Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Merker på glasstak på helt ny bil

Startet av Retric, tirsdag 31. mars 2020, klokken 20:33

« forrige - neste »

Retric

Hei,

Skal melde denne feilen inn til Tesla for å be dem se på det, men er nysgjerrig om noen har opplevd det samme?

Helt ny bil, en uke gammel. Så ser jeg disse «merkene» på begge glasstakene.
Så dette ikke ved avhenting da det krever riktig lys..

Har forsøkt div glassrens produkter..

z4rd

Ikke opplevd. Er helt blankt her. Du kan jo også sjekke med noen profesjonelle bilpleiere?

Det skal definitivt ikke være slik. Kan det være noe som har skjedd ifm klargjøring/transport av bilen?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

cra

Er det noe som ligger utenpå, eller er det "roser"? Kan jo nesten se ut som noen har slått med en hammer e.l. Eller som salt eller kalkskjolder, men de er jo vanligvis enkle å vaske vekk.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kartelaven

Glasset er laminert og har flere lag. Hvis dette ikke kan rengjøres på utsiden eller innsiden kan feilen ligge imellom lagene. Da er det en reklamasjonssak du må ta med et service senter.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

tss_trd

Ser det er på lakken også. Så det er nok noe som har dryppet. Jeg hadde noe tilsvarende på min. Har spennbetongplater i garasjen. Etter 30år har vann begynt å trenge gjennom og det drypper ned på bilen. Sitter som fy. Husker ikke hva jeg brukte, men en form for glasspolish og en god mikrofiberklut. Så var jeg rask med å få opp noen plastplater oppunder taket :)

Kartelaven

#5
Ikke bra hvis det går vann igjennom betong, det er sterkt basisk (etsende) og inneholder kalksalter, det siste kan fjernes med noe surt (eddik) - etseskader er verre.

Hvis det ikke er noen mulighet for at dette kan skyldes din lagring eller håndtering av bilen. Er det kanskje best å dra til Tesla med problemet, i tilfelle det er umulig å fjerne (etseskader).
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

CorsoDante

Sitat fra: Retric på tirsdag 31. mars 2020, klokken 20:33
Hei,

Skal melde denne feilen inn til Tesla for å be dem se på det, men er nysgjerrig om noen har opplevd det samme?

Helt ny bil, en uke gammel. Så ser jeg disse «merkene» på begge glasstakene.
Så dette ikke ved avhenting da det krever riktig lys..

Har forsøkt div glassrens produkter..

Kan ikke forstå noe annet enn at dette er noe man vil se ved utlevering.
TM3P "FSD"

Ingeniøren

#8
Sitat fra: CorsoDante på lørdag 04. april 2020, klokken 08:00
Sitat fra: Retric på tirsdag 31. mars 2020, klokken 20:33
Hei,

Skal melde denne feilen inn til Tesla for å be dem se på det, men er nysgjerrig om noen har opplevd det samme?

Helt ny bil, en uke gammel. Så ser jeg disse «merkene» på begge glasstakene.
Så dette ikke ved avhenting da det krever riktig lys..

Har forsøkt div glassrens produkter..

Kan ikke forstå noe annet enn at dette er noe man vil se ved utlevering.

Ut fra hvordan en del biler har kommet til landet så vet jeg ikke om det er noen sluttkontroll. Ikke på fabrikken i alle fall....

Men dette er vel reklamasjon så da er det bare å reklamere og få de til å fikset. Prøver man selv og gjør det verre er løpet kjørt.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Retric

Har funnet ut at dette er vann flekker.
De har kommet etter at bilen var på service hos Tesla i Drammen for å bytte en kromlist som hadde stygge merker.

Tydeligvis har tesla «vasket» bilen og uten å tørke den satt den i solen.

Må si jeg ble ganske lettet når jeg fant ut at jeg kunne fjerne dette selv..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA