Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjoner i Sandnes

Startet av embalarsen, tirsdag 27. mars 2012, klokken 10:59

« forrige - neste »

embalarsen

Finnes det flere ladestasjoner i Sandnes enn 4. etasje i parkeringsanlegget AMFI? Det er kun en stikk-kontakt som virker. Det kunne potensielt vært fire uttak i det anlegget, men de to i 3. etasje virker ikke, og i 4. etasje kan du bare bruke ett av to uttak av gangen ellers går sikringen. Hvem kan man påvirke for å enten få opp flere ladestasjoner andre deler av sentrum eller få fikset på de tre på AMFI? 
Reva

Baltor

#1
Sitat fra: embalarsen på tirsdag 27. mars 2012, klokken 10:59
Finnes det flere ladestasjoner i Sandnes enn 4. etasje i parkeringsanlegget AMFI? Det er kun en stikk-kontakt som virker. Det kunne potensielt vært fire uttak i det anlegget, men de to i 3. etasje virker ikke, og i 4. etasje kan du bare bruke ett av to uttak av gangen ellers går sikringen. Hvem kan man påvirke for å enten få opp flere ladestasjoner andre deler av sentrum eller få fikset på de tre på AMFI? 
Dessverre er det kun dette tilbudet i sentrum, de andre (f.eks. Luravika) ser du på http://www.ladestasjoner.no/
Det er også en stolpe ved inngangen til Vågen Videregående.
Kontakt Sandnes Parkering for å "sette på sikringen", dessverre er det doble uttak, dette har blitt påpekt mange ganger, men er ikke ordnet. 
(det er stikkontakter på 3 steder i hver etasje, men kun en plassering er merket for elbil)
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Gro

Må innrømme at jeg ble litt paff nå over det dårlige tilbudet i Sandnes  ??? Skal på heldagsmøte i Sandnes neste uke, og hadde planer om å kjøre el-bil. Jeg rekker frem og tilbake på samme ladingen, så det er jo ikke krise, men likevel.....
Gro

Blå Reva
Stavanger, Rogaland

edyrli

Er enig at det er helt elending. Så langt jeg kan se er plassen som forsvant da de rev parkeringshuset på ruten heller ikke blitt erstattet. Vi må kanskje så sendt noen hissige mailer til sandnes kommune og purre på flere plasser?

Kanskje legge ved noen biler av ladekartet som sammelikner stavanger og sandnes? Stavanger er jo teppelagt av ladepunker i sentrum.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

edyrli

Her om dagen måtte jeg en tur ned i sandnes i lunchen. Tok turen innom parkeringshuset på Amfi Vågen men ladeplassen var selvfølgelig tatt av en Peugeot Partner som stod og ladet. En Leaf stod også der når jeg kom. Denne ene kontaken er jo den eneste i hele sandnes sentrum. Jeg kom meg hjem men det var på håret.
Noen som vet om det er eller er planlagt flere ladeplasser i sandnes sentrum?
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Marhet

Syntes jeg så en ladepåle på jernbanesiden av Vågen. Ikke den store parkeringsplassen på Ruten, men den litt mindre på nordsiden av skatebanen. Kan det stemme? Noen som har prøvd den?

Sandnes/Stavanger
Ion 2012

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Var på musikal i Sandnes og sjekket ladekartet på forhånd og fant ut at dette burde være grei skuring. Ladeplass i Amfi Vågen var opptatt med Leaf som ikke ladet. På ladestolpe på parkeringsplass ved ruten lyste det grønt på den ene siden, men plassene foran var opptatt med fossilbiler.
Oppsøkte de andre ladeplassene i Sandnes sentrum som var merket på ladekartet, men stolpene fungerte ikke på disse stedene.
Gav opp å lete da jeg nesten var tom for strøm. Etter musikalen nådde jeg frem til hurtigladestasjon på Lura, men måtte vente i kø. Prøvde å ventelade på ladestolpen, men denne fungerte heller ikke.

Må si at jeg ble skikkelig skuffet over de dårlige lademulighetene i Sandnes, virker som man ikke gidder å vedlikeholde/sjekke ladestolpene.

Norx

"Leaf som ikke ladet"
- Mener den samme bilen har stått godt over en uke.
Muligens en som har tatt ferie...


e-Golf

Tar opp igjen denne tråden.
Noen som vet om det er avgift for å parkere elbil i parkeringshuset ved Amfi Vågen i Sandnes?
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

Hans Håvard Kvisle

Ligger denne inne i på ladestasjoner.no? Om så, hva står der? Hvilken ID har den, se nederst i høyre hjørne på stasjonsvisninga. Deretter kan vi dobbeltsjekke dette.
Om den ikke ligger inne, vær så snill å meld den inn i NOBIL:
http://www.ladestasjoner.no/index.php/ladehjelpen/praktisk/35-tips-oss-om-nye-ladestasjoner
Så vil uklare betingelser bli sjekka ut.
St.Hanshaugen

Norx

Jeg har fått beskjed om at Parkeringshuset inne på vågen er avgiftsbelagt for elbil.
Kan ses med svarte P-skilt, stårog privatrettslig ved oppkjøringen/inngang.
Så for øvrig en fosilbil fikk bot i helgen for å stå på elbilplassen på utsiden ved skateplassen/ruten.(ingen avgift der). Blå P-skilt..



Jejl

Jeg så det var to ladeplasser utenfor vitenfabrikken, den ene var opptatt av en fossilbil. Tror det var maks 3 timer parkering.

ZOE

Det er tre-fire i storgaten ved Sandnes kirke. Eller like utenfor strippeklubben om du kjenner den bedre :-)


http://sandnesparkering.no/index.cfm?id=397181

Joey Pedersen

Sitat fra: edyrli på onsdag 03. oktober 2012, klokken 14:53
Her om dagen måtte jeg en tur ned i sandnes i lunchen. Tok turen innom parkeringshuset på Amfi Vågen men ladeplassen var selvfølgelig tatt av en Peugeot Partner som stod og ladet. En Leaf stod også der når jeg kom. Denne ene kontaken er jo den eneste i hele sandnes sentrum. Jeg kom meg hjem men det var på håret.
Noen som vet om det er eller er planlagt flere ladeplasser i sandnes sentrum?
Det skulle vært satt opp ladetider ved disse kontaktene, mangen står jo der hele dagene. Har
hørt om ansatte som setter bilen der og tar den ikke bort fø han går hjem fra jobb osv.
Mvh
Joey Pedersen

Tommy

Det skal være Ganske mange andre ladeplasser. Du finner noen borte ved skatebanen på ruten, samt noen I langgaten rett over ruten. Gå inn på Sandnes parkering så blir du overrasket :)
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA