Er enig i:
- "Adaptiv fartsholder funger dårlig på svingete landeveier".
- "Automatisk nedblending fungerer dårlig.", spesielt biten om at den er litt treg til å sette i gang fjernlysene igjen.
Lurer på:
"«Slow down»-melding i displayet"
Kjører du med ISA aktivert (intelligent speed assist)?
Jeg har skrudd av dette, da jeg synes den er helt på jordet.
Skilttolknigen er ikke bra nok, og jeg får støtt og stadig 100-grense i 40-sona her jeg bor, og motsatt med 40-grense i 110-sona på E18.
Har aktivert varslig på maksfart manuelt, så jeg får bare denne hvis jeg er litt for hard på wattpedalen på motorvei.
Et par andre saker jeg håper kan bli ordnet med software:
- Visning av batteriprosent mens man kjører.
- Generell optimalisering av infotainmentsystemet, den er grusomt treg. Den er ikke treg ved bruk av Android Auto, så det er ikke selve hardwaren / touchskjermen som er problemet.
- Regenerering ved nedbremsing når av ACC er aktivert, men er kanskje litt koblet til hardwaresystemet fra Bosch som er arvet fra fossilvarianten.
- "Conditional speed warning" ved tilnærmet alle fartsskilt med underskilt. Kanskje litt særnorskt problem mtp. å stappe mest mulig greier på et og samme skilt.
- Relatert til "Automatisk nedblending fungerer dårlig", jeg skulle ønske bilen skiftet raskere til fullt nærlys+DRL når man kjører inn i tunnell o.l., primært med tanke på baklyset. Jeg vil egentlig ha muligheten til å alltid ha på baklyset.