Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Faktura for garantireparasjon?

Startet av ze, tirsdag 31. mars 2020, klokken 20:42

« forrige - neste »

ze

Beklager om dette har vært oppe før. Har søkt her og andre steder, men blir ikke klok på det.

Har en 2,5 uker gammel Model 3, hvor jeg har oppdaget at pakning ved vinduet på førersiden er løs. (Jeg har ikke brukt nødåpner for å åpne døren, bare så det er sagt).

Bestilte service i appen, og la ved bilder, og fikk time denne uken.

I dag fikk jeg et serviceestimat fra Tesla. Dette på rett over 1000 kr for "general diagnosis".

Min oppfatning er at dette er en garantisak. Så da er spørsmålet om dette er vanlig praksis, og at fakturaen eventuelt settes til side om Tesla er enige i at det er en garantisak? Eller betyr dette at de mener at jeg skal betale for dette selv?

Og mens jeg er inne på garanti: Bilen hadde hakk i dashbord ved overlevering. Påpekte dette, og de tok bilder. Når får man vanligvis oppfølging på slike ting?
2014 Renault Zoe
2022 Tesla Model YP
2020 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Renault Twizy

z4rd

Bare kontakt de på telefon og dobbeltsjekk før du leverer fra deg bilen. Du skal følgelig ikke betale for noe slik som du beskriver det, og sørg for at alt er iht avtale ifm levering av bilen.

Det er mulig de har lagt inn standard-raten sin, som en default, men normalt skal den være 0 da det er garanti-sak.

Jeg hadde min TM3 inne i 30 min for at de skulle smøre bremsene fordi de peip ifm rygging når bilen var kald. Da jeg fikk faktura tilsendt før avtalen stod det 0 i alle fall. Feilen ble utbedret og ikke skjedd siden, by the way.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Counterpointer

Sitat fra: ze på tirsdag 31. mars 2020, klokken 20:42
Og mens jeg er inne på garanti: Bilen hadde hakk i dashbord ved overlevering. Påpekte dette, og de tok bilder. Når får man vanligvis oppfølging på slike ting?
Antagelig får du ikke det. Legg det til som punkt på ordre når du skal inn likevel. De fikser bare ting som er innmeldt.

Jeg ventet nesten et år på et par småting og de tok det når jeg var inne for noe annet, men en veldig liten ting som ikke var nevnt ville de ikke se på.

Veldig hyggelige, men fryktelig byråkratisk system.

Counterpointer


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA