Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Kona er mest solgte/utleverte bil i dag med 43 registrert biler hittil!

Startet av RJK, fredag 27. mars 2020, klokken 21:51

« forrige - neste »

RJK

Hyundai Kona er mest solgte/utleverte bil i dag med 43 registrert biler hittil!

Det gjør den og til den 5 mest solgte/utleverte bil i mars måned med 340 leverte biler.

:-)

EDIT: Kona er nå på 352 hittil i mars, så det betyr at ytterligere 12 biler, og dermed sterke 55 biler i dag.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Cougar

69 stk registrert i dag, 479 i mars (5. plass for mars)  :+1:
Dessuten 38 stk Ioniq registrert i dag.  :+1:

Ser ut til at Hyundai har fått dreis på leveringene, spennende å se fremover.
(Det er vel endel "ytre årsaker" som kan bremse leveringer i april vil jeg tro)
2019 Ioniq El + mange andre biler

RJK

Ja, de har blant annet tatt godt innpå Nissan E-NV200, som de lå 7-800 solgte biler bak, og nå er det ca 255 biler bak. Ser ut som de går forbi relativt tidlig denne måneden, til tross for at tidligere tall-lek antydet at det kunne ta ca 6 mnd.

Blir noen endringer blant topp 10 også, der Audi E-tron holder på å fosse forbi konsern"søster" VW UP! Da snakker jeg om totalt antall solgt av modellen, og ikke bare i 2020.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Cougar

Da regner jeg med de siste tallene er med i oversikten, og fasit ble:
104 stk Kona i dag, 517 stk i mars.
5. plass på listen i mars, 4. plass for 2020 (passerte TM3 med 24 biler)

Overlegne mars- og 2020-tall for Audi e-tron, og nå kommer vel Sportback også (2 stk registrert i mars)

Dette er tall-lek, men noe skal man jo drive med i disse dager  :)
2019 Ioniq El + mange andre biler

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Ny milepæl. I tillegg til at Kona har oppnådd å være dagens mest solgte bil ihvertfall for noen timer, så har de nå passert Nissan E-NV200 i antall solgte biler totalt, med foreløpig 8 biler.

Neste mål, Volksvagen UP! er derimot en hard nøtt med sine totalt 10 017 mot Hyundai KOna med 5997. Når den nye E-UP! kommer, så kommer den sikkert til å selge i stort antall, så her er det for Hyundai å håpe at den telles som helt ny modell, på samme måte som Kia Soul og Kia E-Soul telles hver for seg, etter det jeg har lagt merke til...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA