Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Standard stereo - ettermontering av subwoofer

Startet av Nicko, tirsdag 17. mars 2020, klokken 20:29

« forrige - neste »

Nicko

Har fått bilen nå, en kjempebil. E50 Advanced sport. Synes også standard stereo er helt ok til å høre på Radio med. Men kunne savnet en dypere bass. Noen som har undersøkt om det er mulig å ettermontere en sub bak? ev hva dette ville koste.
Audi etron 50
Tesla Model 3
Kia Soul 2015 (solgt)

Frode Nylund

Litt på siden av det du spør om, men er også fornøyd med orginalt anlegget.
Har drevet å stilt og testet litt og fikk endel bedre lyd v å flytte lydbilde noen prosent bakover i bilen og litt + på bass og diskant
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

daktari

Mener det er sub i bagasjen på standard. Sjekk under lokket, en avlang svart boks med en rund klump på. Justering av equalizer er kritisk for topp lyd.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Alle bilene skal ha subwoofer iht til den tyske prislisten (som er mye bedre og mer detaljert enn den norske).

Standardanlegg:
Sitat10 Lautsprecher inklusive Centerspeaker und Subwoofer, 6-Kanal-Verstärker mit einer Gesamtleistung von 180 Watt

B&O:
SitatSoundwiedergabe durch 16 Lautsprecher inklusive 3D Klang Lautsprecher, Centerspeaker und Subwoofer, 15-Kanal-Verstärker mit einer Gesamtleistung von 705 Watt; räumliche Klangwiedergabe durch das Soundfeature 3D Klang für die Vordersitze. Dieser wird durch zusätzliche Lautsprecher in der A-Säule, durch die Mitteltöner und die Fraunhofer-Technologie Symphoria erzeugt. Der 3D Klang kann mit sämtlichen Quellen wiedergegeben werden. Ein nahezu beispiellos authentisches 3D-Surround-Erlebnis wird so im Fahrzeug erzeugt und vermittelt das Erlebnis, in der ersten Reihe eines Konzertsaales zu sitzen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Nicko

Absolutt godt nok som det er. Men lurte bare på om noen hadde vurdert samme. Har justert diskant og bass til Max i hver ende
Audi etron 50
Tesla Model 3
Kia Soul 2015 (solgt)

mortdal

Jeg har også standardanlegg og er ganske så fornøyd med det. Jeg tror man kunne fått enda mer ut av det hvis man bare kunne stilt nivået på subwoofer separat slik som på B&O. Det handler jo bare om softwarestyring vil jeg tro, så hvis noen med ODB-verktøy kunne sjekket om man kan få aktivert noe sånt, hadde det jo vært kult.

Frode Nylund

Har OBDeleven liggende så skal prøve å se hva som er muligt.
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Nicko

Audi etron 50
Tesla Model 3
Kia Soul 2015 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA