Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer

Startet av Seramino, torsdag 19. mars 2020, klokken 22:45

« forrige - neste »

Wabby

Stemmer at jeg har GT.
Men jeg fikk feil GT av forhandler. Den manglet trødløs lading, sotet vinduer og oppvarmet frontrute.

Så de har bestilt en ny GT til meg... I mellomtiden så kjører jeg forhandler sin GT  ;D

Så om ca 2-3 uker så bytter jeg ut en GT med 5000km, med en ny og riktig GT og 0km :)

Og ja... Jeg vil ha Polestar 2
TM3P 2021 - Oslo

Klingh0ffer

Sitat fra: Wabby på torsdag 16. juli 2020, klokken 09:04
Min er på båten hit nå, as we speak.

Når ble den bestilt? Min ble bestilt uka før 17. mai, og gikk fra kode 2 til 3 denne uka. Er litt nysgjerrig på hvor lang tid det tar før den er her.

Klingh0ffer

Siste rapport er at den blir levert i uke 33/34, så 14-15 uker etter bestilling  :+1:

BEVeRage

Kan man se aktuell laddeffekt (kW) i bilens display vid AC och DC laddning?

Wabby

Nope... Men ser det på hurtigladere, og delvis i appen.

Appen viser lading i km per time. Noe som her helt på trynet.
TM3P 2021 - Oslo

BEVeRage

Sitat fra: Wabby på mandag 27. juli 2020, klokken 14:55
Nope... Men ser det på hurtigladere, og delvis i appen.

Appen viser lading i km per time. Noe som her helt på trynet.
Misstänkte det.. borde tas fram en manual med obligatoriska/påbudt funktioner för elbilar som tillverkarna måste följa.

Nåja, jag får väl ta reda på vilken förbrukning de använder för att räkna fram km/h, och räkna om det till kW.

BEVeRage

Har någon sett/köpt Peugeot "Bagasjeromsorganisator" från tillbehörskatalogen?
https://media.ndp.awsmpsa.com/file/29/5/tilbeh-r-peugeot-208.650295.pdf

Har den ett lock eller lägger man bara bagagerumsmattan ovanpå?

RJK

Sitat fra: BEVeRage på lørdag 08. august 2020, klokken 15:15
Har någon sett/köpt Peugeot "Bagasjeromsorganisator" från tillbehörskatalogen?
https://media.ndp.awsmpsa.com/file/29/5/tilbeh-r-peugeot-208.650295.pdf

Har den ett lock eller lägger man bara bagagerumsmattan ovanpå?

Tipper man bruker "gulvet" som lokk på denne...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Wabby

Ikke kjøp er mitt råd :-) Det er en gummistropp på siden av bagasjerommet. Den er mer enn god nok til å holde fast bagen til ladekabelen. Ser pent ut også.
TM3P 2021 - Oslo

magfred

"Organisatoren" til bagasjerommet koster 4000,- (!) iflg min forhandler... Du benytter eksisterende bagasjeromsmatte over.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

BEVeRage

Sitat fra: magfred på mandag 10. august 2020, klokken 20:31
"Organisatoren" til bagasjerommet koster 4000,- (!) iflg min forhandler... Du benytter eksisterende bagasjeromsmatte over.
Verkar kosta 240 € i Tyskland: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=323&t=59024

Klingh0ffer

Hentet bilen i går, cirka 3 måneder og 1 uke etter bestilling. Kunne nok fått den en uke eller 2 tidligere, hadde det ikke vært for ferieavvikling hos leverandør.

Så langt veldig fornøyd. Den kler virkelig gulfargen, og de gule detaljene i grillen ser knallbra ut. Ingen langturer enda, men under 20% batteriforbruk på 6 mil opp og ned på et fjell var bedre enn jeg hadde forventa.


BEVeRage

#57
Någon på forumet som kört både e-208 GT och GT-Line?
Är det några skillnader alls när det gäller köregenskaper, komfort och bullernivå, eller är det bara lite mer tillval som ingår i GT och en annan klädsel?

Wabby

Sitat fra: BEVeRage på lørdag 26. september 2020, klokken 03:56
Någon på forumet som kört både e-208 GT och GT-Line?
Är det några skillnader alls när det gäller köregenskaper, komfort och bullernivå, eller är det bara lite mer tillval som ingår i GT och en annan klädsel?

Same same bil... Kun tilvalgene som skiller og en liten lakkering av taket.
Selv skulle jeg ønske at GT hadde 3-dører, litt senk, og mer agressiv motor.

Min GT senkes til mandag. 40/35mm :)
TM3P 2021 - Oslo

BEVeRage

Sitat fra: Wabby på lørdag 26. september 2020, klokken 10:17
Sitat fra: BEVeRage på lørdag 26. september 2020, klokken 03:56
Någon på forumet som kört både e-208 GT och GT-Line?
Är det några skillnader alls när det gäller köregenskaper, komfort och bullernivå, eller är det bara lite mer tillval som ingår i GT och en annan klädsel?

Same same bil... Kun tilvalgene som skiller og en liten lakkering av taket.
Selv skulle jeg ønske at GT hadde 3-dører, litt senk, og mer agressiv motor.

Min GT senkes til mandag. 40/35mm :)
Jag frågar då de hävdar att GT "stöter"/vibrerar mycket mer än GT-Line vid kraftig acceleration, på detta tyska forum: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=323&t=60297&start=10

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA