Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avbestilling av Tesla

Startet av Aldrimer, tirsdag 24. mars 2020, klokken 09:24

« forrige - neste »

Aldrimer

Før helgen forhåndsreserverte jeg først én model Y, for å så reservere en til en med et annet betalingskort samme dag.

Nå viser det seg at det er klin umulig å kansellere den første reservasjonen. I mine forsøk på kansellering så skriver Tesla på sin egen Q&A at jeg skal gå inn på min side, administrer min bestilling for deretter å søke om refusjon. Dette alternativet finnes ikke på min side.

Inne på denne siden står det et telefonnummer jeg kan ringe ved behov, ved å ringe dette nummeret får jeg to muligheter: utlevering av bil eller bestille ekstrautstyr.

Så hvordan skal jeg da gå frem for å få avbestilt den ene reservasjonen?

kodax

Jeg ser heller ikke en link jeg mener var der tidligere for å avbestille.
Én måte å få kontakt med dem på er å endre land til USA, og så gå til TMY. Da får du opp en chat-boble nede til høyre der du får kontakt med folk som kan fikse dette for deg.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Emlyn1971

Sitat fra: Aldrimer på tirsdag 24. mars 2020, klokken 09:24
Før helgen forhåndsreserverte jeg først én model Y, for å så reservere en til en med et annet betalingskort samme dag.

Nå viser det seg at det er klin umulig å kansellere den første reservasjonen. I mine forsøk på kansellering så skriver Tesla på sin egen Q&A at jeg skal gå inn på min side, administrer min bestilling for deretter å søke om refusjon. Dette alternativet finnes ikke på min side.

Inne på denne siden står det et telefonnummer jeg kan ringe ved behov, ved å ringe dette nummeret får jeg to muligheter: utlevering av bil eller bestille ekstrautstyr.

Så hvordan skal jeg da gå frem for å få avbestilt den ene reservasjonen?

Siste siden i bestillingsbekreftelsen du fikk på epost og som også ligger under Min side | Administrer er et angrerettskjema, med en adresse. Det er skrevet slik at det virker som om det finnes elektronisk også, men papir bør jo kunne virke... Unødig tungvint selvsagt, kanskje mange som avbestiller?

Aldrimer

Jeg prøvde tipset med å chatte med kundeservice i USA, men det sa stopp når han skjønte bestillingen skjedde i Norge. Jeg fant et alternativt nummer på nettsidene, fikk noen tastevalg, tastet feil og måtte begynne på nytt. På forsøk to kom jeg til salgsavdelingen som hjalp meg videre. Han sendte meg en epost der jeg måtte opplyse om bankdetaljer. Skal få pengene i løpet av 14 dager.

For å overbevise samboeren at det var så enkelt å angre,gjorde jeg en reell, men dummy bestilling av Y tidligere i februar og da fikk jeg avbestilt bilen direkte på nettsidene og pengene var tilbakeført dagen etter, så de har åpenbart gjort en endring den siste tiden

Aldrimer

I dag, hele seks uker siden jeg sendte epost om kansellering, fikk jeg bekreftelse fra Tesla om at ordren er kansellert. Da er det vel lov å håpe at depositumet blir overført innen juni.

Da er det heldigvis bare en reservasjon i mitt navn!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Aldrimer på onsdag 29. april 2020, klokken 11:25
I dag, hele seks uker siden jeg sendte epost om kansellering, fikk jeg bekreftelse fra Tesla om at ordren er kansellert. Da er det vel lov å håpe at depositumet blir overført innen juni.

Da er det heldigvis bare en reservasjon i mitt navn!

Hmmm... da fikk du epost akkurat samme dag som Tesla-ansatte i California-fabrikken har blitt bedt om å dra på jobb igjen.... Kan være tilfeldig. Sikkert ikke alle som har jobbet like effektivt hjemmefra, og mange kanselleringer i forbindelse med at folk har mistet jobbene sine. Kan jo være en del manuelt arbeid som må gjøres ved en kansellering. Tidligere har folk ikke hatt særlig problemer med kansellering av Tesla, av de jeg har hørt om.

https://www.thestreet.com/investing/tesla-california-reopen-factory-stay-at-home-orders-coronavirus
Tesla Model Y                         2021-

emurof

Om folk er på fabrikken eller ikke påvirker vel ikke kanselleringer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA