Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla åpner Supercharger i Oslo sentrum

Startet av Leafy, fredag 27. mars 2020, klokken 21:51

« forrige - neste »

Leafy

Tesla endrer strategi og kommer med V3 lader i Oslo sentrum.  :+1:

"Først ut i Norge er Oslo, og Elbil24 har nå avdekket at det kommer et ladeanlegg for Tesla i Ibsenkvartalet ved Tinghuset.

At ladeanleggene legges i parkeringshus forenkler alle oppstartsprosesser.

Det er nemlig ikke er søkeplikt for slike anlegg så lenge de befinner seg innendørs."

https://www.elbil24.no/nyheter/elbil24-avlsorer-na-far-oslo-sin-aller-forste-superlader/72296847
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

jkirkebo

Sitat fra: Leafy på fredag 27. mars 2020, klokken 21:51
Tesla endrer strategi og kommer med V3 lader i Oslo sentrum.  :+1:

"Først ut i Norge er Oslo, og Elbil24 har nå avdekket at det kommer et ladeanlegg for Tesla i Ibsenkvartalet ved Tinghuset.

At ladeanleggene legges i parkeringshus forenkler alle oppstartsprosesser.

Det er nemlig ikke er søkeplikt for slike anlegg så lenge de befinner seg innendørs."

https://www.elbil24.no/nyheter/elbil24-avlsorer-na-far-oslo-sin-aller-forste-superlader/72296847

Håpløs plassering da. Midt inne o sentrum på Ring 1, inne i et P-hus. Burde ligget på Ryen eller noe sånt. Bryn-senteret kanskje.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

perjohans

Gøy dette da! Betaler gjerne for at Tesla gir flere muligheter rundt om kring i byene. Så får det være at dette var på en litt irrelevant plassering for meg personlig.


spirrevipp

Supert, håper det kommer flere av disse på egnede steder.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Vesel

Dette er fantastisk! Gleder meg til å teste 250 kW lading, blir fett.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

pekle

Men blir det 250kW, eller "urban charger" med 72kW? Virker som elbil24 bare trekker slutninger i hytt og vær.

Muffinman

Har hatt en magefølelse av at det går fort i svingene der jevnlig, så jeg sjekker alltid det jeg leser der mot andre kilder. Ikke alltid jeg finner noen :)

perjohans

Rart nyheten kom for så lenge siden! Nå er denne hvertfall på Find Us-kartet. Står åpning i Q1, noen som har sett noe aktivitet?

Handyman

Sitat fra: pekle på søndag 12. april 2020, klokken 19:11
Men blir det 250kW, eller "urban charger" med 72kW? Virker som elbil24 bare trekker slutninger i hytt og vær.
Tesla har vel sagt at alle nye ladere blir V3, men det kan jo hende at det er for å forklare at det ikke vil bygges V2 mer, og at Urban regnes som egen kategori?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Grafflog

Har forstått det som at i flere steder i USA hvor ladestasjoner er inne på betalt parkering så står det en egen pin kode i på skjermen når man er på en lader som gir x min med gratis parkering for lading

Regner ikke med at det skjer her men blir interessant


perjohans

Jeg vil hvertfall tro at de kommer til å slite med å fylle 40 ladere med bilder om de tar vanlig takst for parkering. Lurer på om jeg betalte rundt 200 kr for et par timer der.

Nå som de bygger i Lørenskog er det jo nesten bedre å kjøre dit for å fylle med vanlig SuC-pris :-)

Leafy

Sitat fra: perjohans på onsdag 06. januar 2021, klokken 00:38
Jeg vil hvertfall tro at de kommer til å slite med å fylle 40 ladere med bilder om de tar vanlig takst for parkering. Lurer på om jeg betalte rundt 200 kr for et par timer der.

Nå som de bygger i Lørenskog er det jo nesten bedre å kjøre dit for å fylle med vanlig SuC-pris :-)

Spent på hvordan de skal gjennomføre dette i praksis med dagens policy rundt idle fees etc. Rekker ikke mange ærender i Oslo sentrum når en Model 3 med varmt batteri lader før man må flytte bilen...
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA