Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feilmelding bremser

Startet av Rooki3, torsdag 02. april 2020, klokken 20:06

« forrige - neste »

Rooki3

Sitat fra: Orbit på torsdag 30. april 2020, klokken 12:56
"Sensoren" er bare en forbindelse som kuttes når klossene blir nedslitt. Mål om det er elektrisk forbindelse mellom de to tilkoblingene i kontakten på sensoren (også med litt bøy og tøy på kabelen).
Ja, god ide. Det kan være at det ikke er kontakt i koblingen selv om jeg har pusha hardt, men da skal jeg måle den først👍🏻.

Rooki3

Sitat fra: Samco på torsdag 30. april 2020, klokken 16:05
Må få tatt et bremse kloss bytte på min 60ah tror jeg går for nye skiver med samme slengen.
Ja, hvis de ikke er bytta før vil jeg tro at det er like greit.

Samco

Da er nye skiver og klosser på plass. Da er det null worrys på den fronten til neste EU ivertfall

Rooki3

Nå har jeg kjøpt og montert original sensor i håp om at den billige ikke fungerte (begge er målt og har forbindelse) men like langt, får ikke bort feilmeldinga :-(

Rooki3

Da har jeg vært hos BMW verksted og det var ingen feil ved sensoren bak som jeg også antok, men derimot på sensoren foran. Hvordan det kan ha seg er en gåte da den ikke har vært rørt på over et år. Sensoren ble skiftet og feilmelding slettet. Håper det varer.

moonbuggy

https://thebrakereport.com/bmw-i3-goes-277000-km-on-original-brakes/
Mens man snakker om bremser. Slik jeg bruker bremsene, kunne mine også gått 277k km uten bytte, men her på våte vestlandet hadde vel skivene rustet i filler x antall ganger på den tiden.

Interessant ellers i artikkelen er:
He did, however, take part in the BMW retrofit program, changing the original 60Ah batteries of his i3 with the 94Ah version, for more range.
Vet noen noe om dette BMW "retrofit program"?
Jeg har hørt om noen som har gjort fått det gjort, men aldri om et offiselt BMW program.

Rooki3

Ja, med et annet klima og uten salting kunne nok flere kjørt like langt før de måtte bytte.
Kanskje de blir tilbudt vedlikeholdsprogram også, men jeg har ikke hørt om det her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA