Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frigjøring av ladekabel

Startet av Usikker på detta, tirsdag 31. mars 2020, klokken 14:09

« forrige - neste »

Usikker på detta

Ja det er tullete - like tullete som at man ikke kan programmere avreisetider (bortsett fra den ene man kan programmere fra skjerm) fra app.

En kabel til 3000kr for å få denne utløserknappen?
Jeg velger av prinsipp å ikke kjøpe den :)

Autowinder

Den kabelen skal jo følge med bilen, men i det tilfellet men trenger én til, er den likevel billigere enn Siemens/Mennekes 6-16Ah til 4999,- som ikke låser opp.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Qlan

Jeg gikk over til Fob´n.. Fungerer helt nydelig, med walk-away/coming funksjon blir det bare som å ha med mobilen, men et langt trykk på "trunk-knappen" gjør at bilen stopper ladingen og man kan dra ut kabelen uten noe mer trykking i verken app eller på skjerm, fungerer helt nydelig!
2020 Tesla Model 3 Performance

emurof

Sitat fra: Qlan på tirsdag 07. april 2020, klokken 09:20
Jeg gikk over til Fob´n.. Fungerer helt nydelig, med walk-away/coming funksjon blir det bare som å ha med mobilen, men et langt trykk på "trunk-knappen" gjør at bilen stopper ladingen og man kan dra ut kabelen uten noe mer trykking i verken app eller på skjerm, fungerer helt nydelig!

Jada, den fungerer flott. Men når man er vant til at man ikke trenger å drasse på en ekstra bilnøkkel og bare kan bruke mobilen, så blir det litt tåpelig å måtte begynne å drasse på en fob igjen bare for å finne en "workaround" for noe Tesla burde fikset på en bedre måte.

knegg

Sitat fra: emurof på tirsdag 07. april 2020, klokken 10:38
Sitat fra: Qlan på tirsdag 07. april 2020, klokken 09:20
Jeg gikk over til Fob´n.. Fungerer helt nydelig, med walk-away/coming funksjon blir det bare som å ha med mobilen, men et langt trykk på "trunk-knappen" gjør at bilen stopper ladingen og man kan dra ut kabelen uten noe mer trykking i verken app eller på skjerm, fungerer helt nydelig!

Jada, den fungerer flott. Men når man er vant til at man ikke trenger å drasse på en ekstra bilnøkkel og bare kan bruke mobilen, så blir det litt tåpelig å måtte begynne å drasse på en fob igjen bare for å finne en "workaround" for noe Tesla burde fikset på en bedre måte.

Jeg mener det motsatte egentlig. Tesla burde aldri brukt "bare mobiltelefonen" som nøkkel og alt mulig annet. Synes en egen keyfob burde være inkludert når man kjøpte bilen. Nøkkelkortene ser jeg på som nødnøkler. Om jeg skal låne bort bilen så er det bare å låne bort fob-en.
2020 Model 3

ladov

Sitat fra: knegg på tirsdag 07. april 2020, klokken 13:27
Sitat fra: emurof på tirsdag 07. april 2020, klokken 10:38
Sitat fra: Qlan på tirsdag 07. april 2020, klokken 09:20
Jeg gikk over til Fob´n.. Fungerer helt nydelig, med walk-away/coming funksjon blir det bare som å ha med mobilen, men et langt trykk på "trunk-knappen" gjør at bilen stopper ladingen og man kan dra ut kabelen uten noe mer trykking i verken app eller på skjerm, fungerer helt nydelig!

Jada, den fungerer flott. Men når man er vant til at man ikke trenger å drasse på en ekstra bilnøkkel og bare kan bruke mobilen, så blir det litt tåpelig å måtte begynne å drasse på en fob igjen bare for å finne en "workaround" for noe Tesla burde fikset på en bedre måte.

Jeg mener det motsatte egentlig. Tesla burde aldri brukt "bare mobiltelefonen" som nøkkel og alt mulig annet. Synes en egen keyfob burde være inkludert når man kjøpte bilen. Nøkkelkortene ser jeg på som nødnøkler. Om jeg skal låne bort bilen så er det bare å låne bort fob-en.
Tja, synes egentlig det er veldig greit å låne bort nøkkelkortet ved behov. Det eneste jeg ikke liker ved å ha det på mobilen er at mobilen nå blir *enda* litt viktigere å passe på. Om du lar ungene få låne den for å spille minecraft så har du også gitt fra deg kontrollen over bilen(lar aldri ungene få låne mobilen..).

Kom over et gjør-det-selv prosjekt angående det å lage sin egen frigjøre-ladekabel-knapp. Inntil for et par år siden kunne man kjøpe det ferdig sammenskrudd, delene var ikke særlig dyre heller. Akkurat det prosjektet ligger under 'kanskje snart, kanskje'. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

jkirkebo

Sitat fra: knegg på tirsdag 07. april 2020, klokken 13:27
Sitat fra: emurof på tirsdag 07. april 2020, klokken 10:38
Sitat fra: Qlan på tirsdag 07. april 2020, klokken 09:20
Jeg gikk over til Fob´n.. Fungerer helt nydelig, med walk-away/coming funksjon blir det bare som å ha med mobilen, men et langt trykk på "trunk-knappen" gjør at bilen stopper ladingen og man kan dra ut kabelen uten noe mer trykking i verken app eller på skjerm, fungerer helt nydelig!

Jada, den fungerer flott. Men når man er vant til at man ikke trenger å drasse på en ekstra bilnøkkel og bare kan bruke mobilen, så blir det litt tåpelig å måtte begynne å drasse på en fob igjen bare for å finne en "workaround" for noe Tesla burde fikset på en bedre måte.

Jeg mener det motsatte egentlig. Tesla burde aldri brukt "bare mobiltelefonen" som nøkkel og alt mulig annet. Synes en egen keyfob burde være inkludert når man kjøpte bilen. Nøkkelkortene ser jeg på som nødnøkler. Om jeg skal låne bort bilen så er det bare å låne bort fob-en.

Vi har null bruk for keyfob og synes mobil fungerer helt topp. Har vel ennå ikke brukt nøkkelkortet, selv om det ligger i lommeboka. Synes derfor det er en helt grei løsning at de som føler de må ha keyfob kjøper den ved siden av. Selv er jeg bare glad for at det ikke følger med en hel masse greier som jeg ikke trenger og som derfor bare vil oppta lagringsplass og aldri bli brukt. Slik som f.eks stoffmatter. Mattene fra X'en har nå ligget på en hylle i boden i 3 år. Føler liksom ikke at jeg kan kaste de heller, i tilfelle ny eier vil ha de når jeg selger bilen om 5-7 år...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Qlan

Jeg kjøpte egentlig Fob´n fordi jeg synes det var en kul liten sak, samtidig som jeg liker å ha fysisk nøkkel til eventuelle ting (Selv om denne forsåvidt er elektronisk). Jeg hadde nok muligens heller ikke benyttet den om bilen ikke stod i en kjeller på Fornebu uten dekning, slik at jeg ikke får gjort dette på avstand, eller via noen programmering. Nå er jeg blitt veldig glad i fob´n, da jeg også opplevde at telefonen ikke alltid responderte slik jeg ønsket i forhold til at bilen faktisk låste opp når jeg tok i dørhåndtaket. Den er også veldig deilig i forhold til å åpne frunk/trunk ettersom jeg har installert "auto-åpnere" på disse tingene. Finne telefonen og åpne appen er da særs tungvindt. Men, jeg er helt enig i at det kunne vært en liten knapp bak der, som kunne løse ut - via samme system som dørene åpnes når man tar i de, ved hjelp av Bluetooth-tilkoblingen. Uten telefonen/nøkkel i nærheten ville ingen uansett fått låst den opp uten at man var i nærheten..
2020 Tesla Model 3 Performance

Autowinder

Har andre (f.eks) i familien appen installert og kobling til bilen kan de både låse opp bilen og skru på «tenningen» fra hvor som helst, for å hjelpe deg eller andre som er låst ute eller skal låne/flytte bilen.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

emurof

Sitat fra: knegg på tirsdag 07. april 2020, klokken 13:27
Sitat fra: emurof på tirsdag 07. april 2020, klokken 10:38
Sitat fra: Qlan på tirsdag 07. april 2020, klokken 09:20
Jeg gikk over til Fob´n.. Fungerer helt nydelig, med walk-away/coming funksjon blir det bare som å ha med mobilen, men et langt trykk på "trunk-knappen" gjør at bilen stopper ladingen og man kan dra ut kabelen uten noe mer trykking i verken app eller på skjerm, fungerer helt nydelig!

Jada, den fungerer flott. Men når man er vant til at man ikke trenger å drasse på en ekstra bilnøkkel og bare kan bruke mobilen, så blir det litt tåpelig å måtte begynne å drasse på en fob igjen bare for å finne en "workaround" for noe Tesla burde fikset på en bedre måte.

Jeg mener det motsatte egentlig. Tesla burde aldri brukt "bare mobiltelefonen" som nøkkel og alt mulig annet. Synes en egen keyfob burde være inkludert når man kjøpte bilen. Nøkkelkortene ser jeg på som nødnøkler. Om jeg skal låne bort bilen så er det bare å låne bort fob-en.

Hvorfor burde de ikke bruke bare telefonen? Det gjør jo alt mye enklere og mer sømløst. Man har jo nøkkelkortene i tillegg. Og så kan man kjøpe seg fob hvis man liker en stor klump i lomma.

knegg

Sitat fra: emurof på tirsdag 07. april 2020, klokken 20:41
Sitat fra: knegg på tirsdag 07. april 2020, klokken 13:27

Jeg mener det motsatte egentlig. Tesla burde aldri brukt "bare mobiltelefonen" som nøkkel og alt mulig annet. Synes en egen keyfob burde være inkludert når man kjøpte bilen. Nøkkelkortene ser jeg på som nødnøkler. Om jeg skal låne bort bilen så er det bare å låne bort fob-en.

Hvorfor burde de ikke bruke bare telefonen? Det gjør jo alt mye enklere og mer sømløst. Man har jo nøkkelkortene i tillegg. Og så kan man kjøpe seg fob hvis man liker en stor klump i lomma.

Fordi implementeringen av mobil-som-nøkkel er ikke god nok til å bare bruke telefonen. Hvis det var tilfellet måtte ikke jeg ha gått til innkjøp av en fob.  ::)
2020 Model 3

emurof

Sitat fra: knegg på onsdag 08. april 2020, klokken 08:34
Sitat fra: emurof på tirsdag 07. april 2020, klokken 20:41
Sitat fra: knegg på tirsdag 07. april 2020, klokken 13:27

Jeg mener det motsatte egentlig. Tesla burde aldri brukt "bare mobiltelefonen" som nøkkel og alt mulig annet. Synes en egen keyfob burde være inkludert når man kjøpte bilen. Nøkkelkortene ser jeg på som nødnøkler. Om jeg skal låne bort bilen så er det bare å låne bort fob-en.

Hvorfor burde de ikke bruke bare telefonen? Det gjør jo alt mye enklere og mer sømløst. Man har jo nøkkelkortene i tillegg. Og så kan man kjøpe seg fob hvis man liker en stor klump i lomma.

Fordi implementeringen av mobil-som-nøkkel er ikke god nok til å bare bruke telefonen. Hvis det var tilfellet måtte ikke jeg ha gått til innkjøp av en fob.  ::)

Det kommer nok an på telefonen. Jeg har en ganske ny telefon, og det fungerer fint. Men hvis du har en telefon som ikke er helt i form så fungerer det sikkert dårligere ja.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA