Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla tilbyr ikke HW3-oppgradering foreløpig

Startet av Kjell Arne Rekaa, fredag 20. mars 2020, klokken 09:13

« forrige - neste »

z4rd

#105
Du la ikke merke til om det var et spesielt bilmerke som ble omgjort til søppel?  ;D

Kunne vært en fin easter egg, selv om jeg tviler på at det er tilfellet.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

RuneW

Vet ikke om det er så relevant, men jeg hadde (forøvrig et veldig hyggelig) besøk at en Mobile Service Technician i dag og fikk så sent som for to dager siden "avslag" på min forespørsel om oppgradering til HW3 i den forbindelse. Servicemannen hadde heller aldri hørt om noen som hadde fått montert HW3 hjemme. Kun på SC.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Daniel_0007

Noen som vet hva som skjer hvis man bytter til hw3 sjøl i model 3?
Ser man finner computere fra vrakte biler for rundt 10 lapper, som er rimeligere enn å gi 50 lapper til Musk for en funksjon som er flere år unna 😝
Vet at Tesla gjør en software oppgradering ved bytte og så kanskje ikke funker.

https://finndel.no/delinfo.aspx?f=159&dnr=321088
Model 3 2019 LR Rwd

Counterpointer

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 14. mai 2020, klokken 22:36
Noen som vet hva som skjer hvis man bytter til hw3 sjøl i model 3?
Ser man finner computere fra vrakte biler for rundt 10 lapper, som er rimeligere enn å gi 50 lapper til Musk for en funksjon som er flere år unna
Vet at Tesla gjør en software oppgradering ved bytte og så kanskje ikke funker.

https://finndel.no/delinfo.aspx?f=159&dnr=321088
Det er konseptet en betaler for, ikke hardware, så egenmontert hw3 ville ikke jeg satset på.

Daniel_0007

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 14. mai 2020, klokken 23:59
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 14. mai 2020, klokken 22:36
Noen som vet hva som skjer hvis man bytter til hw3 sjøl i model 3?
Ser man finner computere fra vrakte biler for rundt 10 lapper, som er rimeligere enn å gi 50 lapper til Musk for en funksjon som er flere år unna
Vet at Tesla gjør en software oppgradering ved bytte og så kanskje ikke funker.

https://finndel.no/delinfo.aspx?f=159&dnr=321088
Det er konseptet en betaler for, ikke hardware, så egenmontert hw3 ville ikke jeg satset på.

vet at det er konseptet men av det jeg har sett på nettet så er hw3 bedre enn 2.5 selv uten fsd, bla mindre nervøs når man bruker autopilot.
Model 3 2019 LR Rwd

Motorwatt

Autopilot: Det har ikke jeg merket noe til. Ville aldri lagt ned så mye penger i noe som i beste fall kan vise seg å være placebo.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 15. mai 2020, klokken 00:32
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 14. mai 2020, klokken 23:59
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 14. mai 2020, klokken 22:36
Noen som vet hva som skjer hvis man bytter til hw3 sjøl i model 3?
Ser man finner computere fra vrakte biler for rundt 10 lapper, som er rimeligere enn å gi 50 lapper til Musk for en funksjon som er flere år unna
Vet at Tesla gjør en software oppgradering ved bytte og så kanskje ikke funker.

https://finndel.no/delinfo.aspx?f=159&dnr=321088
Det er konseptet en betaler for, ikke hardware, så egenmontert hw3 ville ikke jeg satset på.

vet at det er konseptet men av det jeg har sett på nettet så er hw3 bedre enn 2.5 selv uten fsd, bla mindre nervøs når man bruker autopilot.
Skjønner og er enig, men Tesla vil ha full kontroll og de til og med deaktiverer biler som gjenoppbygges. Så tror ikke Tesla vil aktivere en HW3 computer som du setter inn selv, og det vil de garantert se.

hemi

foreløpig har vi vel mest betalt for lovnader og tomme ord.

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på fredag 15. mai 2020, klokken 13:44
Autopilot: Det har ikke jeg merket noe til. Ville aldri lagt ned så mye penger i noe som i beste fall kan vise seg å være placebo.

Og hva er det i verste fall?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jorgror

Sitat fra: RuneW på fredag 15. mai 2020, klokken 15:13
Sitat fra: Motorwatt på fredag 15. mai 2020, klokken 13:44
Autopilot: Det har ikke jeg merket noe til. Ville aldri lagt ned så mye penger i noe som i beste fall kan vise seg å være placebo.

Og hva er det i verste fall?
Verste fall er vel at Tesla stenger ute bilen din for brudd på en eller annen kontrakt og nekter deg tilgang til tjenestene de tilbyr, inkludert LTE, supercharger og servicesenter. Tror ikke de gjør det, men det er værste fall.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA