Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

B modus E-pedal eller vanlig Drive

Startet av Skrotten, fredag 27. mars 2020, klokken 15:05

« forrige - neste »

Skrotten

Har testet bilen litt i forskjellige moduser.
Testet med b + e-pedal og bare i drive på landeveier, men jeg syntes bilen ikke får noe lengre rekkevidde med eller uten noen av disse spare sakene.

Er det flere som har testet dette og funnet ut at det ikke er noe å spare, jeg kjører nå heretter bilen bare i vanlig D og bruker B i lange nedoverbakker i stedet for å bremse, ellers så bruker jeg bare D.
E-Pedal bruker jeg bare i kø eller by kjøring, kun for at det virker enklere enn å flytte foten til bremsepedalen hele tiden.

elektrolux

Dess mindre du bremser eller unngår unødvendig regenerering, dess lengre rekkevidde får du. Enkleste måten å unngå unødvendig regenerering er seilemodus slik du finner på VW, Mercedes,, Hyundai,
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Joltus

 Kjører som nevnt i b mode.

Når eg kjører følger eg trafikken. Og ligger på rundt 0 gass/brems så mye eg har sjans til. Men når eg da trenger å bremse ønsker eg null brems. Derfor b, for da er det kun regen.

Marius Kotsbak

Man sparer ikke noe på dette. Det er for komfort. Man regenererer med bremsa også. Bruk e-pedal i bykjøring og D på langkjøring. Evt. B om det er mye nedoverbakker for å unngå å måtte bremse så mye (hjelper også i nedoverbakker med limit-CC).
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Joltus


chriso89

jeg testet i dag å kjøre økonomisk.  for å komme meg lengre.   Kjører i D og når jeg nærmer meg lyskryss eller rundkjøring slakker jeg ned på farten sakte fremfor å bremse hardere mot slutten. og så seile igjennom rundkjøringa om mulig og så gasse opp igjen forsiktig.  med denne bruken klarte jeg å kjøre 60 km med kun 19% brukt:). passet på også å ikke akselerere mye i oppoverbakker da det også drar ekstra strøm.

i hverdagen tenker jeg ikke råd et og kjører som jeg vil og bruker gjerne pedal i sentrum pga det er behagligere å bruke men ikke fordi det sparer strøm.   B bruker jeg kun på lengre tur når jeg skal nedover brattere bakke og ikke kan bruke acc.   Jeg kjører stort sett med acc

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA