Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla tilbyr ikke HW3-oppgradering foreløpig

Startet av Kjell Arne Rekaa, fredag 20. mars 2020, klokken 09:13

« forrige - neste »

ELoldtimer

Sitat fra: gr på søndag 29. mars 2020, klokken 22:30
De første Model 3 i Norge hadde EAP, men så ble det gjort et bytte kort tid etterpå (sammen med en prisreduksjon og mye armer og bein for å få alle fornøyde).
En kompis som var blandt disse første 1-2-3-4-5 tusen og har derfor FSD som han egentlig ikke bestilte, men som Tesla "gav" som vederlag for å ikke ta i mot avslag som alle nye kunder fikk pga prisreduksjon. Men for å få prisreduksjon måtte man avbestille bilen og bestille ny, med ny ventetid og bakerst i køen.. Han valgte derfor FSD siden han trengte bilen som allerede var litt sent ute. Et lite skår i gleden er kanskje at den ikke har HW3..
Han har vært fornøyd med bilen og lite/ingen problem, utenom lakken som han betalte ekstra for..og som nå er standard :police: ???
Har kjørt bilen og det er selvfølgelig ingen model S. Men jeg mener TM3 er mest for pengene om man "klarer seg med den".
Når jeg en gang skal ha ny(ere) Tesla må det bli en bil med minst like god aks. som S75D 4,4sek..

jorgror

Sitat fra: hemi på søndag 29. mars 2020, klokken 13:59
kjøpte model 3 performance med FSD, da jeg har hatt bilen 12 mnd nå og det har gitt meg nøyaktig 0, siden summon stadig ikke klarer ut og inn av garasjen engang, har jeg droppet det fra spec på model y performance, hadde det der før, men fjernet det.

De burde ha giddet Hw3 upgrade eller *noe* på 12mnd. på andre siden, fortsatt ikke fått vervepremiene mine, så ting tar tid :p

For min del ser det ut som 50.000 i rent tap, dumt man ikke får flyttet til ny bil om det en gang vil gjøre noe.
Husk at navigate on autopilot og automatisk filbytte også er features du har tilgang til pga FSD.

Jeg vet at det er noen Model S/X (og kanskje februar Model 3) som hadde EAP og betalte ekstra for FSD og ikke har fått noe igjen annet enn lovnader. Vi får håpe at det materialiserer seg snart med ny HW3 og flere features.


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

DeepFu

Sitat fra: hemi på søndag 29. mars 2020, klokken 13:59
kjøpte model 3 performance med FSD, da jeg har hatt bilen 12 mnd nå og det har gitt meg nøyaktig 0, siden summon stadig ikke klarer ut og inn av garasjen engang, har jeg droppet det fra spec på model y performance, hadde det der før, men fjernet det.

De burde ha giddet Hw3 upgrade eller *noe* på 12mnd. på andre siden, fortsatt ikke fått vervepremiene mine, så ting tar tid :p

For min del ser det ut som 50.000 i rent tap, dumt man ikke får flyttet til ny bil om det en gang vil gjøre noe.
Samme her, bortsett fra at jeg har LR. Hadde til og med glatt byttet FSD med hengerfeste.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

Dette forstår jeg slik at for nyere S/X er oppgradering på gang, og for TM3 fra mai?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

Sitat fra: Motorwatt på mandag 30. mars 2020, klokken 18:58
Dette forstår jeg slik at for nyere S/X er oppgradering på gang, og for TM3 fra mai?

Ja, samme her :-\
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

k1

Med andre ord skal bilen ha MCU2 (after March 2018) før du får oppgradert til Hw3 i første omgang.

Motorwatt

Innkallingen i USA var i første rekke AP 2.5 og MCU2, så vest til øst, og oppgraderingen ble gjort i forbindelse med annet verkstedbesøk. Altså ikke innkalling.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hemi

spent på når jeg får *noe* for de 50k spenna i FSD, skeptisk til mai, time will show.

ELoldtimer

Sexy lovnader. Får jeg HW3 og noen FSD-sw-tillegg dette året. Greit, supert, flott.
Må vi vente til neste år, not so super greit.

Motorwatt

Tesla bekreftet nå at jeg får oppgradert til FSD-computer imorgen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 31. mars 2020, klokken 18:24
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 31. mars 2020, klokken 17:54
Tesla bekreftet nå at jeg får oppgradert til FSD-computer imorgen.
HW3 - seriøst?
Helt seriøst. De ringte meg bare for å bekrefte at de hadde delene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Endelig. Heldig for deg at du har MCU2 da. Tar vel litt lenger tid for oss andre.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 31. mars 2020, klokken 17:54
Tesla bekreftet nå at jeg får oppgradert til FSD-computer imorgen.
Snasent Motorwatt :+1: :+1: Moro å se at det nå begynner å skje noe  :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA