Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Richard Hammond på langtur i TMX

Startet av AndreasRingdal, fredag 20. mars 2020, klokken 22:32

« forrige - neste »

AndreasRingdal

TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

geear

Hadde gjort seg med litt grunnleggende opplæring først der ja, men viser utfordringer med overgangen til en slik bil for veldig mange. ;)

Bruke ryggekamera i stedet for speil.
Legge nøkkelen i lomma og la den være der, trenger aldri trykke på den når man er i bilen.
Ladeluka åpnes med knappen på ladehåndtaket.
Følge med på navi i instrumentpanelet eller slå på talenavi.
Ikke stille seg på delt lader.

Og ikke minst, en viiiktig Tesla-faktor jeg tror de fleste journalister dessverre går glipp av, det å få bilen inn i Tesla-app på tlf, og få pushmeldinger når bilen nærmer seg klar for avreise.

Counterpointer

Top Gear både gamle og nye, kan være god underholdning, men som faktakilde er det temmelig håpløst.

Til og med James May som er den mest balanserte av hele kostebinderiet sier mye rart når han snakker om elbil.

geear

Ja, men May har en Model S (100D eller LR dual), og har eller har hatt en i3, så peiling har han nok, men er det god TV da? De har alltid gått for det regisserte, for underholdningsfaktoren. Har sett ufattelig antall top gear-sesonger, og digga den velkjente trioen, men orket ikke så mange episoder grand tour før jeg fikk nok av det overregisserte opplegget. Har tatt helt av nå. Samme med nye TG.

1000kwh

Sitat fra: knut.aulie på fredag 20. mars 2020, klokken 23:46
Top Gear både gamle og nye, kan være god underholdning, men som faktakilde er det temmelig håpløst.

Til og med James May som er den mest balanserte av hele kostebinderiet sier mye rart når han snakker om elbil.
James May har jo blitt Tesla fanboy :D

Counterpointer


Ellemelle

Var jo litt morsomt (og forståelig at han ble usikker) da han fikk opp den blanke skjermen etter å ha trykt på ladeikonet.
Utrolig at denne feilen ikke er fikset ennå.

geear

Hehe.. kanskje de tar et hint etter den der. Til Tesla sitt forsvar, så er det et bilde som omtrent aldri brukes her i huset. Hammond skulle inn der for å åpne ladeporten, men hadde glemt å sette bilen i P først, så knappen var inhibited oppe i høyre hjørne, og da ble han enda mer forvirra. Poenget var uansett at ladeluka åpnes med å trykke på håndtaket på sucen, eller på ladeporten, eller holde inne baklukeknappen på fob, og ladegrense setter jeg nesten alltid fra app.

jkirkebo

Sitat fra: gr på lørdag 21. mars 2020, klokken 23:11
Hehe.. kanskje de tar et hint etter den der. Til Tesla sitt forsvar, så er det et bilde som omtrent aldri brukes her i huset. Hammond skulle inn der for å åpne ladeporten, men hadde glemt å sette bilen i P først, så knappen var inhibited oppe i høyre hjørne, og da ble han enda mer forvirra. Poenget var uansett at ladeluka åpnes med å trykke på håndtaket på sucen, eller på ladeporten, eller holde inne baklukeknappen på fob, og ladegrense setter jeg nesten alltid fra app.

Jeg bruker det bildet svært ofte, det må brukes for å sette ladestrømbegrensning i antall Ampere. Det går dessverre ikke i appen :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: gr på lørdag 21. mars 2020, klokken 23:11
Til Tesla sitt forsvar, så er det et bilde som omtrent aldri brukes her i huset.
Tja, den brukes mye her, så det er ikke noe forsvar for Tesla.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA