Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bombrikke i Trondheim

Startet av Elvind, søndag 25. mars 2012, klokken 16:59

« forrige - neste »

Elvind

Hei.

Jeg skal hente Leafen min på Witro i morra, og er interessert i å få tak i bombrikke så snart som mulig, så jeg slipper trøbbel med regning i posten. Er det noen som vet om man kan få brikke utlevert på servicestasjonene i Trondheim, eller må jeg få den i posten eller hente den hos Bro- og Tunnelselskapet i Bergen som driver bomsystemet rundt Trondheim?
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

Griffel

Det er vel i Trondheim som de fleste andre steder at du kan få den hos Esso samtidig med at du tegner gratisabonnement.
Trondheim er jo Bombrikkenes fødeby.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elvind

Det hadde vært fint. Finner ingen info om dette hos trondelagbomveiselskap.no. Hentet brikken hos Vegamot sist det var aktuelt, men de er jo ikke involvert her i området lengre.

Har imidlertid ikke tenkt å prøve hos Esso, ettersom alle servicestasjonene er hos Shell, bortsett fra den ene hos Statoil på Klett. Prøver lykken hos Shell på Sluppen.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

Lars C. Krogenæs

Prøv en av disse:

Shell Stjørdal 24 t service
Shell Værnes 24 t service
Shell Stav 24 t service
Bilby'n Shell, Sluppen, Trondheim 24 t service
Statoil Klett 6-24 (8-24) (9-24)
Shell/7-Eleven Kvål 24 t service
Shell Bårdshaug 24 t service


Gi oss gjerne beskjed om hvordan det gikk. Har du mulighet, så tar du også en kopi av vognkort på forhånd som du tar med inn for å få brikke.
I Oslo skjønner ihvertfall ikke systemet at alle med EL skilter har elektrisistet som fremdrift, så dette må dokumenteres med kopi av vognkort sammen med "søknad om fritaksavtale".

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

hma

#4
Hei og gratulerer med ny elbil :)

Du har fått noen forslag allerede og her er mitt:
Det er like enkelt å ringe Trøndelag Bomveiselskap og bestille en brikke (gratisabonnement kan man ikke administrere på nett). De sender deg denne i posten og forteller deg samtidig at du kan passere fritt, selv om den ikke er montert.

Leveringen av brikken tar over en uke. Jeg bestilte brikke til ny-Thinken for over en uke siden, men har ennå ikke fått den. Lite imponerende! Til sammenligning har jeg i samme periode kjøpt og mottatt varer fra USA, det tok 4 dager...

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

Elvind

Da prøver jeg Shell først, og tar telefonen fatt om det ikke går. Regner med Witro bil kan hjelpe meg å produsere en kopi av vognkortet.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

Elvind

Gikk som en lek å få tak i bombrikke på servicestasjonen. Bare å fylle ut skjema, og gå ut fra stasjonen med brikke i hånda. Trenger ikke noe vognkort eller noe slikt, må bare ha nummeret på bilen.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

arnejorg1

Sitat fra: Elvind på søndag 25. mars 2012, klokken 16:59
Hei.

Jeg skal hente Leafen min på Witro i morra, og er interessert i å få tak i bombrikke så snart som mulig, så jeg slipper trøbbel med regning i posten.


Hvis du får regning i posten skal det vel ikke være noe problem og få ordnet dette med en telefonsamtale. Jeg passerte selv bomstasjonene i Trondheim flere ganger før jeg fikk brikke, så jeg får se om det kommer regning.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

StigK

Har hatt min Leaf i 4 uker nå og kjørt gjennom 6 bommer hver dag, men ingen har fortalt meg at man må ha brikke, det virket ikke som forhandleren var klar over dette eller.
Må vel skaffe meg en fort som f... da. :-\
Nissan Leaf 2012

elektrolux

Du MÅ ikke ha brikke.

Elbil er gratis gjennom bommene uansett. Du må bare passe på å ikke passere i fil kun beregnet på Autopass.

Se vedlagt skriv fra Samferdselsdepartementet.

Bomselskapene og VD foretrekker selvfølgelig at alle bruker Autopass, men det er en frivillig sak.

Selv bruker jeg ikke Autopass på hverken Elbil eller fossilbil. En av grunnene til dette er at en ved å tegne abonement samtidig sier seg enig i rettningslinjene deres. En av rettningslinjene deres er at Elbil må ha autopass for å kunne passere gratis gjennom bomstasjonene. Jeg kan ikke si meg enig med dette, så lenge det ikke stemmer. En annen regel du sier deg enig i er ansvar for misbruk av autopass brikken. Dersom noen stjeler den er du altså ansvarlig for misbruk. En slik fribrikke er en unødvendig verdigjenstand jeg ikke ønsker å ha i min nøkkelfrie Elbil. ( Nøkkelfri i den forstand at den aldri låses.)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA