på fredag 08. mai 2020, klokken 15:20
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:41
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:24
Tesla har bevisbyrden for en slik påstand, og i en juridisk sak som evt. kommer opp er Tesla en så stor aktør at dette er et ansvar de må regne med å måtte ta «på egen kappe» av hensyn til inntjening/profitt, uten at det skal gå utover en enkeltperson. Stå på!
Edit: En ting til, de nekter å ta det på garantien, så du får fremme det som en reklamasjonssak. Er du helt sikker på at du er uten ansvar i denne saken og ikke kommer noen vei, pleier det å løse seg ved å bruke en time på den lokale politistasjonen, med en anmeldelse med bakgrunn i fobrukerkjøpsloven osv.

Det var da voldsomt, jeg er sikker på at Onkel P. har bedre ting å bruke tiden på, og at dette bør løses på en måte som trekker mindre penger fra det offentlige.

Sjekk her; https://www.forbrukerradet.no/
Sikkert bedre tid til annet ja, men de må ta en anmeldelse og en telefon til Tesla, og da bør leverandøren forstå alvoret bak kjøpers krav. Det er dette en som forbruker har av pressmiddel når en blir avfeid med nonsens uten å bruke tusener på advokatbistand.

Legg merke til at jeg skrev sikker i sin sak. Du mener kanskje at en skal legge seg flat og ta tapet på egen kappe? Kjøp av nytt sete koster endel penger. Fører telefonen fra det du sleivete kaller Onkel P. til at saken løses, er hensikten oppnådd og saken lukkes uten at det offentlige bruker mer enn en brøkdel av det det koster å flytte en fartsdump 40 meter eller andre presserende tiltak.

Det var da voldsomt, igjen...

Du bør lese deg opp på Forbrukerrådet og dets mandat.

Mener slett ikke at TS skal akseptere den skuffende innstillingen til Tesla (ubegripelig at du kan lefle med den konklusjonen), men at det er formålstjenlig å ta dette på sedvanlig vis; Forbrukerrådet.
Jeg kjenner forbrukerrådet så godt at jeg er klar over at det er et statlig organ. Mener du seriøst at å få hjelp den veien «trekker mindre penger fra det offentlige»?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

CorsoDante

Sitat fra: Autowinder på søndag 10. mai 2020, klokken 09:56
Sitat fra: CorsoDante på lørdag 09. mai 2020, klokken 14:54
Sitat fra: Autowinder på lørdag 09. mai 2020, klokken 12:21
Sitat fra: CorsoDante på fredag 08. mai 2020, klokken 15:20
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:41
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 17:24
Tesla har bevisbyrden for en slik påstand, og i en juridisk sak som evt. kommer opp er Tesla en så stor aktør at dette er et ansvar de må regne med å måtte ta «på egen kappe» av hensyn til inntjening/profitt, uten at det skal gå utover en enkeltperson. Stå på!
Edit: En ting til, de nekter å ta det på garantien, så du får fremme det som en reklamasjonssak. Er du helt sikker på at du er uten ansvar i denne saken og ikke kommer noen vei, pleier det å løse seg ved å bruke en time på den lokale politistasjonen, med en anmeldelse med bakgrunn i fobrukerkjøpsloven osv.

Det var da voldsomt, jeg er sikker på at Onkel P. har bedre ting å bruke tiden på, og at dette bør løses på en måte som trekker mindre penger fra det offentlige.

Sjekk her; https://www.forbrukerradet.no/
Sikkert bedre tid til annet ja, men de må ta en anmeldelse og en telefon til Tesla, og da bør leverandøren forstå alvoret bak kjøpers krav. Det er dette en som forbruker har av pressmiddel når en blir avfeid med nonsens uten å bruke tusener på advokatbistand.

Legg merke til at jeg skrev sikker i sin sak. Du mener kanskje at en skal legge seg flat og ta tapet på egen kappe? Kjøp av nytt sete koster endel penger. Fører telefonen fra det du sleivete kaller Onkel P. til at saken løses, er hensikten oppnådd og saken lukkes uten at det offentlige bruker mer enn en brøkdel av det det koster å flytte en fartsdump 40 meter eller andre presserende tiltak.

Det var da voldsomt, igjen...

Du bør lese deg opp på Forbrukerrådet og dets mandat.

Mener slett ikke at TS skal akseptere den skuffende innstillingen til Tesla (ubegripelig at du kan lefle med den konklusjonen), men at det er formålstjenlig å ta dette på sedvanlig vis; Forbrukerrådet.
Jeg kjenner forbrukerrådet så godt at jeg er klar over at det er et statlig organ. Mener du seriøst at å få hjelp den veien «trekker mindre penger fra det offentlige»?

Du kjenner de godt, ja... 8)

Siden tvister av dette relativt beskjedne kaliberet er et av organets hovedgeskjefter antar jeg at kanalisering via FR vil være en mer strømlinjeformet tilnærming. De skal kjenne prosessen bedre enn alskens lokale Politikontor.
Ved å henvende seg til FR følger man den prosessen som det offentlige har lagt opp til, med et naturlig steg videre til Forbrukerklageutvalget om man ikke blir enige via FR.

Minst like viktig er det at man slipper å kaste bort Politiets ressurser - som angivelig har mer enn nok å henge fingrene i.

Kunne for øvrig tenkt meg å se Politiets reaksjon på at noen møter opp, in persona, med ønske om å anmelde noen bobler i en nakkestøtte...  :police:

TS må jo ta stilling til om han ønsker å trekke inn Politiet, via fysisk oppmøte, eller henvende seg til Forbrukerrådet elektronisk (eller ta dette på egen kappe, noe jeg ikke håper skjer).
TM3P "FSD"

Autowinder

Jeg sa hva jeg ville gjort, tror ikke det hjelper mer å støve ned i en bunke hos tilsynet enn å bli henlagt etter en telefon fra etaten til Tesla. Case closed
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Ingeniøren

TV2 hjelper deg virker vel bedre...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Dannils

Tesla service i Moss satt seg på bakbena, så sendte en mail med samme problem til tesla skøyen. De satt opp ny time til service og ga beskjed "dette ser ut som noe vi dekker ja" Så da gjenstår det å se om de holder ord når jeg kommer inn med bilen. Virker som det er veldig forskjellige retningslinjer fra et service senter til et annet!

z4rd

Det er helt utrolig egentlig, at de ikke klarer å yte den samme servicen. Når det er sagt så har jeg personlig opplevd å få betydelig bedre service på Skøyen enn Grorud ved to konkrete anledninger. Ting som man har fått "nei" på har blitt til "ja" på Skøyen, uten diskusjon. Bra at du ikke gir deg!
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA