Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopass + Connected Drive + Varseltrekant

Startet av Tony97, fredag 27. mars 2020, klokken 02:35

« forrige - neste »

Tony97

Hei Alle sammen!
Kjøpte nylig min aller første bil og det ble en i3s 2020 modell Fully Charged.

1. Får min autopass brikke rett rundt hjørnet og lurer på hvor folk setter sin brikke? Ser ikke noe svart skravert område i min i3s.

2. Satt min i3s for klimatisering igår for første gang 05:00 men dette skjedde ikke. Noen tips? Har koblet bilen opp mot min telefon.

3. Så på noen videoer i forkant før jeg kjøpte bilen og så at folk hadde lagt sin varseltrekant hengende inni bagasjeromsdøra. I min bil er det ingen feste for dette. Noen som vet?

Edit: 4. Bruker også BMW sin ladekabel med en Zaptec Pro. Bilens lading står foreløpig på lavest. Kan jeg bruke redusert/høyest i innstillinger her eller må jeg høre med de som monterte/borettslaget?

Takk for hjelpen!  :)

Olemann

Legg Autopassbrikken i det ligge bagasjerommet under panseret, pass på at den kommer med front fram.  Bilen har jo ikke noe metall der framme, så det fungerer fint.


Sitat fra: Tony97 på fredag 27. mars 2020, klokken 02:35
Hei Alle sammen!
Kjøpte nylig min aller første bil og det ble en i3s 2020 modell Fully Charged.

1. Får min autopass brikke rett rundt hjørnet og lurer på hvor folk setter sin brikke? Ser ikke noe svart skravert område i min i3s.

2. Satt min i3s for klimatisering igår for første gang 05:00 men dette skjedde ikke. Noen tips? Har koblet bilen opp mot min telefon.

3. Så på noen videoer i forkant før jeg kjøpte bilen og så at folk hadde lagt sin varseltrekant hengende inni bagasjeromsdøra. I min bil er det ingen feste for dette. Noen som vet?

Edit: 4. Bruker også BMW sin ladekabel med en Zaptec Pro. Bilens lading står foreløpig på lavest. Kan jeg bruke redusert/høyest i innstillinger her eller må jeg høre med de som monterte/borettslaget?

Takk for hjelpen!  :)

Klykken

#2
Satt på med timer til klokken 0500 via "Lad og angi klimaregulering" i appen? Da er den ferdigvarmet 0500 hvis du har slått på "Avreisetidspunkt 0500" og dagen valgt til torsdag, men kun hvis "Forhåndsklimatisering" er satt på. Altså hakket nedenfor der du velger tidspunkt og dager i appen. Gitt at du har fått kvittert at satt ladetidspunkt ble sendt til bilen.

Varmeren går 30min lengre enn satt tidspunkt.

Brukte du appen og "reguler klimaet nå" vil du få beskjed om at alt er i skjønneste orden i appen (Klimatisering startet), men ikke sikkert at varmeren starter likavæl.  Og du får ingen indikasjon på om varmeren går, dessverre. Har vært et problem siden 2014 dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

#3
2: I app må du både sette tid (som egentlig er når du vil ha bilen fulladet dersom du har tidsperioder i døgnet som skal foretrekkes for lading), og huke av et ekstra valg litt nedenfor med at du også vil ha kimatisert bilen til dette tidspunktet. Har du denne på?

3: De sluttet med varseltrekant i bakluke ganske tidlig, allerede mens det vat 60Ah-modellen som ble laget.

4: Zaptec-anlegget skal selv regulere dette. Sett bilen på høyest, så vil Zaptec regulere ut fra hva som ellers skjer i garasjen. PS: App vil estimere ferdig ladetid ut fra effekt den får når ladingen starter. Dersom anlegget regulerer deg opp/ned underveis, vil ikke forventet tid endres i app. Bilen vil vise resttid ut fra effekt den får akkurat der og så.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Tony97

Sitat fra: Olemann på fredag 27. mars 2020, klokken 09:38
Legg Autopassbrikken i det ligge bagasjerommet under panseret, pass på at den kommer med front fram.  Bilen har jo ikke noe metall der framme, så det fungerer fint.


Sitat fra: Tony97 på fredag 27. mars 2020, klokken 02:35
Hei Alle sammen!
Kjøpte nylig min aller første bil og det ble en i3s 2020 modell Fully Charged.

1. Får min autopass brikke rett rundt hjørnet og lurer på hvor folk setter sin brikke? Ser ikke noe svart skravert område i min i3s.

2. Satt min i3s for klimatisering igår for første gang 05:00 men dette skjedde ikke. Noen tips? Har koblet bilen opp mot min telefon.

3. Så på noen videoer i forkant før jeg kjøpte bilen og så at folk hadde lagt sin varseltrekant hengende inni bagasjeromsdøra. I min bil er det ingen feste for dette. Noen som vet?

Edit: 4. Bruker også BMW sin ladekabel med en Zaptec Pro. Bilens lading står foreløpig på lavest. Kan jeg bruke redusert/høyest i innstillinger her eller må jeg høre med de som monterte/borettslaget?

Takk for hjelpen!  :)

Tusen takk for alle svarene! skal prøve meg på å klimatisere bilen igjen il.a neste uke :)

Hvilken front snakker du om da? Kunne du sendt meg bilde i PM hvis du har mulighet? Har nemlig en bag liggende der med ladekabel og diverse  :)

Olemann

Jeg har klemt brikken ned ved siden av dekkreparasjonssettet, det er festet med borrelås.  Ikke kritisk hvor brikken er, men som sagt få den med fronten fram og ikke bak alt annet du måtte ha plassert der.

Sitat fra: Tony97 på fredag 27. mars 2020, klokken 10:38
Sitat fra: Olemann på fredag 27. mars 2020, klokken 09:38
Legg Autopassbrikken i det ligge bagasjerommet under panseret, pass på at den kommer med front fram.  Bilen har jo ikke noe metall der framme, så det fungerer fint.


Sitat fra: Tony97 på fredag 27. mars 2020, klokken 02:35
Hei Alle sammen!
Kjøpte nylig min aller første bil og det ble en i3s 2020 modell Fully Charged.

1. Får min autopass brikke rett rundt hjørnet og lurer på hvor folk setter sin brikke? Ser ikke noe svart skravert område i min i3s.

2. Satt min i3s for klimatisering igår for første gang 05:00 men dette skjedde ikke. Noen tips? Har koblet bilen opp mot min telefon.

3. Så på noen videoer i forkant før jeg kjøpte bilen og så at folk hadde lagt sin varseltrekant hengende inni bagasjeromsdøra. I min bil er det ingen feste for dette. Noen som vet?

Edit: 4. Bruker også BMW sin ladekabel med en Zaptec Pro. Bilens lading står foreløpig på lavest. Kan jeg bruke redusert/høyest i innstillinger her eller må jeg høre med de som monterte/borettslaget?

Takk for hjelpen!  :)

Tusen takk for alle svarene! skal prøve meg på å klimatisere bilen igjen il.a neste uke :)

Hvilken front snakker du om da? Kunne du sendt meg bilde i PM hvis du har mulighet? Har nemlig en bag liggende der med ladekabel og diverse  :)

Tony97

Den er grei! Takk for hjelpen :)

Skal foresten også "AC Hurtiglading" stå på "maksimalt?" Den står foreløpig på "lav."


Orbit

Kjør maks, det er ladestasjon/ladekabel som normalt skal bestemme hvor mye strøm du kan trekke. Du trenger bare stille ned dersom du lader på et sted med dårlig elektrisk opplegg (og en egentlig ikke burde lade der i det hele tatt).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Tony97


JorgenM

For øvrig:

"Lav" = 6 Ampere
"Medium" = 9 Ampere
"Høy" = 12 Ampere
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

fonberg

Sitat fra: JorgenM på fredag 27. mars 2020, klokken 13:56
For øvrig:

"Lav" = 6 Ampere
"Medium" = 9 Ampere
"Høy" = 12 Ampere

Trodde det var hhv. 6, 7,5 og 10?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

1317142119

Verdt å nevne at bombrikken ikke er sprut og støvsikker. Dvs at å putte den i footen/panseret er en særdeles lite gjennomtenkt idé. Det stedet blir vått og møkkete.

Sett den der den skal være - ved siden av speilet helt øverst i frontvinduet - så synes den ikke hverken fra innsiden eller utsiden.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

scholro

Likedan, null problem de 6 årene jeg har hatt bilen!

Sungrazer

Kommer aldri til å putte noe så stygt i frontruta på noen bil jeg eier. Funker fint i frunken, og er du nervøs for støv og fukt stapp den ( brikken altså ) i en ziplock bag.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA