Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Korrosjon på 19" felger med vinterdekk

Startet av eraser, mandag 23. desember 2019, klokken 10:04

« forrige - neste »

eraser

Hadde et hjul som ikke klarte å holde på lufttrykket. Var innom en dekksjappe og de fant en spiker og plugget hullet. Når hjulet kom på bilen igjen, lakk det luft mellom dekk og felg noe de mente var korrosjon. De tok av hjul og fikset dette igjen og sa at det bare var et relativt lite område.

Er det grunn til bekymring at felgene ruster på denne plassen på noen mnd gamle felger? Bør jeg ta dette videre med Tesla?
Har dere noen vedlikeholdstips for å forhindre noe slikt? Når det nå først er slipt og limt, bør jeg være litt snill med gasspedalen en tid?

knegg

Har aldri vært borti at dekk lekker pga rust/korrosjon. Selv på svært gamle rustne stålfelger  :o
2020 Model 3

LASOL

Ikke et uvanlig problem med korrosjon på felger som forårsaker lekkasjer. Har hatt det på tyske biler med alufelger tidligere. Men når det er sagt hadde Tesla i 2015 problemer med kvaliteten på felgene som fulgte med model S. Mine hadde blemmer og lite fin overflate etter få mnd. Etter en vinter "så de ikke ut" Tesla ville ikke rette dette men sa det var vanlig. Jeg gadd ikke å krangle med de men vet noen fikk nye felger.

Håper originale felger nå har bedre kvalitet!
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA