Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Panorama glasstak, dimmbart?

Startet av Radial, mandag 04. mai 2020, klokken 11:20

« forrige - neste »

sjokomelk

Husk også at Tesla bruker glasstaket for å stive opp bilen. Glasset sprer eventuelle kollisjonskrefter rundt til hele taket, og gir ikke etter/krøller seg som et vanlig metalltak ville gjort.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Radial

Stiver opp bilen..?

Ser for meg noe ala knust frontrute, hvis du får en dult eller steinsprut på det?
Eller er det en plast kanskje?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

sjokomelk

Glasstaket er MYE stivere og sterkere enn et metalltak, og er en av de største grunnene til at bilene gjør det så bra i sidekollisjonstester med stolper.

Se denne videoen fra ca. 2:40:
https://youtu.be/bkayYiwrjyQ?t=160
Den forklarer hvordan glasstaket gjør bilen sterkere og tryggere.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

82,3% av de som kjører TM3 bruker caps og/eller solbriller sier en ny undersøkelse (neida, det bare virker sånn). Eneste problemet jeg har med glasstak på TMS er kulderas når kuldegradene er 2-sifret. Men så har jeg soltak som hjelper (mot hva vet jeg ikke).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA