Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fikk erstatning mot å inngå avtale: Må love å aldri bli Tesla-eier igjen

Startet av Electric cars in Norway, søndag 29. mars 2020, klokken 10:01

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: DagfinnN på mandag 30. mars 2020, klokken 09:03
Legg også merke til at modell tre har lite klager. Det er de dyre flaggskipene S og X som har brorparten.

Slik er det vel for de fleste produsenter. Det er mye mer feil og klager på MB S-klasse enn på C-klasse for eksempel. Mer som kan gå feil, og mer krevende kunder med høyere forventninger.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Klykken

Man forventer mye mer av en bil til rundt millionen (Tesla fra før TM3-leveransene) enn en bil til 3-500k (toyota).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Sitat fra: Klykken på mandag 30. mars 2020, klokken 12:10
Man forventer mye mer av en bil til rundt millionen (Tesla fra før TM3-leveransene) enn en bil til 3-500k (toyota).
Spot on!

Uansett syns jeg det er en flau klausul fra Tesla. De bør vise at de er så trygge på produktet sitt at de ønsker ham velkommen for å kjøpe en ny bil. Men for all del, kjenner en som har fått samme beskjed fra Audi (Møller Forus).

eisa01

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 29. mars 2020, klokken 20:38
Ja det er mye å si om dette temaet. Jeg synes denne artikkelen sa det meste. Fra høst i fjor.

https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-gar-mot-klagerekord/71494116

Oversikten over tvistegraden viser blant annet at Tesla har over åtte ganger flere klager per 1000 bil enn Toyota, og tre ganger flere klager per 1000 bil enn Audi.
Det relevante er vel å se på klager i forhold til salg siste fem år? Biler som er ute av reklamasjons/garanti-tid blir jo ikke klaget på...

Porsgrunn

Dette er det beste utfallet tenkelig for Tesla.

Jeg vet hvem mannen er, men tror jeg skal nøye meg med å si at det finnes kunder du virkelig ikke ønsker å ha og ønsker du aldri hadde hatt.

emurof

Sitat fra: Porsgrunn på mandag 30. mars 2020, klokken 19:36Dette er det beste utfallet tenkelig for Tesla.

Jeg vet hvem mannen er, men tror jeg skal nøye meg med å si at det finnes kunder du virkelig ikke ønsker å ha og ønsker du aldri hadde hatt.

Det kan godt være, men når Tesla gir løfter de ikke kan holde så må de gjøre opp for seg. Tesla er ikke akkurat ukjent med å overkjøre kunder heller, så det er viktig at kunder står opp for seg selv.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Porsgrunn på mandag 30. mars 2020, klokken 19:36
Dette er det beste utfallet tenkelig for Tesla.

Jeg vet hvem mannen er, men tror jeg skal nøye meg med å si at det finnes kunder du virkelig ikke ønsker å ha og ønsker du aldri hadde hatt.
Ja, det vet ikke jeg noe om for jeg vet ikke hvem han er. Men de (Tesla) har altså tapt (forlik) gjennom en behandling i et "klage system" som er et profesjonelt opplegg. Da er det altså det som er viktig her.

geear

Bare for å ta noe så enkelt som setene. Da vi var innom Tesla rett før bestilling så var selger krystallklar på at de hvite setene var ekstremt bra og ikke hadde noen som helst utfordringer med misfarging. Hørtes nesten ut som vedkommende trodde på løgnene selv. Jeg syns de hvite setene er kule, men jeg trodde ikke et sekund på at de ikke vil misfarge, og derfor bestilte vi de heller ikke. Opphavet bestilte de derimot hvite i sin bil for litt siden, og det tok bare måneder før førersetet var blått av jeansen. Når noe er for godt til å være sant osv...

Produktene (med unntak av hvite seter :P) er fantastisk bra, men dessverre har det blitt slik at man må være klar med en klype salt når det gjelder Tesla.

turfsurf

Sitat fra: gr på onsdag 01. april 2020, klokken 10:49
Produktene (med unntak av hvite seter :P) er fantastisk bra, men dessverre har det blitt slik at man må være klar med en klype salt når det gjelder Tesla.
Gjelder vel bilselgere generelt. Er det ikke skriftlig så gjelder det ikke.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

Sitat fra: gr på onsdag 01. april 2020, klokken 10:49
Bare for å ta noe så enkelt som setene. Da vi var innom Tesla rett før bestilling så var selger krystallklar på at de hvite setene var ekstremt bra og ikke hadde noen som helst utfordringer med misfarging. Hørtes nesten ut som vedkommende trodde på løgnene selv. Jeg syns de hvite setene er kule, men jeg trodde ikke et sekund på at de ikke vil misfarge, og derfor bestilte vi de heller ikke. Opphavet bestilte de derimot hvite i sin bil for litt siden, og det tok bare måneder før førersetet var blått av jeansen. Når noe er for godt til å være sant osv...

Produktene (med unntak av hvite seter :P) er fantastisk bra, men dessverre har det blitt slik at man må være klar med en klype salt når det gjelder Tesla.
De sorte setene blir blå og farge smitter av på de også. Men ettersom de er sort vises det naturligvis ikke.
Sorte seter blir akkurat like skitne som hvite altsp, men det opplevde behovet for vask er mye mindre. Likevel bør de vaskes like ofte - man ser det på at de f.eks begynner å bli blanke istedenfor matt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Thomas Parsli

Sitat fra: Porsgrunn på mandag 30. mars 2020, klokken 19:36
Dette er det beste utfallet tenkelig for Tesla.

Jeg vet hvem mannen er, men tror jeg skal nøye meg med å si at det finnes kunder du virkelig ikke ønsker å ha og ønsker du aldri hadde hatt.

Jeg google litt og konkluderte raskt med at det nok var en grunn til at Tesla gjorde forliket på denne måten...
For meg virker det som at både Tesla og kunden kom godt ut til slutt :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Sitat fra: gr på onsdag 01. april 2020, klokken 10:49
Jeg syns de hvite setene er kule, men jeg trodde ikke et sekund på at de ikke vil misfarge, og derfor bestilte vi de heller ikke. Opphavet bestilte de derimot hvite i sin bil for litt siden, og det tok bare måneder før førersetet var blått av jeansen.

Vi ønsker kremfargede seter meg jeg var ekstremt skeptisk, men siden ungene har blitt 10 og 16 tok vi sjansen.

Etter 12mnd og 25.000km ser jeg ingen misfarging (og ja, det brukes mye jeans i familien).

Som de sier på Internett: YMMV
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

geear

Hehe. Google-tipset var interessant.

https://www.varden.no/nyheter/kristian-vil-apne-en-lukket-klubb-for-gutter/

SitatSvindal ble landskjent som pornofilmeprodusent da han i et oppsiktsvekkende intervju med Kanal24 sa at han skjenket jenter fulle for å spille inn en pornofilm med dem, uten at det var avtalt på forhånd.

Det skjedde i 2005,  NRK Telemark kalte han for «Porno-Kristian» da de konfronterte han med dette i et intervju
Lukket klubb for gutter

Det er ti år siden og forlengst fortid, mener Kristian Svindal.

– Klubben har ingenting med det å gjøre, sier Svindal til Varden.

https://www.vg.no/forbruker/teknologi/i/3rmev/fikk-seks-defekte-skjermer

SitatHele seks ganger har Kristian Henrik Svindal (30) måttet sende tilbake sin Samsung-PC-skjerm på grunn av feil. Hver gang har firmaet sendt ham en defekt skjerm i retur.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/taxieier-klager_-_-far-ikke-starte-miljotaxisentral-1.13009150

SitatPORSGRUNN (NRK): Kristian Henrik Svindal har klaget, fått avslag og klaget igjen. Det er ikke gehør for planene om en egen sentral for elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA