Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Venter du på oppgradering til FSD (avstemning)

Startet av Motorwatt, onsdag 01. april 2020, klokken 11:11

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Sulle på fredag 08. mai 2020, klokken 20:16
Fikk SMS i dag:
«Hei Sigbjørn, Vi mottar snart deler for HW3 oppgradering og har satt opp en avtale 10 juni klokken 07:30. Om avtalen ikke passer kan du ombooke via mobilappen. Mvh. Tesla Stavanger»
Skal nok få det til å passe
MCU 1
Ap2.0 eller 2.5?

Sulle

Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

rfagerdal

Fått time 2. Juni hos Tesla Stavanger.
AP2.5.

Ikke at det blir så "mye" forandring her til lands, kjekt at ting er på vei uansett :)

jig


krister461


OhmPaPa

Sitat fra: jig på mandag 11. mai 2020, klokken 18:00
AP 2.0, får oppgradert 13.05.

Kjekt om dere skriver på hvilket SC dere får gjort oppgraderingen. Tror ikke alle SC tilbyr dette enda?

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

mthoring

Leverte inn bilen for fiks av gul ramme på IC og MCU og et par andre ting i dag tidlig.

Ga beskjed fredag kveld (via sms) om at jeg også ønsket hw3. Hadde helt glemt det når jeg leverte, men jeg fikk til min store overraskelse bekreftet at de skulle gjennomføre oppgraderingen også. :D

Det som er litt kjipt er at de ikke forventet å ha bilen klar før over helgen. :-\

MCU1, AP2.5, Tesla Rud
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Bushy

Sitat fra: jig på mandag 11. mai 2020, klokken 18:00
AP 2.0, får oppgradert 13.05.

Vær så snill å kast deg inn hit å fortell om åssen det gikk så fort det er mulig😂 nå tar det et minutt å starte bilen å ting er tregt. Da kjøper jeg fsd med en ga g om det bare er snakk om å få forbedret "pc"
S75D sept. 17

sjokomelk

Sitat fra: Bushy på tirsdag 12. mai 2020, klokken 16:57
Vær så snill å kast deg inn hit å fortell om åssen det gikk så fort det er mulig😂 nå tar det et minutt å starte bilen å ting er tregt. Da kjøper jeg fsd med en ga g om det bare er snakk om å få forbedret "pc"
Det er ingen sammenheng mellom MCU og AP. To separate systemer.
Tar ting lang tid på å starte i bilen din, så sjekk om du har aktivert "Energy saving mode" under "Display" i menyen. Da skrur bilen av en del systemer etter å ha stått parkert en stund, og det tar lengre tid å starte opp igjen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Sitat fra: Bushy på tirsdag 12. mai 2020, klokken 16:57
Sitat fra: jig på mandag 11. mai 2020, klokken 18:00
AP 2.0, får oppgradert 13.05.

Vær så snill å kast deg inn hit å fortell om åssen det gikk så fort det er mulig😂 nå tar det et minutt å starte bilen å ting er tregt. Da kjøper jeg fsd med en ga g om det bare er snakk om å få forbedret "pc"
Får ikke det uten å betale for det..

HKS

Sitat fra: gr på tirsdag 12. mai 2020, klokken 17:53
Sitat fra: Bushy på tirsdag 12. mai 2020, klokken 16:57
Sitat fra: jig på mandag 11. mai 2020, klokken 18:00
AP 2.0, får oppgradert 13.05.

Vær så snill å kast deg inn hit å fortell om åssen det gikk så fort det er mulig😂 nå tar det et minutt å starte bilen å ting er tregt. Da kjøper jeg fsd med en ga g om det bare er snakk om å få forbedret "pc"
Får ikke det uten å betale for det..
Har forresten Tesla annonsert pris på MCU1 oppgradering i Norge?
Tesla Model 3 Long Range

Motorwatt

Dette er antydning fra TCON:

04/2020: Tesla har løst problemene forbundet med oppgradering fra MCU1 til MCU2, og har nå startet med oppgraderinger i USA. Mulighetene vil bli lansert i Europa senere i år, med et visst håp sommeren 2020 her hjemme. Kostnad er antydet til kr. 29.000, men sett i lys av Corona-krisa og endrede valutakurser, vil nok kostnaden bli en god del høyere. Vi anslår ca. kr. 36.000.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Radon

Jeg fikk sms for noen dager siden. Skal inn 27 mai og oppgradere til HW3 i stavanger. Har MCU1 AP2.5. Litt spent på om jeg kommer til å merke forskjell på AP. Håper visualiseringen i ic blir mer real time.
Blir og spenendes å ha siste AP HW slik at en ligger i første rekke når det gjelder nye AP sw og funksjonsllitet. Litt skipt at en ikke får full visualisering med MCU1..
Med alt vi ble lovet når jeg kjøpte med FSD i 2017 syns jeg Tesla burde ha oppgradert oss med MCU1 og FSD gratis til MCU2. Hva tenker dere? Er ikke dette noe vi burde kunne kreve?

Motorwatt

Sitat fra: Radon på tirsdag 12. mai 2020, klokken 20:35
Litt kjipt at en ikke får full visualisering med MCU1..

Visualiseringen skjer vel bare i IC. Trodde ikke det var noe i MCU også? Hva er det som vises i den?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA