Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Login virker ikke

Startet av turfsurf, søndag 15. mars 2020, klokken 11:31

« forrige - neste »

turfsurf

Etter den siste oppgraderingen får jeg ikke logget inn med brukernavn/passord lengre. Hverken med TapaTalk, Safari eller Chrome på iOS og Mac OS. Blir bare sendt til en blank side. Samme problemet viss man oppretter en ny bruker. Eneste måten man får logget inn er ved å gå til registrer og velg "social login". Hvis man da matcher på e-post med tidligere bruker blir man logget inn. Dette er jo helt ubrukelig, gjøres det ikke testing etter oppgraderinger overhodet???

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sylwester

Jeg er logget inn her fra Firefox, men prøvde med Chrome og da reproduserte jeg dette. Den sender ikke passord i requesten og selv om jeg endret slik at den gjorde det resulterer det i en 500 Internal Server error. Må nesten se i error loggen for å se hva det kan være for det er helt sikkert en PHP-feil.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

jkirkebo

Sitat fra: sylwester på søndag 15. mars 2020, klokken 13:32
Jeg er logget inn her fra Firefox, men prøvde med Chrome og da reproduserte jeg dette. Den sender ikke passord i requesten og selv om jeg endret slik at den gjorde det resulterer det i en 500 Internal Server error. Må nesten se i error loggen for å se hva det kan være for det er helt sikkert en PHP-feil.

Takk for tips, fikk ENDELIG logget meg inn. Virket ikke med FaceBook heller, måtte bruke Google Login på registreringssiden. Får ellers ikke logget meg inn hverken med Chrome, Edge eller Safari :( Jeg tror også det gjelder mange andre, aktiviteten på forumet er jo ekstremt lav for tiden.

Dette bør mao. ses på KJAPT.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Orbit

Merkeligvis, så kommer jeg meg inn på én maskin, men ikke en annen. Det er samme nettleser (Firefox 74.0) og OS (Win10) begge steder. Tro det må ha noe med hva som ligger lagret av historikk i nettleser å gjøre. På den som ikke virker har jeg tømt alt av innhold og lagrede innlogginger, men det fungerer fremdeles ikke. Og vil da ikke prøve å gjøre å gjøre samme øvelsen her hvor det ennå fungerer......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

geear

Det forklarer litt. Hadde regna med masse aktivitet her inne i koronatider, men har vært overrasket over at det har vært stille som i graven (...). Har ikke hatt problemer selv, bruker som regel safari på ios, siden elbilforum er typisk venteaktivitet i hverdagen.  :P

jorgror

Jeg måtte også bruke «sosial login» for å komme inn. Har brukt brukernavn og passord tidligere. Pga dette funker ikke tapatalk. Tok lang tid før jeg fant ut av dette. Kanskje elbil-foreningen bør outsource teknisk drift?
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

jorgror

Hvis folk leser dette, og lurer på hvordan de skal få logget inn via Sosial Login så har jeg en liten guide.

Gå til registrer, trykk godta. Der kan man velge å registrere seg med forskjellige sosiale nettverk. Jeg bruker Google så det fungerer hvertfall. Kan også være at Facebook eller noen andre fungerer. Tipper det er viktig at man har registrert seg med samme epost-adresse på de "sosiale nettverkene" som på elbil-forumet.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

jkirkebo

Sitat fra: jorgror på søndag 15. mars 2020, klokken 16:37
Hvis folk leser dette, og lurer på hvordan de skal få logget inn via Sosial Login så har jeg en liten guide.

Gå til registrer, trykk godta. Der kan man velge å registrere seg med forskjellige sosiale nettverk. Jeg bruker Google så det fungerer hvertfall. Kan også være at Facebook eller noen andre fungerer. Tipper det er viktig at man har registrert seg med samme epost-adresse på de "sosiale nettverkene" som på elbil-forumet.

Facebook fungerer ikke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jevel

Sitat fra: jorgror på søndag 15. mars 2020, klokken 16:37
Hvis folk leser dette, og lurer på hvordan de skal få logget inn via Sosial Login så har jeg en liten guide.

Gå til registrer, trykk godta. Der kan man velge å registrere seg med forskjellige sosiale nettverk. Jeg bruker Google så det fungerer hvertfall. Kan også være at Facebook eller noen andre fungerer. Tipper det er viktig at man har registrert seg med samme epost-adresse på de "sosiale nettverkene" som på elbil-forumet.

Dette funker greit om man har registrert konto på samme e-post som Google-kontoen, men om man har det på to forskjellige er man stuck...

Counterpointer

Hvordan får en kontakt med noen som kan hjelpe med login?

Maximus

Funket på gammelmåten nå (ordinær login i firefox). Wohoo!

phaugneland

Vi hadde problemer med innloggingssiden over helgen på grunn av en plugin knyttet til innlogging med sosiale medier. Det er nå mulig å logge inn igjen og vi fortsetter med feilsøking.
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA