Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Programmere ladetid

Startet av Rowimic, onsdag 06. mai 2020, klokken 09:40

« forrige - neste »

Rowimic

Heisann alle sammen. Kjøpte en ny Kona for 14 dager siden, og prøver nå å sette meg inn i alle nye funksjoner. En ting jeg ikke får til, er å forhåndsprogrammere bilen til å være ferdigladet til et gitt tidspunkt. Jeg prøver via appen Bluelink, alt ser greit ut og den sender kommandoen til bilen, og jeg får kvittering tilbake om alt ok. Når jeg plugger i ladekabelen, så starter den ladingen umiddelbart. Jeg har prøvd å gjøre det samme fra bilens skjerm, med samme resultat. Hva gjør jeg feil?

Electric cars in Norway

#1
Først gratulerer med nye bil. Den er helt KONGE den bilen og et av det beste bang for the buck bilene i dagens marked.

Kansje bug hvis Bluelink  overstyrer skjerm? Jeg vet ikke..

Jeg ble vist batteristyringen av en selger som hadde bilen i butikken og han viste meg menyen for for å programmere tidspunkter for start og stopp av ladingen. Den lå litt gjemt, husker jeg.

Har du sett i manualen?

Har du sett denne på Youtube https://youtu.be/zgpFrlEx32M

Rowimic

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 09:45
Først gratulerer med nye bil. Den er helt KONGE den bilen og et av det beste bang for the buck bilene i dagens marked.

Kansje bug hvis Bluelink  overstyrer skjerm? Jeg vet ikke..

Jeg ble vist batteristyringen av en selger som hadde bilen i butikken og han viste meg menyen for for å programmere tidspunkter for start og stopp av ladingen. Den lå litt gjemt, husker jeg.

Har du sett i manualen?

Har du sett denne på Youtube https://youtu.be/zgpFrlEx32M

Heia, takk for svar. Vi er storfornøyd med bilen. Litt dårlig baggasjeplass, men dog...

Da har jeg prøvd å forhåndsinnstille lading fra både appen OG fra display ( ikke samtidig), med samme resultat. Bilen starter å lade umiddelbart..

Virker nesten som om det er et softwareproblem i bilen...
Noen med flere forslag?

Electric cars in Norway

#3
Sitat fra: Rowimic på lørdag 09. mai 2020, klokken 00:57
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 09:45
Først gratulerer med nye bil. Den er helt KONGE den bilen og et av det beste bang for the buck bilene i dagens marked.

Kansje bug hvis Bluelink  overstyrer skjerm? Jeg vet ikke..

Jeg ble vist batteristyringen av en selger som hadde bilen i butikken og han viste meg menyen for for å programmere tidspunkter for start og stopp av ladingen. Den lå litt gjemt, husker jeg.

Har du sett i manualen?

Har du sett denne på Youtube https://youtu.be/zgpFrlEx32M

Heia, takk for svar. Vi er storfornøyd med bilen. Litt dårlig baggasjeplass, men dog...

Da har jeg prøvd å forhåndsinnstille lading fra både appen OG fra display ( ikke samtidig), med samme resultat. Bilen starter å lade umiddelbart..

Virker nesten som om det er et softwareproblem i bilen...
Noen med flere forslag?

Ja det er virkelig en god bil :+1: du har fått deg. Håper du får svar av noen andre her inne.

Hvis ikke...

Er du med i den norske KONA Facebook gruppen?

https://www.facebook.com/groups/449110172112333/?ref=share

RJK

Sitat fra: Rowimic på onsdag 06. mai 2020, klokken 09:40
Heisann alle sammen. Kjøpte en ny Kona for 14 dager siden, og prøver nå å sette meg inn i alle nye funksjoner. En ting jeg ikke får til, er å forhåndsprogrammere bilen til å være ferdigladet til et gitt tidspunkt. Jeg prøver via appen Bluelink, alt ser greit ut og den sender kommandoen til bilen, og jeg får kvittering tilbake om alt ok. Når jeg plugger i ladekabelen, så starter den ladingen umiddelbart. Jeg har prøvd å gjøre det samme fra bilens skjerm, med samme resultat. Hva gjør jeg feil?

Hei! Det høres ut som at feilen er noe så banalt som at du ikke har ladekabelen plugget i før du forteller bilen om neste avgang, og at den står til å lade umiddelbart ved innplugging av ladekabel.

Om du gjør dette i feil rekkefølge, så overstyrer vel valget om å lade umiddelbart som du plugger i, eller at du har så lavt batterinivå at den må lade helt frem til avgang. Men jeg har mest tro på at det skyldes at du ikke har satt noen andre tidsinnstillinger, som dermed "kicker inn" før denne regelen.

Altså, sett normal ladesekvens til f.eks. mandag til fredag mellom 20:00 og 07:00, og sett at bilen ikke skal lade utenom disse tidene. Slå av bilen, plugg i ladekabelen, og se om den starter lading automatisk. Lås bilen nå, om den ikke starter ladingen.

Nå er det tid for å prøve appen. Prøv nå å sette avgangstid til f.eks. 5 timer frem i tid, og se om den nå lader med en gang. Funket det nå?

Feiler det tidlig her, så høres det ut som du bør få oppdatert software i bilen, eller la forhandler se på problemet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA