Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte plugg fra schuko til CEE.

Startet av Hyperstress, torsdag 02. april 2020, klokken 19:17

« forrige - neste »

Hyperstress

Jeg har en e-golf ladekabel med schukoplugg som jeg gjerne skulle ha byttet til CEE industrikontakt. Er det bare å få elektriker til å bytte, eller er det temp sensor eller annet en roter til om en gjør det? Vil det være en ikke godkjent modifikasjonsom sim kan bli trøbbel hvis det skulle skje noe?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sjokomelk

Kjøp heller en ny ladekladd med CEE-plugg på, og selg den du har. Det er mest sannsynlig en temperatursensor i støpselet, og evt. garanti/reklamasjon på produktet forsvinner siden du har "tuklet med det".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

elektrolux

#2
Eller kjøp en slik overgang. Temperatursensoren vil sørge for at dette både blir trygt og elegant.

https://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/p/Pr364551000
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Trond Mjøs

Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. april 2020, klokken 18:08
Eller kjøp en slik overgang. Temperatursensoren vil sørge for at dette både blir trygt og elegant.

https://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/p/Pr364551000

Om du brukar denne må ein sjekka at sikringen er på maks 10 A?

Hyperstress

I mitt tilfelle har jeg schuko tilgjengelig, men ønsker heller å lade på industrikontakt for sikkerhetens skyld. Får vel kjøpe en kabel.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Oddaa

Sitat fra: Rosstopher på søndag 19. april 2020, klokken 07:09
Hva med en ekte ladestasjon med industrikontakt på? Da lader du trygt og lovlig og kan lade 16 A.

F.eks. noe sånt: https://www.elbilgrossisten.no/collections/ratio-electric-home-box-ladestasjoner/products/ratio-home-box-3-7-dcrcm
Det er en interessant diskusjon hvilken økt sikkerhet dette eventuelt gir, sammenlignet med ladekladd koblet til industrikontakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Rosstopher

Sitat fra: Oddaa på søndag 19. april 2020, klokken 09:55
Det er en interessant diskusjon hvilken økt sikkerhet dette eventuelt gir, sammenlignet med ladekladd koblet til industrikontakt.

Det vet jeg ikke, men de ladekladdene jeg har sett med industrikontakt har kostet nesten like mye som en billig ladestasjon.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA