Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Konvertering av Range Rover L322  (Lest 464 ganger)

Lysholm

• Full Member
    • Vis profil
Konvertering av Range Rover L322
« på: Mandag 16. Mars 2020, klokken 20:42 »
KAN SLETTES DA DEN BLE OPPRETTET PÅ FEIL GRUPPE:

Jeg har en Range Rover L322 (2002 modell 3.0TD6) prosjektbil som jeg stort sett har fått tilbake i god stand med unntak av detailing av lakk etc. Jeg har tenkt en stund på om det er mulig å gjøre en konvertering av L322en fra diesel til elektrisk drivlinje.

Jeg har googlet litt, men har ikke funnet noen som har gjennomført dette foruten Liberty som hadde et konsept for noen år tilbake. Noen som har informasjon om noen som har gjort dette og/eller hvordan man evt angriper en slik konvertering? Jeg vet det er gjort på en Range Rover Classic (70 talls) fra et selskap i UK, men har ikke sett noen L322 (Range Rover fra 2002-2012).

Om det skulle være aktuelt så ville jeg ønsket å bytte både motor og gir da dette er den største svakheten på disse aldrende Range Roverene.
« Siste redigering: Mandag 16. Mars 2020, klokken 20:46 av Lysholm »
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Konvertering av Range Rover L322
« Svar #1 på: Mandag 16. Mars 2020, klokken 21:02 »
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no