Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sommer dekk til Model 3 AWD

Startet av KingJonJacuzzi, torsdag 02. april 2020, klokken 09:13

« forrige - neste »

Counterpointer

Det er rart hvordan en så viktig parameter med felger ofte ikke opplyses

De er nok ikke av de letteste sett ut fra prisen.

Trultefan

Ser de er «flow formed». Stor sannsynlighet for at de er lettere enn de orginale 19 tommerne
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Counterpointer

Det meste er lettere enn orginale De er ikke akkurat lettvekt.

Trultefan

Sendte en epost med spørsmål om vekt
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24


KingJonJacuzzi

Hei Igjen

vært stille ifra meg.
jeg har nå passert 30000km herav 10000km på vinterdekk siden jeg fikk bilen for 1 år siden.
dekkselgeren er faktisk imponert over at dekkene mine holdt 20k. normalt 15. alt over dette er bonus. spesielt med så mye krefter, sier han.

nå står valget derfor på:
Michelin Primacy 4 - fra dekkselger/dekkhotell
Michelin Pilot Sport 4 - fra tesla. (uten S, dette er kun for de som kjøpte størrefelger eller Performance slik jeg forstår.)

jeg ser også at prisen jeg har oppgitt tidligere i tråden var uten mva. beklager.
Tesla Model 3 LR AWD 2019 - ELrON
Bestilt Tesla Model Y LR AWD - MUSKel
VW Golf VI TDI BM 2011

Counterpointer

Sitat fra: Trultefan på mandag 06. april 2020, klokken 16:00
Ser de er «flow formed». Stor sannsynlighet for at de er lettere enn de orginale 19 tommerne
11,3 kg var vekten, ikke spesielt lette. Det er nøyaktig samme vekt som Tesla sine orginale 19' sport wheel

Trultefan

Ja. Det var jo ikke imponerende. Ringte du dekk24? Virker ikke som de håndterer epost noe godt.
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Counterpointer

Sitat fra: Trultefan på onsdag 15. april 2020, klokken 20:03
Ja. Det var jo ikke imponerende. Ringte du dekk24? Virker ikke som de håndterer epost noe godt.
De har nok mye å gjøre. Jeg ringte dem på morgenen i går og han ringte meg tilbake kl 2000 på kvelden....

tmn

Jeg har satt noen Michelin Pilot Sport 4 (ikke S) på et sett 19" TSW Nurburgring. Synes de har en litt distinkt rumlelyd. Sammenlignet med de originale 19" fra Tesla som har Hankook ventus s1 evo 3. De fra Tesla har jo lite skumlag inni dekket som sikkert hjelper mot slikt rumling også. Bare sånn, min erfaring :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA