Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan sikre en oppjekket Tesla?

Startet av kodax, tirsdag 17. mars 2020, klokken 13:56

« forrige - neste »

kodax

Teslaene har ett punkt i hvert "hjørne" som er der bilen skal jekkes opp. En oppjekket bil skal sikres, feks med støttebukker før man jobber på den (i mitt tilfelle, hjulskift). Hvor skal jeg sette støttebukken når jekken allerede står der jekkepunktet er?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

TMS og TMX vel har en bredere flate der det kan jekkes, så bruker man en bredere jack pad, så kan man kanskje sikre rett ved siden av jekken. Men det går vel ikke på TM3.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

jodd

___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

geear

Mener jeg satt bukker under den indre innfestingen til nedre bærearm på X-en.

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Ja, bare at jeg alltid slipper bilen såvidt i kontakt med støttebukkene, både fordi den blir mer stabil, fordi en slipper å lure på hvor bukkene nøyaktig treffer hvis jekken kollapser, fordi det ikke er kult å være under en bil som faller et par centimeter, og fordi bukkene får mye mindre belastning enn ved det sjokket de vil få slik det er satt opp der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA