Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjulbueproblematikken

Startet av JorgenM, torsdag 19. mars 2020, klokken 13:42

« forrige - neste »

JorgenM

e-208 har et lekkert design, men etter hvert som folk har postet bilder av bilene sine på FB ser jeg at den har et "problem". De svartlakkerte hjulbuene (som ICE-varianten ikke har) gjør 2 ting:
- hjulbuene ser store ut
- felgene ser latterlige små ut



Hva er løsningen på dette?
Gå for svart bil? (noen som har bilde?)
Foliere skjermbuene?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

z4rd

Enig med deg. Burde ikke vært lakkerte hjulbuer på denne. Virker som e-2008 SUV har samme type hjulbue, bare ikke lakkerte. Der ser det bedre ut uavhengig hvilken lakk man har ellers på bilen.

Konfiguratoren til Peugeot viser hvordan det blir i sort lakk på e-208. Synes sort kom best ut, men et alternativ er følgelig å foliere... men det er ikke gitt at resultatet og finishen blir så bra, dessverre.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear

ICE-varianten har også svarte hjulbuer, men det er forbeholdt GT-variantene, og sikkert standard på elbilen. Er det ikke en form for bredding som ligger utenpå karosseriet?

Er vel bare å få det lakkert om man vil, men bilen trenger jo også sårt noe senking om den skal se grei ut. :-)

Radiobil1

Plasthjulbuer har tradisjonelt vært en rustfelle, men det har de kanskje fixa?
Hva er felg og dekk dim på bilen på bildet?

Wabby

Enig!
Min leveres snart og jeg har spurt BOS om pris for lakkering av plasten i bilens farge.
TM3P 2021 - Oslo

JorgenM

Hold oss oppdatert på den saken da :)

Og del selvsagt bilder når og hvis du får dem lakkerte.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Wabby

Da har jeg fått priser på lakkering og prisen svinger fra 6000-7500 for å utføre jobben.

Mobile på Kjeller blir nok dem som får jobben av meg, men jeg må avvente til jeg får riktig bil.
Viste seg at det hadde blitt litt krøll hos PSA når dem bygde bilen min, og dermed klarte dem å rote bort alle tilvalgene. Ny bil er bestilt og jeg får i mellomtiden fise rundt i en e208 uten tilvalg.

Noe som er litt kjipt, for jeg hadde gledet meg til å gjøre en del morsomme ting med min bil i sommer.
TM3P 2021 - Oslo

Sandstrøm

Utrolig at det går an å rote vekk slike detaljer på bilen din. Står jo i kontrakten hva bilen skal leveres med. Enda mer kjipt å måtte vente på en "ny runde bil" igjen.

Wabby

Da er bilen sendt på lakkering :) Får den om 3 dager
TM3P 2021 - Oslo

Wabby

Da er bilen hentet, og jeg syns resultatet ble meget bra!!

Dere kan også se at grillen er gjort helsort, visker bak er borte, og bilen er emblem-fri  :laugh: :laugh:

Om 10 dager er senk montert også.





TM3P 2021 - Oslo

Samco

Liker ikke hjulbuene ser litt rart ut med 2 sirkel linjer... uff en design glipp vises mere lakkert

BEVeRage

Sitat fra: Samco på lørdag 19. september 2020, klokken 21:34
Liker ikke hjulbuene ser litt rart ut med 2 sirkel linjer... uff en design glipp vises mere lakkert
Blanksvart plast lär inte bli snyggare med tiden.
Vad tror ni om att klä in den svarta plasten med kolfiber-vinyl liknande den som sitter på panelerna i kupén?

Oddaa

Sitat fra: Samco på lørdag 19. september 2020, klokken 21:34
Liker ikke hjulbuene ser litt rart ut med 2 sirkel linjer... uff en design glipp vises mere lakkert
Personlig så synes jeg at svarte felger gjør alt verre. 'Reservehjul på stålfelg'-følelse, og felgstørrelsen skjules meget effektivt slik at det ser ut som ballongdekk type trillebår uansett...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Wabby

Alt er smak og behag :)

Hvite hjulbuelister er ikke noe nytt og heller ikke sorte felger. Min gamle 2017 Type-R hadde dette fra fabrikk, og så bra ut. Også hvite speildeksler.
Det jeg syns har vært jævlig på denne bilen er at det er så mye luft mellom dekk og hjulbue, men til mandag skal den senkes. Så da er jeg ferdig med samtlige modifikasjoner :)
TM3P 2021 - Oslo

alda

Snyggt att "de-badga" bak på bilen, men varför har du inte tagit på lejonet och GT-logoen? Då blir det ännu mer clean och unikt.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA