Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foliering, hva er normalt? Er det greit å ha noen bobler?

Startet av deaffox, torsdag 11. juni 2020, klokken 08:53

« forrige - neste »

deaffox

Hei!

Jeg har nettopp hentet bilen fra Nonbye for foliering. Jeg er fornøyd med deres service. Alt gikk kjapt og smertefritt, kommunikasjon var på topp. Jeg har ingenting å klage på, men det er to ting som jeg stiller spørsmål på. Som jeg vil dobbeltsjekke med dere før jeg tar kontakt og spør om det.

1. Hva er forventet for foliering i dørtakene? Skal jeg forvente at det skal dekke alt, eller kun den ene siden hvis dere forstår hva jeg prøver å si.

2. Jeg har funnet 8 bobler rundt bilen, er det noe å klage på. Eller skal jeg bare godta det?



Counterpointer

Bobler er helt uakseptabelt spør du meg. Vi har foliert en bil hos Grand Autodesign og det var absolutt ingen bobler

Skjønner ikke helt hva du mener med «dørtakene», hvis du mener dørhåndtakene er disse ikke vanligvis inkludert i helfoliering de er en del av chrome delete.

trykkertor

Slik jeg tolker dørtakene, så er det kun foliert den flaten som vender ut mot gaten. Altså ikke oppå og under, slik at en ser krom nå dørhåndtaket vippes ut.

Tror jeg ville anbefalt å ikke fått foliert håndtak oppå og under med hensyn til at det blir trangere, og kanskje mer problematikk med frosset vann/snø/is og håndtak som stritter imot om vinteren.

deaffox

Trykkertor, presis hva jeg mener. Og takk for oppklaringen.

Ang bobler, jeg har sendt melding til dem og påpekt om det. Det har jeg fått til svar:

Det du ser der er typisk støvkorn mest sannsynlig. Folien er statisk og suger til seg  partikler fra lufta også, noen sånne små bobler som det vil man så og si nesten alltid få dessverre. Folien er tynn og følsom så den former seg rundt.



Jeg spør her, hvordan bør jeg gå fram med det?

heiho

Kan du laste opp noen bilder?

Har hatt flere helfolierte biler, ikke opplevd bobler.

snd

Nonbye - overpriset og i tillegg dårlig resultat  >:(

Håper de utbedrer boblene og hvis du har bestilt chrome-delete så forventes at hele dørhåndtake folieres.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

tmn

Ang. dørhåndtakene så spørs det hva de som folierer tilbyr egentlig. Jeg fjerna chrome på min og ble spurt hvordan jeg ønska håndtakene, kun flata som peker ut mot gata, eller hele. Ulempen med hele (altså rundt hele håndtaket), var at det potensielt kunne lettere fryse fast på vinteren (/vanskeligere å få løs når det er frost ute) fikk jeg høre .

Nå parkerer jeg inne i varm garasje så jeg folierte hele håndtaket og ingen chrome vises på den.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Dwerg

Jeg ville nok klaget mer på boblene. Hvis de vet at filmen er statisk og lett suger til seg støv så burde de hatt et rent nok lokale og gode rutiner for å minimere dette problemet. De kan jo også kvalitetssikre underveis når de legger på folien i tilfelle det kommer noen bobler.

Nå driver ikke jeg med foliering, men har vanskelig for å se for meg at det skulle være så vanskelig å se om folien man nettopp la på har avvik. Hvis du kan se det så kunne de også ha sett det, så enten ignorerer de det for å ta en snarvei i håp om at du ikke oppdager det eller så sjekker de ikke sitt eget arbeid.

Jeg synes den unnskyldningen de kom med var noe tynn, de har nok bare ikke lyst til å fikse det...

Tomas_v

Er støvkorn i lakken - Tesla må fikse det.
Er støvkorn mellom bilen og folien - de må fikse det. Jeg har folierte flere biler selv, jobber i firma som gjør det - det er bullsh*t hva de svarte.
Hvis det er luftbobler, da det er enkelt fiks, kan trykkes ut.
Som andre svarer - rent lokaler - ingen bobler.

Bob

Kommer an på hva slags folie du fikk og hva slags bobler det er snakk om.

Jeg har Xpel og hadde et par vannbobler som verkstedet sa til meg å ikke røre da folien puster og det forsvinner av seg selv etter en stund. Og det gjorde det, så null problem med det og de sa dette var helt normalt. Fikk beskjed om at hvis de ikke forsvant etter 3 uker eller noe så kunne jeg komme tilbake og få det forliert på nytt.

En annen type boble er om det er støvkorn under lakken fra tesla som jeg hadde, og om du folierer over de, så danner det luftbobler mellom folien og bilen da støvkornet dytter folien vekk fra bilen og sitter aldri jevnt med panelet. Disse forsvinner ikke av seg selv og tesla omlakkerte de panelene som jeg hadde støvkorn på under garanti.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA