Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer

Startet av Seramino, torsdag 19. mars 2020, klokken 22:45

« forrige - neste »

kenlee

Er veldig interessert i denne bilen grunnet god rekkevidde og kjapp lading til denne prisen. (og designet  ;))
Tror dere at man får inn en barnevogn i denne bilen? Kan denne bilen brukes som en familiebil med to voksne og ett barn?
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

Wabby

Barnevogn uten å ta ned baksetet?
Det har jeg mine sterke tvil om. Det må såfall være en sportsvogn eller hva dem heter som blir veldig små.
TM3P 2021 - Oslo

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Wabby

Samme erfaringene som jeg har hatt.... Håpte å klare Risør som er 230km, men kan bare hoppe og drite i det.
Ender opp å lade på Lasses, samme som en bekjente av meg gjorde med e-golf.
TM3P 2021 - Oslo

alda

Sitat fra: Wabby på onsdag 27. mai 2020, klokken 08:37
Samme erfaringene som jeg har hatt.... Håpte å klare Risør som er 230km, men kan bare hoppe og drite i det.
Ender opp å lade på Lasses, samme som en bekjente av meg gjorde med e-golf.
Det bør gå sommertid, kjør ju inte 120 km/h i snittfart, snarare ca. 80-90? Men det blir knappt om inte förhållandena är optimala (20 grader utan regn och stark vind).
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Electric cars in Norway

Veldig god test som kom i dag på klikk.no :+1:

https://www.klikk.no/side3/vimenn/elbilen-vi-trengte-na-6917632

Kopi:
TEST: PEUGEOT E-208

Elbilen vi trengte nå

Liten utvendig, stor i egenskapene og med en pris de fleste kan akseptere. Det aller meste stemmer for den elektriske sjarmøren fra Peugeot.

Wabby

Sitat fra: alda på onsdag 27. mai 2020, klokken 10:23
Sitat fra: Wabby på onsdag 27. mai 2020, klokken 08:37
Samme erfaringene som jeg har hatt.... Håpte å klare Risør som er 230km, men kan bare hoppe og drite i det.
Ender opp å lade på Lasses, samme som en bekjente av meg gjorde med e-golf.
Det bør gå sommertid, kjør ju inte 120 km/h i snittfart, snarare ca. 80-90? Men det blir knappt om inte förhållandena är optimala (20 grader utan regn och stark vind).

Vært i Risør igjen, og har klart å kjøre både til Risør og hjem igjen uten lading på veien. 20 grader i lufta og helt ok kjørestil. Men dette gjelder kun på varme, tørre dager.
TM3P 2021 - Oslo

Nitrius

#22
Dette er min første el-bil og jeg fikk bilen igår, en GT i Blå Vertigo, nydelig farge.

Hatt en lengre kjøretur for å få testet den skikkelig, og må si jeg er positivt overrasket over rekkevidden så langt, når nok ikke wltp med kjøringen jeg hadde igår, men etter å ha kjørt i 170 km på svingete veier, og sitte igjen med ca 45% av batteriet, oppgitt til 130 km gjenværende så er jeg fornøyd og ikke minst kjøregleden denne bilen ga på disse svingete veiene :D

Er også positivt overrasket over lydanlegget i bilen, gikk fra en 308 med Denon, men syns lyden i 208'en er bedre, ingen som vet hva slags anlegg som er montert i disse bilene? Er vel sikkert noe ukjent?

Noe negativt med "leppa" man kan plassere mobilen sin i inne i bilen, denne fungerte dårlig mens man hadde plugget i en kabel, men det fikk jeg løst ved å handle en USB A til USB C vinklet kabel.

Så etter dag en som ny elbil eier er jeg meget fornøyd.

Edit: Vil også nevne MyPeugeot appen, denne har stort forbedringspotensiale, den fungere tidvis, men sliter ofte med å vise status på ladingen og jeg håper dette bedrer seg etter en oppdatering eller to.
Samt at det hadde vært artig å fått opp litt mer info om bilen i denne appen, men slik den er i dag var det ikke veldig mye man fikk gjort bortsett fra å se lade status, og sette på klima, virker som man ikke får stilt ønsket grader på klimaet heller noe jeg syns er litt snodig.

Wabby

Godt du er fornøyd :)
Selv venter jeg på posten skal komme med 18" sommerhjul i dag.

Kan forøvrig si at min GT vil nok bli solgt om ikke alt for lenge. Satt meg inn i Polestar 2 i går, og tror jeg lett legger på 250K og bytter bil :P
TM3P 2021 - Oslo

alda

Har haft bilen i 4 månader, och är mycket nöjd med det mesta - det enda som irriterar mig är det att det är mycket "road noise" från 17" hjulen så fort man kommer upp i fart över 70-80 km/h. Är det däcken som inte är optimala? (Michelin Primacy) Eller är den dåligt isolerad?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Nitrius

Sitat fra: alda på mandag 06. juli 2020, klokken 14:33
Har haft bilen i 4 månader, och är mycket nöjd med det mesta - det enda som irriterar mig är det att det är mycket "road noise" från 17" hjulen så fort man kommer upp i fart över 70-80 km/h. Är det däcken som inte är optimala? (Michelin Primacy) Eller är den dåligt isolerad?

Sikkert en blanding. Kan ikke si at jeg er plaget med noe støy til nå, men ja det er jo dekkstøy fra bilen, men dette er generelt med Peugeot, jeg kommer fra en Peugeot med minimalt med gummi på hjulene, og der var det støy, denne bilen er nærmest en lydtett boks i forhold. Men igjen hvis du sammenligner den med en e-golf eller lignende så er nok vw mer isolert generelt sett.

Kunne jo vært en ide å teste 16 tommers hjul med mer gummi? Mener Tesla Bjørn snakket om det, men det ble vel aldri testet, og om det gir noe utslag vet jeg heller ikke, regn gjetting.

BEVeRage

#26
Hur dålig är MyPeugeot appen (IOS) och dess uppkoppling till e-208 i jämförelse med t.ex. NissanConnect EV appen för LEAF?

Kan man starta värme och kyla med appen även när bilen inte är kopplad till laddare?

alda

Sitat fra: BEVeRage på onsdag 08. juli 2020, klokken 18:24
Hur dålig är MyPeugeot appen (IOS) och dess uppkoppling till e-208 i jämförelse med t.ex. NissanConnect EV appen för LEAF?

Kan man starta värme och kyla med appen även när bilen inte är kopplad till laddare?
Den funkar helt Ok, lite laggig iibland. Klima kan startas från appen så länge SoC är över 40 %
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Wabby

50%!!!
Og dritten kan ikke overstyres i noen settinger. Og til og med når bilen er tilkoplet lading og du har under 50% så vil AC ikke starte.

Appen er pill råtten og søppel herfra til månen.
TM3P 2021 - Oslo

BEVeRage

Sitat fra: Wabby på torsdag 09. juli 2020, klokken 09:23
50%!!!
Og dritten kan ikke overstyres i noen settinger. Og til og med når bilen er tilkoplet lading og du har under 50% så vil AC ikke starte.

Appen er pill råtten og søppel herfra til månen.
Så, bara med över 50% laddning kan man fjärrstarta AC med appen.
Kör den hela tiden då eller som med LEAF appen Max 15 min när bilen inte är kopplat till laddning?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA