Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E50 Launch Editon, preheat timer?

Startet av Radial, onsdag 25. mars 2020, klokken 19:51

« forrige - neste »

Radial

Hei

Det er ett tilvalg på 800kr for noe som ser ut som "parkeringsvarmer" på feks Launch Editon.

Er dette for at "appen" skal kunne forvarme, eller er det for å få preheat mulighet i det hele tatt?
Grunnen er en bil som trolig mangler dette, og preheat er vel ett av de få tinga jeg egentlig kunne brukt 800kr på😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Orbit

#1
Alle biler kan forvarme med oppsett fra app/MMI. Dette tillegget ("komfortklimatisering", kode GA2) gir også mulighet til å slå på setevarme, varmetråder bakvindu og i speil, ekstra oppvarming av frontrute etc. Mulig gir standardutgaven deg bare samme temperatur som du hadde sist, mens GA2 også gir mulighet å stille ønsket temperatur fra app/MMI. Og så skal GA2 også gi deg mulighet for å slå på rattvarme på forhånd, dersom bilen har dette.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Radial

Strøkent ,takk!
Da er det ikke så nøye egentlig, bare litt preheat med timer som er minimum her i stallen.

Gå fra webasto til noe uten preheat hadde vært nedtur 🤪
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

daktari

Jeg ville dobbeltsjekket med selger, da jeg oppfattet preheat m timer som kun forhåndsprogrammert varming. Ikke ad hoc via app.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Fra Audi.no under standardutstyr -> Komfort -> Kupévarmer:
SitatKupévarmeren kjøler eller varmer kupeen før du kjører, slik at du får en behagelig temperatur i bilen når du setter deg inn. Kupévarmeren kan programmeres og aktiveres via MMI eller en app på smarttelefonen – uavhengig av om bilen lades på det tidspunktet eller ikke. Når bilen låses opp med fjernkontrollnøkkelen, kan du samtidig starte klimaanlegget forbigående.

Jeg leser " ...og aktiveres" som ad-hoc .

Komfortklimatisering/GA2 er beskrevet slik (i bilkonfiguratoren), min utheving av forskjellene:
SitatKomfort-parkeringsklimaanlegget kjøler eller varmer kupeen til ønsket temperatur før du kjører. Dermed oppnås en høy grad av komfort allerede fra du setter deg inn i bilen. I tillegg kan både setevarmen og seteventilasjonen, rattoppvarmingen og oppvarmingen av rutene aktiveres før du kjører, såfremt bilen er utstyrt med de aktuelle funksjonene. Komfort-parkeringsklimaanlegget og temperaturinnstilling kan programmeres og aktiveres via MMI eller en app på smarttelefonen – uavhengig av om bilen lades på det tidspunktet eller ikke. Når bilen låses opp med fjernkontrollnøkkelen, kan du samtidig starte klimaanlegget forbigående.

Dette stemmer også 100% med hva som står i den tyske prislisten (som så langt har vist seg å være en fyldig fasit).


2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Forstår tolkningen din, men det er ikke helt klart. I og med at Audi har utstyrspolitikken de har, der det som for mange er standard må betales for, er det lurt å få en bekreftelse fra selger.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Radial

Er veldig vanskelig å finne informasjon om e-tron sine funksjoner, så godt noen har kontroll her inne🙂

Med takrails og Hengerfeste, så er e-tron first edition helt grei... faktisk, men noe dyr ift plass og rekkevidde.

Men salget av E50 viser jo ett skrikende behov i markedet for denne typen biler, jeg er intet unntak... Bare syns det er litt drøyt med 550k for bil med manuelle seter😄 (inkl. Vinterdekk vel og merke)

Fint at det uansett er preheater i e-tron.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Reinwerks

Kan bekrefte at dette stemmer, da jeg har det selv på min 50 Launch Edition. MMI er stilt inn til at setevarme og varmetråder starter ved opplåsing, og jeg kan overstyre fra app.

Trond.m

Sitat fra: Radial på torsdag 26. mars 2020, klokken 21:40
Bare syns det er litt drøyt med 550k for bil med manuelle seter😄 (inkl. Vinterdekk vel og merke)
Tja, det er veldig mange som ikke har behov for elektrisk setejustering. For meg holder det å justere setet 1 gang når jeg henter bilen for forhandleren. Og kanskje etterjustere en gang i året hvis kroppen endrer seg...(blir man ikke kortere når man blir gammel ? )
Vil heller snu på det å si at det er utrolig bra å få premium SUV med 4WD og adaptiv luftfjæring til 550.000 😉

janbanan

Sitat fra: TM på lørdag 28. mars 2020, klokken 15:20Tja, det er veldig mange som ikke har behov for elektrisk setejustering. For meg holder det å justere setet 1 gang når jeg henter bilen for forhandleren. Og kanskje etterjustere en gang i året hvis kroppen endrer seg...(blir man ikke kortere når man blir gammel ? )
Vil heller snu på det å si at det er utrolig bra å få premium SUV med 4WD og adaptiv luftfjæring til 550.000 😉

Med totalt 4 bruker av bilen, så er det utrolig digg at sete og utvendige speil justeres til den enkelte sjåfør. En av sjåførene er litt kort, og det er kjekt og slippe å åle seg inn en trang åpning mellom sete og ratt.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Radial

Sitat fra: TM på lørdag 28. mars 2020, klokken 15:20
Sitat fra: Radial på torsdag 26. mars 2020, klokken 21:40
Bare syns det er litt drøyt med 550k for bil med manuelle seter😄 (inkl. Vinterdekk vel og merke)
Tja, det er veldig mange som ikke har behov for elektrisk setejustering. For meg holder det å justere setet 1 gang når jeg henter bilen for forhandleren. Og kanskje etterjustere en gang i året hvis kroppen endrer seg...(blir man ikke kortere når man blir gammel ? )
Vil heller snu på det å si at det er utrolig bra å få premium SUV med 4WD og adaptiv luftfjæring til 550.000 😉

Det er bra, men når Advanced business er 30k mer og vesentlig mer utstyr, eller Advanced Sport med ca alt du måtte drømme om til 60k mer, så gir Launch Editon til 550 en slags bismak.
500blank med vinterdekk, da er det mer spiselig...
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Trond.m

Ville aldri vurdert å kjøpe noe annen utgave enn Business eller Sport. Selv kjøpte jeg Business med sportsseter / skinn alacantara + omgivelseskamera og hengerfeste (prismessig midt mellom Business og Sport). Grei variant for den som ikke trenger elektriske seter.

Amatøren

Vi kjøpte også Advanced Business for å unngå elektrisk justerbare seter og valgte også sportsseter.

Tok med diverse plukk som 360 kamera, Matrix lys, og noe annet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA