Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varseltrekant

Startet av Elmo, mandag 18. desember 2023, klokken 22:47

« forrige - neste »

Elmo

Hadde Mii'en på EU-kontroll idag.
Den ble godkjent, men fikk en kode1 merknad.
Og det var manglende varseltrekant  :o

Vi har aldri brukt varseltrekanten, og heller ikke sett den før den saks skyld, så nå lurer jeg på om jeg det noen gang har vært varseltrekant i bilen.

Har dere andre Mii eiere varseltrekant ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

RJK

Sitat fra: Elmo på mandag 18. desember 2023, klokken 22:47Hadde Mii'en på EU-kontroll idag.
Den ble godkjent, men fikk en kode1 merknad.
Og det var manglende varseltrekant  :o

Vi har aldri brukt varseltrekanten, og heller ikke sett den før den saks skyld, så nå lurer jeg på om jeg det noen gang har vært varseltrekant i bilen.

Har dere andre Mii eiere varseltrekant ??
Vet ikke hvor de gjemmer den på Mii, sannsynligvis under en plate under bagasjerommet eller en sideluke i bagasjerommet, men jeg har fått den merknaden på alle biler jeg har hatt EU-kontroll på.

De orker aldri å åpne slike luker, så om de ikke ser den rett fremfor fjeset dems, så får du 1'er -feil automatisk.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Elmo

Sitat fra: RJK på mandag 18. desember 2023, klokken 23:13Vet ikke hvor de gjemmer den på Mii, sannsynligvis under en plate under bagasjerommet eller en sideluke i bagasjerommet, men jeg har fått den merknaden på alle biler jeg har hatt EU-kontroll på.

Jeg har saumfart under platene i bagasjerommet og ser ingen sideluker.
Men jeg har samme erfaring som deg når det gjelder bobiler. De finner aldri varseltrekanten,  uansett hvor synlig den ligger
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Elmo på onsdag 20. desember 2023, klokken 00:43
Sitat fra: RJK på mandag 18. desember 2023, klokken 23:13Vet ikke hvor de gjemmer den på Mii, sannsynligvis under en plate under bagasjerommet eller en sideluke i bagasjerommet, men jeg har fått den merknaden på alle biler jeg har hatt EU-kontroll på.

Jeg har saumfart under platene i bagasjerommet og ser ingen sideluker.
Men jeg har samme erfaring som deg når det gjelder bobiler. De finner aldri varseltrekanten,  uansett hvor synlig den ligger
Kan jo hende det er en mulighet at den aldri ble lagt inn i bilen når den kom ny. Feil skjer hele tiden.

Orbit

Det er en avsatt plass til oppbevaring av varseltrekanten (som ikke betyr at den nødvendigvis er der):
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Elmo

Sitat fra: Orbit på fredag 22. desember 2023, klokken 09:16Det er en avsatt plass til oppbevaring av varseltrekanten
Ja, jeg sjekket instruksjonsboka instruksjonsboken jeg og.
I det rommet er det bare to ladekabler (som jeg heller ikke har brukt) og ikke plass til noe mere
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Electric cars in Norway

#6
Sitat fra: Elmo på fredag 22. desember 2023, klokken 19:29
Sitat fra: Orbit på fredag 22. desember 2023, klokken 09:16Det er en avsatt plass til oppbevaring av varseltrekanten
Ja, jeg sjekket instruksjonsboka instruksjonsboken jeg og.
I det rommet er det bare to ladekabler (som jeg heller ikke har brukt) og ikke plass til noe mere
Minner meg om en EU kontroll jeg hørte om der en hadde fått mangel (1 feil eller 2 feil, husker ikke) for at refleksvest var i bilen. Men den var i bilen den. Men den lå i sidedøren. Trolig ute av syne for han som kontrollerte bilen ;D

Burde vært en sporbrikke på slikt så det kom opp automatisk ved kontroll. Vi sendte jo folk til månen på 60 tallet. Burde klare å ordne dette i 2023 da.

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 22. desember 2023, klokken 19:32
Sitat fra: Elmo på fredag 22. desember 2023, klokken 19:29
Sitat fra: Orbit på fredag 22. desember 2023, klokken 09:16Det er en avsatt plass til oppbevaring av varseltrekanten
Ja, jeg sjekket instruksjonsboka instruksjonsboken jeg og.
I det rommet er det bare to ladekabler (som jeg heller ikke har brukt) og ikke plass til noe mere
Minner meg om en EU kontroll jeg hørte om der en hadde fått mangel (1 feil eller 2 feil, husker ikke) for at refleksvest var i bilen. Men den var i bilen den. Men den lå i sidedøren. Trolig ute av syne for han som kontrollerte bilen ;D

Burde vært en sporbrikke på slikt så det kom opp automatisk ved kontroll. Vi sendte jo folk til månen på 60 tallet. Burde klare å ordne dette i 2023 da.
Blir bare 1'er-feil det og. Ja, mine ligger i rommet i midtkonsollen, den gir også 1'er-feil ved hver PKK/EU-kontroll. Selv da jeg i forrige bil hadde den liggende nede til venstre for førersetet, så fikk jeg 1'er-feil på manglende/ikke synlig vest.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA