Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelser på grunn av Korona

Startet av jevel, søndag 29. mars 2020, klokken 22:27

« forrige - neste »

jevel

Fikk denne e-posten her i forrige uke:

SitatKjære kunde
På grunn av situasjonen med Korona-smitte har flere av våre produsenter midlertidig stengt produksjonen på deres fabrikker for å begrense smittefaren. Dette påvirker våre leveranser av Mercedes-Benz.

Vår informasjon fra fabrikkene er at produksjonsstansen foreløpig varer i to uker. Biler som er på lager, eller allerede er ferdig produsert, vil utleveres som vanlig til våre kunder.

Hva betyr dette for deg

Din bil var ikke ferdig produsert før fabrikken stengte produksjonen. Vi forventer at dette kan bety forsinket levering av din bil. Det er for tidlig å si hvor stor en eventuell forsinkelse kommer til å bli da dette avhenger av hvor lenge fabrikken stanser produksjonen.

Vi følger situasjonen tett og vi vil oppdatere deg så snart vi vet mer. Vi er klar over at du gleder deg til å motta din nye bil, og vil gjøre vårt ytterste for å sikre at du får den så raskt som mulig.

Ser ikke at det er nevnt her inne, så poster den i tilfelle noen ikke har fått beskjeden.

mathis

Fikk du det fra forhandler? Jeg pratet med min forhandler forrige uke å da ble det sagt at det ville komme en epost, men har ikke fått den enda. I så tilfelle, hvilke forhandler har du? :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

jevel

Fikk den fra forhandler, ja.

Motor-Trade som er min forhandler.

Kitchendog

Jeg snakket med forhandleren min i forrige uke. Jeg bestilte bil rett før nyttår og ble da forespeilet levering i midten av august. Han sa at før fabrikken stengte ned var det estimatet gått ned med en måned, men kunne selvsagt ikke si noe om hva som skjedde nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA