Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kreditnota fra Møller

Startet av ToWalkOrDrive, onsdag 18. mars 2020, klokken 11:47

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

For de som i fjor først ble forespeilet Audi e-tron relativt tidlig, og gjerne solgte sin Bil nr 1, for så å få beskjed om at levering ville bli utsatt, men helt i det blå når bilene kommer...og kan ikke love noen ting..sånn i februar/mars i fjor...og som dermed måtte kansellere og kjøpe en ventepølse (Model 3 Performance for min del), så fikk en 20.000 refundert til kredittkortet (gikk ikke an å få det til konto). Greit nok. Brukte beløpet som reservasjonsbeløp på ny bil. Fikk nå 1 år etter en Kreditnota på 20.000. Ringte telefonnummeret som står på Kreditnotaen, og etter et par oversettinger og trykk igjen fikk jeg høre at de hadde ryddet i regnskapet, så dermed hadde de egentlig bare sendt ut bilag for det som var utbetalt i fjor. Da jeg spurte om det ikke hadde vært en idè om de hadde skrevet 1 linje om at beløpet var utbetalt i fjor fikk jeg svar: "nei, det gikk ikke an". Det var ikke de som styrte det, eller noe sånt. Var vel noe av det samme de som jobbet for Hitler sa. "Sorry, gjør bare jobben min". Men hun hadde fått masse telefoner fra andre om det samme. Merker at jeg holder på å klikke når folk har slike holdninger. Ikke mye Lean der i gården. Nå må de sitte å bruke masse tid på å svare kunder i stedet for å prøve å få til forbedringer sånn at en ekstra linje kunne stått på kreditnotaen, evt. håndskrevet på en gul lapp på siden om så var. Jeg antok at de hadde først godskrevet kredittkortet, og at kredittkortselskapet hadde returnert pengene til Møller etter at pengene ble liggende der, eller noe sånt, men det var altså ikke saken. Poenget med å skrive dette utenom å få ut frustrasjon om sløs av tid, og ikke vunnet 20.000 i lotto likevel er:
- å disse Møller for fortsatt være en klump av en organisasjon som bare følger rutiner
- å informere andre om at selv om du får en kreditnota datert i mars 2020 så er dette sannsynligvis for en sak som ble ferdig og oppgjort for 1 år siden, så du trenger ikke å ringe Møller.

Begynner å se ut til at når jeg er lei av ventepølse-bilen så gjør det ikke så mye om jeg velger en annen bil enn e-tron...det siste er mest skrevet i affekt  :laugh:
Tesla Model Y                         2021-

kodax

Jeg fikk mail fra Møller nå og ble spurt om jeg egentlig hadde fått tilbake reservasjonsbeløpet på 55-ern. Jeg purret på det en gang etter at jeg kanselerte reservasjonen for et år siden uten å få noe svar, men så så jeg noe jeg trodde var tilbakebetaling, så da fulgte jeg det ikke videre opp. Nå så jeg at det jo ikke stemte, så det blir jo en hyggelig sum å få inn på konto. Fint at slikt oppdages, på den andre siden ikke helt tillitsvekkende..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Pneg

Når min bil var klar til utlevering på møller og bil måtte betales fikk jeg i samme slengen beskjed om at reservasjons beløpet ved en feil ikke var trukket ifra kjøps summen..

Da sier forhandler at det var bare og betale hele summen om jeg ville hente bilen..
Fordi reservasjons beløpet var ett anliggende imot importør og at jeg måtte henvende meg dit... men hva gjør man ikke når man er helt yr etter og hente ny bil.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA