Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Førstekjøp av GTE

Startet av fuel2go, torsdag 02. april 2020, klokken 00:00

« forrige - neste »

fuel2go

Hei!

Jeg tenker og prøve og kjøpe min første Hybrid bil da jeg pendler. Da er det GOLF GTE som er aktuelt.
Jeg har alltids kjørt 100% fossile BMWer og Mercedes så har absolutt null peiling på VW.

Så da er spørsmålet:

-Hvilken årsmodell burde jeg gå for/ikke gå for.
-Må ha utstyr
-Kjekt og ha utstyr
-Svakheter
-Rekkevidde EL vinter og sommer

Takk på forhånd :)

anorway

Sitat fra: fuel2go på torsdag 02. april 2020, klokken 00:00
Hei!

Jeg tenker og prøve og kjøpe min første Hybrid bil da jeg pendler. Da er det GOLF GTE som er aktuelt.
Jeg har alltids kjørt 100% fossile BMWer og Mercedes så har absolutt null peiling på VW.

Så da er spørsmålet:

-Hvilken årsmodell burde jeg gå for/ikke gå for.
-Må ha utstyr
-Kjekt og ha utstyr
-Svakheter
-Rekkevidde EL vinter og sommer

Takk på forhånd :)

Hei, tenkte jeg kunne kanskje svare kort på det du lurte på. Jeg har selv hatt Golf GTE siden 2015. Kjøpte den primært som "små kjøring til og fra jobb" og hvis jeg skal på lengre turer. Valgte derfor en plug-in hybrid, så jeg slapp å tenke på "rekkeviddeangst".

Bilen har fungert supert til sitt formål. Til og fra jobb er det et par mil, så denne distansen har jeg kjørt på ren strøm. (Har ladeboks i garasjen) Til lengre turen kjører jeg i hybridmodus.
Snittforbruket på bensin siden bilen var ny er på 0,2 på mila. (Siden meste parten av kjøringen har vært turer på strøm)


-Hvilken årsmodell burde jeg gå for/ikke gå for. - Dette har jeg ingen formening om. Har selv 2015 modell, har fungert bra i 5 år. Og forhåpentligvis flere til.
-Må ha utstyr - Discover pro (Største infotainment systemet), Ryggekamera.
-Kjekt og ha utstyr - Automatisk avtagbart hengerfeste.
-Svakheter - Ingen som jeg kan bemerke. Har ikke hatt noe problemer. Kanskje noe lite bagasjerom til tider.
-Rekkevidde EL vinter og sommer - Nå vet jeg ikke om det har skjedd noe oppgraderinger på batteriet på nyeste modellene, men min ble oppgitt til å kjøre 50 km på strøm. Klarer vel å komme cirka 40km på sommeren. (God dag, bra temperatur og perfekte forhold) Så kan det være ned til 20 km på ille vinterdager.
Kommer også selvsagt ann på hvor mye motorveikjøring osv. det er snakk om her.


fuel2go

Høres bra ut, takk for utfyllende og bra svar.

ChristR

#3
Personlige preferanser:
Jeg ville kjøpt 2017+, da disse ser tøffere ut.
Jeg ville tatt med Keyless Go/Entry.

Jeg kjører mye motorvei (60-100 km/t).
Opplever vel rundt 24-26 km el-rekkevidde ved rundt 0c og rundt 36-38 km på sommeren når en kan kjøre med klimaanlegget av.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Daniel_0007

Sitat fra: ChristR på mandag 20. april 2020, klokken 11:20
Personlige preferanser:
Jeg ville kjøpt 2017+, da disse ser tøffere ut.
Jeg ville tatt med Keyless Go/Entry.

Jeg kjører mye motorvei (60-100 km/t).
Opplever vel rundt 24-26 km el-rekkevidde ved rundt 0c og rundt 36-38 km på sommeren når en kan kjøre med klimaanlegget av.

Enig og fra 2017 kunne man få med digitalt display så ville defintivt funnet en med det, ser mye bedre ut enn analog
Model 3 2019 LR Rwd

Dan9x

Nevnte skjerm(AID) kan også ettermonteres for de som ønsker det :-)

anorway

Sitat fra: Dan9x på søndag 09. mai 2021, klokken 13:30
Nevnte skjerm(AID) kan også ettermonteres for de som ønsker det :-)

Hvor og hvordan kan man gjøre det? Jeg har en 2015 modell. Mulig på den?

larsen1

Sitat fra: anorway på søndag 23. mai 2021, klokken 12:49
Sitat fra: Dan9x på søndag 09. mai 2021, klokken 13:30
Nevnte skjerm(AID) kan også ettermonteres for de som ønsker det :-)

Hvor og hvordan kan man gjøre det? Jeg har en 2015 modell. Mulig på den?
Noen som har ettermontert AID ? kunne tenkt meg det selv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA