De glemmer bare å nevne at rivalene har sunket i pris, og du får eksempelvis også el greit utstyrt Nissan Leaf 40 kWt med vinterdekk til 280 000. Samme pris som MG med vinterdekk.
Så kan folk vurdere selv hva de ønsker, men er ikke SUV og glasstak avgjørende, er Leaf en langt bedre bil, med er godt utbygget forhandlernettverk.
Her er nok definisjonen på "Leaf en langt bedre bil" særdeles subjektivt.
Som langvarig eier av Leaf 2012 (som har betraktelig bedre seter enn Leaf 2020 (subjektivt)) sto valget vårt mellom Leaf og MG (ja noen andre ble også testet).
Det er tre hovedpunkt som gjorde seg gjeldende.
- Setene i MGen er mye bedre å sitte i både på korte og lengre turer. (subjektivt selvsagt, men fra en som også liker Leaf)
- Speilet i MGen er plassert høyere som bedrer utsikten. Her har Nissan feilet katastrofalt. Speilet står så lavt (selv i høyeste stilling) at det var det ene utslagsgivende punktet for vår del. (Også her var 2012 modellen av Leaf langt bedre enn 2020 modellen)
- Rekkevidde (effektivt) er bedre på MG enn Leaf 40Kwh. (Test subjektivt, men observasjon objektivt)
Deretter kommer bagasjeromsplass (fortsatt skjermbuer og hvis man kommer i skade for å oppgradere lyd på Leaf får man nok en gang en stor boks midt i bagasjerommet)
På plussiden kommer som du nevner SUV form, bakkeklaring, panorama takluke.
Videre støtte for android auto (vet ikke om Leaf har det)
Fantastisk god DAB dekning! Nå har jeg kjørt problemfritt med full DAB dekning i område som selv FM slet i alle år. DET trodde jeg aldri jeg skulle oppleve.
Negativt er appstyring (forhåndsvarming av kupeen er manuell, men lar seg gjøre)
Noen opplever en bug i oppdatering som går ut over rekkevidde (vi har ikke den bugen heldigvis)