Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

L skilt på bilen

Startet av wakas akhtar, mandag 30. mars 2020, klokken 09:43

« forrige - neste »

wakas akhtar

Sliter med å sette på L skilt på bilen. Den fester seg ikke på bagasje lokket. Noen som har noen erfaring eller løsninger på det?

turfsurf

Sitat fra: wakas akhtar på mandag 30. mars 2020, klokken 09:43
Sliter med å sette på L skilt på bilen. Den fester seg ikke på bagasje lokket. Noen som har noen erfaring eller løsninger på det?
Gaffatape...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Maxwell_400

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Eon

Kjøpte et skilt i plast med sugekopp som jeg satte på innsiden av glasset i bagasjeluken. Det var litt dårlig synlighet pga den mørke fargen på glasset, med det gikk an å se det.

First Edition, photon red, 22'' hjul med carbon inserts, performance seter
Software: S19B_19.40.4-436082 og TCU: Ukjent etter siste oppdatering

automat

Dett er et problem på TMX også. En løsning som har blitt brukt der er å stripse fast et L-skilt til beskyttelseskoppen til tilgengerfeste. (En ekstra kopp.) Lett å ta av og på når den skal brukes også.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Counterpointer

På min forrige bil Ampera-E så limte jeg en borrelås på plastikkramma som skiltet er festet i og så hadde jeg borrelås på L skiltet også. Det fungerte helt greit.


Espen Hugaas Andersen

Har brukt L med sugekopp på Model X. Snur sugekoppen og monterer på utsiden av bakruten.

Man bør være påpasselig med å rengjøre overflaten før man setter fast sugekoppen. (Drar håndbaken over noen ganger.) Mistet ett skilt på den måten. Og det er neppe en god løsning i regn, selv om jeg ikke har prøvd.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

wakas akhtar

Så skal man bli rik så langer man L skilt som fester seg på aluminium 🤔

xyzzy

Sitat fra: wakas akhtar på torsdag 02. april 2020, klokken 01:13
Så skal man bli rik så langer man L skilt som fester seg på aluminium 🤔

Om du klarer å gjøre aluminum magnetisk ved normale forhold finnes det nok bedre inntjeningsmuligheter enn L-skilt :)

Maxwell_400

Jeg har metall tak - de magnetiske skiholderne virker ikke der heller. Sugekopp alternativet for ski - nei takk!
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Counterpointer

Sugekopp skulle feste seg greit på aluminium, ikke store penger å tjene der

Utladet

#12
Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 30. mars 2020, klokken 12:19
Aluminiums magneter  :laugh:

Må nok ha magneter til plast også;-) Panelet til bakluken er nok plastikk. Fikk ikke måling med mymåleren min (ingen konduktivitet), og det er forholdsvis vanlig med plastpaneler på bakluker....

TorC

Blue tack/Tack it (Aka "lærertyggis")?

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

TorT

Har ikke prøvd selv, men kan man ikke gjøre det så enkelt at man har to av disse skiltene.
En på innsiden av glasset, og en på utsiden.
Begge er jo magneter, og holder vel hverandre på plass?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA