Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Venter du på oppgradering til FSD (avstemning)

Startet av Motorwatt, onsdag 01. april 2020, klokken 11:11

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Radon på tirsdag 12. mai 2020, klokken 20:35
Med alt vi ble lovet når jeg kjøpte med FSD i 2017 syns jeg Tesla burde ha oppgradert oss med MCU1 og FSD gratis til MCU2. Hva tenker dere? Er ikke dette noe vi burde kunne kreve?
På hvilken bakgrunn? Fordi du syns det, eller fordi det er noe konkret de ikke har gitt deg? (for ordens skyld er jeg i samme situasjon som deg)

ElbilErik

Kanskje pollen kunne endres til: har fått oppgradert (MCU 1), og har fått oppgradert (MCU 2)?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mack_

Har model x fra januar -18  med MCU1  og APH2,5, men fikk oppgradert til HW3 I Trondheim i dag. Ikke fått testet skikkelig enda, men skal slenge inn en kommentar etter jeg har kjørt litt.

makki


krister461


streken

For dere med MCU1 som allerede har fått oppgradert fra AP2.5 til AP3: Hvor lang tid tok det fra dere leverte inn bilen til den var ferdig for henting?

Jeg har time i Moss i morgen, og det har brått rent på med eventualiteter som foregår samtidig, så det ville være kjekt med en pekepinn på hvor lang tid jeg må beregne  :angel:
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

mthoring

Jeg leverte inn tirsdag morgen forrige uke. Fiks av gul ramme på mcu og ic, bytte av begge baklyktene på bagasjeromslokket pga sprekker, oppgradering til hw3.
Estimert ferdig mandag (i dag). Fikk melding om at den var ferdig om morgenen dagen etter jeg leverte den inn. Så selve byttet til hw3 tar i hvertfall ikke lang tid.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

Min er ikke gjort enda, men fikk beskjed fra Tesla om at det tar under fire timer.

streken

Jeg leverte bilen kl 13, de gikk raskt i gang. Klokken 16.30 stod bilen fortsatt og lastet ned oppdatering. Jeg var da forsinket til jobb allerede, så de kastet seg rundt og fikset en P85D som lånebil til meg og voffen på 1 min.
30 sekunder senere hadde de også løpt inn på verkstedet og hentet voffen sin pute og teppe som lå i bilen min. 

Moss fortsetter å være mitt foretrukne verksted.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

geear

Da var det gjort, men føler meg ikke sikker på om jeg får glede av det noen gang.  :laugh:

sjokomelk

Dere som har fått oppgraderingen og bruker TeslaFi - Har dere vært inne og lagt inn info om at dere nå har HW3 og hvilken dato dere fikk oppgraderingen? https://teslafi.com/ap.php
De samler inn info for å prøve å lage en HW3-upgrade-tracker.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 27. mai 2020, klokken 18:24
Dere som har fått oppgraderingen og bruker TeslaFi - Har dere vært inne og lagt inn info om at dere nå har HW3 og hvilken dato dere fikk oppgraderingen?

Ja. Og ser at det er ca. 300 norske biler på Teslafi.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA