Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ

Startet av TheRealCoinman, fredag 06. oktober 2023, klokken 15:45

« forrige - neste »

TheRealCoinman

Hva bruker folk av tak stativ? 2022-> Modellen.

Radial

Det er prikk like takrails som fra 2020, så Thule med aero-stenger funker helt fint.

Du kan kjipe ut med firkant-stenger, men det bråker utrolig mye mer.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

TheRealCoinman

Er det enklere å ta av/på? Kommer ikke til å ha de på "hele tiden" men tar de på når jeg trenger de. Kan du sende meg link til varen? Når jeg skriver reg.nr på thansen, mekonomen osv så kommer det bare opp "feil, finner ikke din bilmodell".

Gjerne bare like greit å gå inn i butikken, eller forhandler så finner nok de rette typen.

Radial

Bruk denne linken, så kan du velge mellom "systemene" når du har valgt bil.

https://www.thule.com/nb-no/roof-rack/car-roof-racks

Da får du Thule delenummerene, som du kan bestille på nett eller i butikk.

Det er samme monteringsprosedyre på de alle sammen egentlig, men vær obs på de Wingbar Edge systemene kommer veeeeldig tett på takluka, og enda lettere å skade glasstaket om du fikler med enn lastestropp etc, så jeg anbefaler heller Wingbar Evo som kommer litt høyere, og velger den fargen du vil (aluminium eller svart).
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

TheRealCoinman

Takk, skal prøve på det. Blir nok Evo, greit med litt avstand, fort gjort å komme ani med laste stropper etc.

Bare vente 2 uker, kanskje det kommer noe på BF tilbud :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA