Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mode 3 ladekabel fra Elbilgrossisten

Startet av Elllie, fredag 03. april 2020, klokken 06:28

« forrige - neste »

Elllie

Hei.
Vi vurderer å kjøpe nye Peugeot e2008. Forhandler ønsker å selge med Modus 3 7,4 kw ladekabel 6 m til 2980 kr MVA fritt . Jeg ser imidlertid at eksempelvis Elbilgrossisten selger 7,4 kw ladekabel for kr 1799/2499.

https://www.elbilgrossisten.no/products/itt-cannon-type-2-til-type-2-ladekabel-32a-1-fas?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google%20Shopping&gclid=EAIaIQobChMIrfLZ3JTI6AIVEE0YCh2bDg_1EAQYASABEgKMdPD_BwE&variant=20819954073703

Er disse bra kvalitet? Noen grunn for at vi heller burde kjøpe kabalen sammen med bilen gjennom forhandler?

RJK

Sitat fra: Elllie på fredag 03. april 2020, klokken 06:28
Hei.
Vi vurderer å kjøpe nye Peugeot e2008. Forhandler ønsker å selge med Modus 3 7,4 kw ladekabel 6 m til 2980 kr MVA fritt . Jeg ser imidlertid at eksempelvis Elbilgrossisten selger 7,4 kw ladekabel for kr 1799/2499.

https://www.elbilgrossisten.no/products/itt-cannon-type-2-til-type-2-ladekabel-32a-1-fas?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google%20Shopping&gclid=EAIaIQobChMIrfLZ3JTI6AIVEE0YCh2bDg_1EAQYASABEgKMdPD_BwE&variant=20819954073703

Er disse bra kvalitet? Noen grunn for at vi heller burde kjøpe kabalen sammen med bilen gjennom forhandler?

Først og fremst vil jeg si gratulerer med en fin ny elbil. Deretter, beklager for at forhandlerne skal ha ekstra for noe som bør være standardutrustning. Her burde du klargjøre det for forhandler, at det er en dårlig start på kundeforholdet å måtte betale såpass for noe som burde fulgt med bilen.

Rent psykologisk, vrd videresalg, så er det nok kanskje et poeng å kunne vise til at du har original kabel fra forhandler. Dernest er jo også det med garanti og reklamasjon. Om du har kabel kjøpt fra andre, er deet raskt å skylde på denne ved diverse problemer. Straks værre når det er noe de selv har solgt og garanterer for.

Så får du vurdere om det er verdt 500,- ekstra. For det er jo sluttsummen som teller, ikke om den prisen er med eller uten moms, som burde gitt forskjell motsatt vei. Gitt at du faktisk må betle for den, og ikke får den med på kjøpet.

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lars C. Krogenæs

Hvis du vil støtte bilforhandleren må du gjerne gjøre det, men kabelen du viser til er minst like bra.

Jeg mener nå ellers at Mode3 kabel bør være standard ved utleveringa av alle elbiler. Ville sjekket opp dette.

Bilforhandleren tjener penger på alt han selger ekstra. Det er derfor aldri billig å kjøpe utstyr fra forhandler. Unntaket var vel Volvo som solgte billige kabler til sine plugg-inn hybrider en stund.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Elllie

Jeg ble også litt overrasket over at det var ekstrautstyr, men jeg får den nok dessverre ikke med gratis. Jeg får allerede en god rabatt på bilen gjennom Akademikerne sin bilavtale så han mente at han da nesten ikke hadde noe å gå på mtp fortjeneste. Jeg viste også til prisen hos Elbilgrossisten, men fikk som svar at han dessverre ikke kunne matche den prisen.

jkirkebo

Sitat fra: Elllie på fredag 03. april 2020, klokken 06:28
Hei.
Vi vurderer å kjøpe nye Peugeot e2008. Forhandler ønsker å selge med Modus 3 7,4 kw ladekabel 6 m til 2980 kr MVA fritt . Jeg ser imidlertid at eksempelvis Elbilgrossisten selger 7,4 kw ladekabel for kr 1799/2499.

https://www.elbilgrossisten.no/products/itt-cannon-type-2-til-type-2-ladekabel-32a-1-fas?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google%20Shopping&gclid=EAIaIQobChMIrfLZ3JTI6AIVEE0YCh2bDg_1EAQYASABEgKMdPD_BwE&variant=20819954073703

Er disse bra kvalitet? Noen grunn for at vi heller burde kjøpe kabalen sammen med bilen gjennom forhandler?

ITT er topp kvalitet etter min mening, det er en av hovedgrunnene til at vi selger de.

Du kan få den noe rimeligere hos oss: https://www.ladespesialisten.no/index.php/type-2-kabler
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. april 2020, klokken 21:49
Kvaliteten på mode 3 kabler er etter vår erfaring utrolig bra uansett.

Nåja, jeg har vært borti en del tvilsomme eksemplarer. BMW leverte for eksempel ut type 2 kabler en stund som hadde for stor flens rundt kontakten slik at det ikke passet inn i alle ladestasjoner. En kunde av meg fikk med et helt håpløs eksemplar med en Renault Zoe han kjøpte hos en bruktimportør, flensen rundt var så stor at den passet bare inn i ca. halvparten av ladestasjonene han prøvde...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ingeniøren

Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. april 2020, klokken 21:49
Kvaliteten på mode 3 kabler er etter vår erfaring utrolig bra uansett.

Vurder derfor også å kjøpe til Elbilhjelpen.no pris:

https://elbilhjelpen.no/shop/product/mode-3-type-2-til-type-2-ladekabel-32a-3fase?tm=ttps://elbilhjelpen.no/ladekabler/mode-3-til-type-2-ladekabler

Denne var fin da den har hette i begge ender slik at kabelkontaktene ikke fylles med møkk om den ligger å slenger. De fleste har bare hette til den enden som settes i bilen og har savnet hette til andre enden.

Kan man få tak i løse hetter. Kunne tenkt med hette på ladestasjon-enden på min ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Hettene er både en fordel og en ulempe. De beskytter mot støv og slag, men samler vann, så ikke bare bra å ha på mens kablen "ligger ute og slenger"

Vi har hetter til salgs. Koster 40 kr
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Wisd0m

Du kan også kjøpe ladekabel på finn.no til grei pris, brukt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA