Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla tilbyr ikke HW3-oppgradering foreløpig

Startet av Kjell Arne Rekaa, fredag 20. mars 2020, klokken 09:13

« forrige - neste »

Milzit

Sitat fra: RuneW på torsdag 09. april 2020, klokken 09:45
Sitat fra: Milzit på torsdag 09. april 2020, klokken 00:39
Jeg fikk SMS av Tesla i går at de hadde booket time for meg til FSD upgrade

Dette var uten at du hadde noen serviceavtale fra før?
Nei, det overrasket meg. Fikk plutselig SMS om å installere siste firmware oppdatering før jeg kommer til avtalen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Handyman

Sitat fra: Milzit på torsdag 09. april 2020, klokken 10:08
Sitat fra: RuneW på torsdag 09. april 2020, klokken 09:45
Sitat fra: Milzit på torsdag 09. april 2020, klokken 00:39
Jeg fikk SMS av Tesla i går at de hadde booket time for meg til FSD upgrade
Dette var uten at du hadde noen serviceavtale fra før?
Nei, det overrasket meg. Fikk plutselig SMS om å installere siste firmware oppdatering før jeg kommer til avtalen.
Mente du "Ja , det overrasket meg" Hva slags avtale hadde du i så fall?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

makki

Bergen(kokstad): Angående HW3 er det litt usikkert nøyaktig når dette kommer, men vi har tro på at det så smått vil begynne å rulle ut i 2020. Du bli innkalt for dette, da det kommer en slags ''tilbakekalling'' på din bil, som vi kan legge til på en kommende time straks HW3 er tilgjengelig for oppdatering.  Noe mer enn dette vet vi per dags dato ikke.

Milzit

Sitat fra: Handyman på torsdag 09. april 2020, klokken 10:32
Sitat fra: Milzit på torsdag 09. april 2020, klokken 10:08
Sitat fra: RuneW på torsdag 09. april 2020, klokken 09:45
Sitat fra: Milzit på torsdag 09. april 2020, klokken 00:39
Jeg fikk SMS av Tesla i går at de hadde booket time for meg til FSD upgrade
Dette var uten at du hadde noen serviceavtale fra før?
Nei, det overrasket meg. Fikk plutselig SMS om å installere siste firmware oppdatering før jeg kommer til avtalen.
Mente du "Ja , det overrasket meg" Hva slags avtale hadde du i så fall?
Positivt overrasket at etter 6 år med Tesla er det første gang Tesla har satt opp en avtale uten at jeg har gjort noe. Så de har tydeligvis en plan for å oppgradere alle som har kjøpt FSD. Fikk 2020.12.15 i går. Nå kommer sykkel til barna i garasjen PG bussstopp langs veien opp som kjegler Får se om det blir bedre etter HW 3.0 oppgradering 22.4


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hasse79

Fikk retrofit FSD-computer i dag. Sendte forespørsel i appen 31. mars. TMS 75 D 2018 MCU2. Trondheim.
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

Charlie

Betyr dette at jeg får oppdatert til HW 3 hvis jeg betaler inn de 25.000 Tesla krever i appen? Jeg har visstnok EAP på min 2019 MS i dag...
Må man da i. etterhånd "kreve" en service for hardware oppgradering?

jorgror

Sitat fra: Charlie på søndag 19. april 2020, klokken 14:26
Betyr dette at jeg får oppdatert til HW 3 hvis jeg betaler inn de 25.000 Tesla krever i appen? Jeg har visstnok EAP på min 2019 MS i dag...
Må man da i. etterhånd "kreve" en service for hardware oppgradering?
Tesla krever ingen ting, men tilbyr deg å kjøpe mer funksjonalitet til bilen din. Hvis du ikke har HW3 som er påkrevd for kommende selvkjøringsfunksjoner i FSD pakken så vil bilen din bli kalt inn til oppgradering når det er tilgjengelig deler/kapasitet. Det er pr dags dato ingen funksjoner som er eksklusivt for HW3, så ingen grunn til å stresse med oppgradering.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

dragmore

Spurte Tesla Krs i dag og de blånekter for at noen som helst i norge med Model S eller X har fått HW3 retrofit...
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

Motorwatt

#83
Du får be de ringe Rud eller K100. Men har du MCU1 eller AP2 så kan de vel ha rett.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

dragmore

Sitat fra: Motorwatt på mandag 27. april 2020, klokken 13:01
Du får be de ringe Rud eller K100. Men har du MCU1 eller AP2 så kan de vel ha rett.

Ja.. de mixer nok S/X med MCU2/AP2.5 og min MCU1/AP2.0
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

Stimj11

Jeg fikk min FSD HW (fra 2,5) i dag etter å ha blitt fortalt at jeg skulle motta en sms når det var min tur. Jeg booket selv en time via appen og vips fikk jeg tydeligvis fremskyndet prosessen. Blir spennende å se om jeg merker noe forskjell  :D

Radon

Har du MCU1 (treg skjerm uten youtube etc) eller MCU2? Lurer litt siden vi har X fra 2017 (AP2,5) med MCU1 og har forstått det slik at de foreløpig har prioritert biler med MCU2.

Motorwatt

#87
Planene er/var MCU2/AP2.5 i april. MCU1/AP2+AP2.5 i mai.  TM3 AP2.5 i mai.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stimj11

Sitat fra: Radon på mandag 04. mai 2020, klokken 15:21
Har du MCU1 (treg skjerm uten youtube etc) eller MCU2? Lurer litt siden vi har X fra 2017 (AP2,5) med MCU1 og har forstått det slik at de foreløpig har prioritert biler med MCU2.

Har MCU2/2,5. Selve jobben tok for øvrig bare 2t. Meget hurtig!

Autowinder

Bestilte tid for ti dager siden i appen HW3 CPU entitled upgrade på Tesla Rud, men i dag kom svar at «we do not have the necessary parts for your Tesla to upgrade it.»
Kan være at kun enkelte steder får gjøre dette, eller så er det små kvanta som ankommer Norge...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA