Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av Eqc

Startet av Egil Fonn, lørdag 28. mars 2020, klokken 07:26

« forrige - neste »

Egil Fonn

Kan vel heller ikke utelukkes at Korona situasjonen fører til at noen velger å trekker seg fra kontrakt? I såfall hjelper dette på leveringstid for resten. Om ikke Mercedes skrur ned produksjonen tilsvarende da..
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Trond.m

Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 14. mai 2020, klokken 06:29
Kan vel heller ikke utelukkes at Korona situasjonen fører til at noen velger å trekker seg fra kontrakt? I såfall hjelper dette på leveringstid for resten. Om ikke Mercedes skrur ned produksjonen tilsvarende da..
Ja det skulle man tro, og siden det nærmest er stopp i salget i Europa så kan det hende Norge får større andel av produksjonen.

Electric cars in Norway

#17
Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 14. mai 2020, klokken 06:29
Kan vel heller ikke utelukkes at Korona situasjonen fører til at noen velger å trekker seg fra kontrakt? I såfall hjelper dette på leveringstid for resten. Om ikke Mercedes skrur ned produksjonen tilsvarende da..

Enig. Tror  det skjer med flere av de litt dyrere merkene at flere enn normalt trekker seg. Permitteringer og oppsigelser bidrar til dette. De velger heller billigere elbiler.

mathis

Mercedes gikk ut i sosiale media i dag å sa de nå øker gradvis produksjonen i Bremen hvor bl.a. EQC produseres. Gode nyheter :).
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Trond.m

Hadde det ikke vært en bedre ide om de leverte de bilene de har produsert. Konas bil kom til Bremerhaven 14.5. Der har den blitt stående på tross at den skal være såkalt «prioritert». Nå snakker de om levering i løpet av juli, mens konkurrentene leverer biler i store mengder. Hva er det med Mercedes ? De er jo på nivå med koreanske fabrikker når det gjelder leveringsdyktighet.

Botrolls

Lite trolig med noe raskere levering enn antatt. Jeg har fått utsatt produksjonsstart to ganger siden slutten av Mai, og tidsrommet den har mulig oppstart produksjon, har økt fra 3 dager, til 10.

Jeg har gitt opp å vente noen bil før slutten starten av August, og er mildt sagt lei. Bilen skulle først vært levert i April.

Butare

April? Det er jo bare 2 måneder siden.

mathis

Jeg oppfatter at det er noe bevegelse der nede. Har fått beskjed om at min bil nå har fått dato "Final inspection" 6 juli. Det har m.a.o skjedd noe de siste dagene. Bilen min skulle vært i produksjon for over en mnd siden, men dette var før COVID-19 traff oss i trynet.

For litt siden kom det uoffisielt informasjon fra BOS-ansatte som påstår det vil sendes ca 2000 EQC til Norge i løpet av sommeren.

Jeg kjenner dog på samme frustrasjon som dere. Får det liksom ikke helt til å henge sammen. Hva er det som får Audi istand til å levere 5000+ biler i 2020, mens Mercedes så langt har levert type 750? Eneste fornuftige jeg klarer å hoste opp er prioritering.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Desti

Mercedes is now ramping up battery production in the new Kamenz factory enlargement. Deliveries should increase in a few weeks.  :+1:

https://www.accumotive.de/aktuelles-ausfuehrlich/electric-first.html

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Desti på onsdag 17. juni 2020, klokken 16:28
Mercedes is now ramping up battery production in the new Kamenz factory enlargement. Deliveries should increase in a few weeks.  :+1:

https://www.accumotive.de/aktuelles-ausfuehrlich/electric-first.html

Looks like it worked! Second Place in deliveries so far in August in Norway.
Tesla Model Y                         2021-

Toalmar

Dere som har hatt levering av bil, følger det med gummimatter foran og bak i tillegg til stoff matter / AMG matter?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Trond.m

Sitat fra: Toalmar på fredag 01. januar 2021, klokken 23:52
Dere som har hatt levering av bil, følger det med gummimatter foran og bak i tillegg til stoff matter / AMG matter?
Ja, fikk det med etter å ha tatt det opp med selger, men oppfattet det ikke som standard.

Egil Fonn

Fulgte med teppe matter og gummimatter. Men ikke til bagasjerom. Den ble ekstra bestilt og kostet ca 800.-
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Toalmar

Sitat fra: Trond.m på lørdag 02. januar 2021, klokken 09:12
Ja, fikk det med etter å ha tatt det opp med selger, men oppfattet det ikke som standard.

Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 02. januar 2021, klokken 09:36
Fulgte med teppe matter og gummimatter. Men ikke til bagasjerom. Den ble ekstra bestilt og kostet ca 800.-

Kan se ut til å være litt forskjellig praksis med gummimatter da skjønner jeg. Takk for kjapp tilbakemelding begge to  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA