Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konvertering av Range Rover L322

Startet av Lysholm, mandag 16. mars 2020, klokken 20:42

« forrige - neste »

Lysholm

KAN SLETTES DA DEN BLE OPPRETTET PÅ FEIL GRUPPE:

Jeg har en Range Rover L322 (2002 modell 3.0TD6) prosjektbil som jeg stort sett har fått tilbake i god stand med unntak av detailing av lakk etc. Jeg har tenkt en stund på om det er mulig å gjøre en konvertering av L322en fra diesel til elektrisk drivlinje.

Jeg har googlet litt, men har ikke funnet noen som har gjennomført dette foruten Liberty som hadde et konsept for noen år tilbake. Noen som har informasjon om noen som har gjort dette og/eller hvordan man evt angriper en slik konvertering? Jeg vet det er gjort på en Range Rover Classic (70 talls) fra et selskap i UK, men har ikke sett noen L322 (Range Rover fra 2002-2012).

Om det skulle være aktuelt så ville jeg ønsket å bytte både motor og gir da dette er den største svakheten på disse aldrende Range Roverene.
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA