Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Hjulbueproblematikken  (Lest 337 ganger)

JorgenM

• Gold Member
    • Vis profil
    • LinkedIn
Hjulbueproblematikken
« på: Torsdag 19. Mars 2020, klokken 13:42 »
e-208 har et lekkert design, men etter hvert som folk har postet bilder av bilene sine på FB ser jeg at den har et "problem". De svartlakkerte hjulbuene (som ICE-varianten ikke har) gjør 2 ting:
- hjulbuene ser store ut
- felgene ser latterlige små ut

Hva er løsningen på dette?
Gå for svart bil? (noen som har bilde?)
Foliere skjermbuene?
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (selges snart) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

z4rd

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Hjulbueproblematikken
« Svar #1 på: Torsdag 19. Mars 2020, klokken 14:31 »
Enig med deg. Burde ikke vært lakkerte hjulbuer på denne. Virker som e-2008 SUV har samme type hjulbue, bare ikke lakkerte. Der ser det bedre ut uavhengig hvilken lakk man har ellers på bilen.

Konfiguratoren til Peugeot viser hvordan det blir i sort lakk på e-208. Synes sort kom best ut, men et alternativ er følgelig å foliere... men det er ikke gitt at resultatet og finishen blir så bra, dessverre.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X 75D

gr

• Medlem i Elbilforeningen siden 2019
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Torsdag 19. Mars 2020, klokken 14:51 »
ICE-varianten har også svarte hjulbuer, men det er forbeholdt GT-variantene, og sikkert standard på elbilen. Er det ikke en form for bredding som ligger utenpå karosseriet?

Er vel bare å få det lakkert om man vil, men bilen trenger jo også sårt noe senking om den skal se grei ut. :-)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Radiobil1

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Torsdag 19. Mars 2020, klokken 19:13 »
Plasthjulbuer har tradisjonelt vært en rustfelle, men det har de kanskje fixa?
Hva er felg og dekk dim på bilen på bildet?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Wabby

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: Onsdag 25. Mars 2020, klokken 11:14 »
Enig!
Min leveres snart og jeg har spurt BOS om pris for lakkering av plasten i bilens farge.

JorgenM

• Gold Member
    • Vis profil
    • LinkedIn
« Svar #5 på: Onsdag 25. Mars 2020, klokken 20:23 »
Hold oss oppdatert på den saken da :)

Og del selvsagt bilder når og hvis du får dem lakkerte.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (selges snart) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)