Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Overnatte i bilen

Startet av elektro, fredag 20. mars 2020, klokken 00:27

« forrige - neste »

elektro

Noen som har sovet i e-tron? Får man klima til å gå en hel natt?

Kan man bare sette bilen i Park med lyset av, eller slår den seg av etter en halvtime? Kan man sette den i N med brekket på, eller er det teknisk sett Park?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vidar@elbilforum

Hei testet dette litt her om natten fra 04:00 til 07:00 å mener det er mulig. Jeg satte bilen i N med brekket på klima stillt på 20 C. Det var ca. 2 grader ute. Det virker som bilen må være på ( må trykke på start slik at den er på å det blåser varmt). Med vanlig klima å ikke bruk parkeringsvarmer funksjon.
Jeg skal teste det ut litt mere da det er kjekt om en ikke ønsker f.eks sette opp telt som vi hadde tenkt til oppe på fjellet for noen timer å det var snøvær utenfor. Eller trenger en dupp å ikke skal være fyringsvakt hver 30min. Det ble ihvertfall ingen dugg på vinduer, vi var 2 stk. i bilen. Vi hadde bare soveposen som dyne å dette var komfertabelt. Stappa litt av soveposen under nakken det var nødvendig, skulle gjort den litt nederst i korsryggen. Men sports setene leverte her. Forbruket så ut til å bli 0,5mil rekkevidde pr. time. Forbruket kan jo gå opp om det er enda kaldere utenfor. Vi så film på tlf og brukte bilens lydanlegg det fungerte også, hadde det vært på en f.eks ipad hadde det vært enda bedre. (Har ikke klart foreløpig å spille av film på skjermen i bilen).   
Volvo XC90 T8 - 2018
Solgt - 2020 Audi e-tron 50 SUV, Tyfongrå

Elbilmannen87

Hvordan legger du deg i bilen? Har du madrass?
E tron!

Vidar@elbilforum

Legger ned sete ryggen ligger i stolen. Er nok en nødløsning for en ikke for lang natt. Mulig en kan senke sete helt ned å bruke en tynn luftmadrass 7cm exped downmat. 
Når det gjelder frontlysene så kan de skrus av med lys knappen.
Volvo XC90 T8 - 2018
Solgt - 2020 Audi e-tron 50 SUV, Tyfongrå

Truls Antonsen

Film fungerer om de er på SD kort eller USB, men ikke streaming.. :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trond.m

Sitat fra: Vidar@elbilforum på lørdag 02. mai 2020, klokken 22:36
Legger ned sete ryggen ligger i stolen. Er nok en nødløsning for en ikke for lang natt. Mulig en kan senke sete helt ned å bruke en tynn luftmadrass 7cm exped downmat. 
Når det gjelder frontlysene så kan de skrus av med lys knappen.
Noen som har forsøkt å sove i bilen med nedslått baksete ? Da skal det vel være langt nok bagasjerom til at det er mulig. Men man må vel improvisere et eller annet for å tette glippen mellom den nedfelte bakseteryggen og forsetene. Ulempen er naturligvis at bagasjen må fjernes først. Regner med st det blir kamp om overnattingsstedene i sommer, og spesielt vanskelig på dager med dårlig vær. Da kan det være greit å ha en nødløsning.

Renzir

Lite tips er å parkere i oppoverbakke. Mer behagelig hvis man skal sove foran...

Trond.m

Sitat fra: Renzir på søndag 03. mai 2020, klokken 10:58
Lite tips er å parkere i oppoverbakke. Mer behagelig hvis man skal sove foran...
Et godt tips 👍

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA