Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakk som preller av?

Startet av Mr.F, mandag 23. mars 2020, klokken 17:35

« forrige - neste »

Mr.F

Lakken på min model S 2015 preller av ved vask.
Noen som har vært borti dette? Hvor kostbart blir dette å utbedre?

Håper noen har noen tips å komme med!


geear

Er det bakfangeren?

Har den vært omlakkert?

Er det kun klarlakken som preller?

Kjørt høytrykksspyler for nære? Eller er det hageslangevask?

Ville reklamert til enten Tesla eller de som eventuelt har utført arbeid på den. Fullstendig ukvalifisert gjetning på 7-8k. Kjør innom en lakkerer for eksakt pris. :-)

Muffinman

Det høres rimelig ut, men mulig det går an å bruke sånn smart repair her? Skal visstnok gå så lenge skaden ikke er større enn maks et A4 ark...

Mr.F

#3
Sitat fra: gr på mandag 23. mars 2020, klokken 18:21
Er det bakfangeren?

Har den vært omlakkert?

Er det kun klarlakken som preller?

Kjørt høytrykksspyler for nære? Eller er det hageslangevask?

Ville reklamert til enten Tesla eller de som eventuelt har utført arbeid på den. Fullstendig ukvalifisert gjetning på 7-8k. Kjør innom en lakkerer for eksakt pris. :-)

Det er bakfangeren. Ser ut som klarlakken som preller av ja.
Den har ikke vært omlakkert såvidt jeg vet, kjøpte brukt for ca 2 år siden.
Jeg har blitt glad i maskinvask denne vinteren, men burde vel tåle såpass?
Bilen er rett over 5 år, så da nytter det vel ikke å reklamere?

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. mars 2020, klokken 19:43
Det høres rimelig ut, men mulig det går an å bruke sånn smart repair her? Skal visstnok gå så lenge skaden ikke er større enn maks et A4 ark...

Smart repair ser ut som det rette ja! Det kjente jeg ikke til.

Klykken

Kan jo være en liten lakkskade typ steinsprang, og maskinvask som har gjort vondt verre. Noen av dysene på disse maskinene er jo sånne roterende som minner om turbodysa på en høytrykkspyler, som altså kan prelle lakk i verste fall.

Uansett om bilen hadde vært 2 eller 4 år gammel ville dette vært en umulig sak å reklamere på vil jeg mene.

Spotlakkering, smartrepair o.l. burde gå fint. Rundt 10 laken må nok påregnes som minimum ja.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Nåja..  varierer nå det da, fikk omlakkert taket på en 2-3 år gammel BMW for en del år siden, på grunn av defekter i klarlakken. Jeg kjøpte bilen et godt år gammel, og det hadde nok oppstått før det, og både jeg og de fikk nok etterhvert mistanke om at det var på grunn av måkedrit, men de tok det på sin kappe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA