Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips og triks til MG

Startet av joachimpl, tirsdag 24. mars 2020, klokken 21:57

« forrige - neste »

joachimpl

Da er jeg endelig blitt en lykkelig eier av MG ZS EV! Veldig fornøyd så langt og har allerede startet å se på ting som kan gjøre bilen enda bedre.

det vil nok komme en del tips og triks etter hvert, så lager like godt en ny tråd her inne.
Jeg har selv gjort noen småting:

Smak og behag, men jeg syns den originale antennepisken er lite fin, så byttet den like gjerne ut med denne: (https://www.biltema.no/bil---mc/bilstereo/antenner/antennepisk-2000033656). Ikke noe problem med signaler til DAB.

Det var dessverre vanskelig å få tak i en original bagasjeromsmatte fra forhandler, så kjøpte også denne som jeg klippet til. (https://www.biltema.no/bil---mc/bilinterior/bilmatter/bagasjeromsmatter/bagasjeromsmatte-2000031749)

Interessert å vite hvilke tips dere måtte sitte inne med. Kjør! :)

Electric cars in Norway

#1
Ser på de nye MG ZS EV bilene jeg sett i butikk så har det manglet bunn plastikkplate foran motor. Har sett rett ned på gulvet. Eller er det jeg som har sett feil kansje?? Butikk lyset kansje?

Er det noe som dere som har fått bil har fått montert på før dere fikk bilen?

Men hvis jeg har rett..

Jeg tenker på om det lettere kommer opp møkk fra undersiden og opp? Men kanskje jeg tar feil om dette.... ville uansett gjerne hatt en tilbakemelding fra en av dere heldige som har fått bilen👍

EV-FTW

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 29. mars 2020, klokken 20:44
Ser på de nye MG ZS EV bilene jeg sett i butikk så har det manglet bunn plastikkplate foran motor. Har sett rett ned på gulvet. Eller er det jeg som har sett feil kansje?? Butikk lyset kansje?

Er det noe som dere som har fått bil har fått montert på før dere fikk bilen?

Men hvis jeg har rett..

Jeg tenker på om det lettere kommer opp møkk fra undersiden og opp? Men kanskje jeg tar feil om dette.... ville uansett gjerne hatt en tilbakemelding fra en av dere heldige som har fått bilen👍

Den har ikke beskyttelsesplate under, så det stemmer at du ser rett ned.
Den blir fort skitten i motorrommet, og har også lurt på om dette påvirker forbruket, da luften blir fanget opp i motorrommet.

Det er mulig å kjøpe en plate på nett, som passer fossilutgaven, men om den passer den elektiske er jeg usikker på.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

joachimpl

#3
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 29. mars 2020, klokken 20:44
Ser på de nye MG ZS EV bilene jeg sett i butikk så har det manglet bunn plastikkplate foran motor. Har sett rett ned på gulvet. Eller er det jeg som har sett feil kansje?? Butikk lyset kansje?

Er det noe som dere som har fått bil har fått montert på før dere fikk bilen?

Men hvis jeg har rett..

Jeg tenker på om det lettere kommer opp møkk fra undersiden og opp? Men kanskje jeg tar feil om dette.... ville uansett gjerne hatt en tilbakemelding fra en av dere heldige som har fått bilen👍

Stemmer som Øyst1 skriver, det er ikke beskyttelsesplate under bilen. Jeg har ikke sett det som et stort problem til nå selv under kjøring i kraftig regn, men det blir som sagt fortere skitten i motorromet. Om det påvirker forbruket har ikke jeg sett så mye på. Har kommet ganske nærme WLTP-rekkevidden (190+) med bykjøring i Oslo de siste ukene.

Magne St

Fant denne på facebook.

Stor takk til Jarl Håkon Egeli Pedersen

Hei, ved et par anledninger har jeg opplevd at bilen ikke vil «starte» og at power-knapp må holdes inne i 10 sekund for å resette feilen.
Nå også nylig opplevde vi at bilen startet, men at rattet ikke kunne beveges. Samme prosedyre for å resette løste feilen.
Har noen opplevd lignende feil? Og hva ble løsningen for å få det rettet?
Kewet i perioden 1998 til 2015 (Ca 180 000 km)
ZOE Q210  (2015 - 2024)
I-Pace         (2022 -          )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA