Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tillatt å kjøre der det er merket med skilt: kun buss/taxi?

Startet av znaky85, søndag 18. oktober 2015, klokken 20:48

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: hanche på tirsdag 11. desember 2018, klokken 23:33
Sitat fra: Elmo på tirsdag 11. desember 2018, klokken 20:57
Jeg ser at en del hevder de ikke har sjans til å lese teksten på underskilter :o
Unnskyld meg, men hvis man ikke klarer å lese underskiltene så kjører man enten for fort eller man har for dårlig syn.
Når nevnte underskilt befinner seg fire meter over veibanen, og det er halvmørkt, og tett trafikk som beveger seg i godt over 60 km/h, skal du ha et forbasket godt syn for å rekke å lese skiltet. Man må jo også holde øye med trafikken rundt seg, og det er vrient nok når man sitter med blikket vent mot himmelen.
Men da er det jo en enkel løsning å anta at man ikke har lov til å kjøre i kollektivfeltet, for når man ligger i køen i 5-10 km så blir det kanskje lettere å lese? Og skiltene komme som regel for nesten hver 500meter så etter litt tid bør alle ha klart å tyde underteksten - eller ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hanche

Sitat fra: Elmo på onsdag 12. desember 2018, klokken 10:43
Men da er det jo en enkel løsning å anta at man ikke har lov til å kjøre i kollektivfeltet, for når man ligger i køen i 5-10 km så blir det kanskje lettere å lese? Og skiltene komme som regel for nesten hver 500meter så etter litt tid bør alle ha klart å tyde underteksten - eller ??
For meg ble løsningen å unngå kollektivfeltet, ja. Jeg bor i Trondheim, og snakker om en tur gjennom Oslo for en tid siden, fra E6 gjennom alle tunnelene til E18/Sjølystveien i retning Bærum. Vel kommer skiltene igjen, men jeg oppdaget dem alltid for sent til å rekke å fokusere på dem før jeg hadde passert dem. Om jeg kjørte der daglig, ville jeg sikkert klart å lese dem før eller siden. Jeg skrev for øvrig ikke dette for å klage; det at jeg ikke får spare inn et halvt minutt på å kjøre i kollektivfeltet er jo en ørliten bagatell etter mange timer på E6.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA